2010-12-26, 01:53
Bannlyst
alltså jag tror jag sett 10 olika varianter på den där sminkade bögen som länkar till sin blogg hela tiden.. tycker det börjar bli jobbigt att se hans inlägg i varje tråd och nu undrar jag varför modsen inte IPbannar, är det inte dags för det snart?
Citera
2010-12-26, 02:11
Bannlyst
https://www.flashback.org/t1402381

Join the battle!
Citera
2010-12-26, 02:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ponni
https://www.flashback.org/t1402381

Join the battle!

jag hade gärnat varit på och förstöra hans blogg med problemet som dyker upp i och med en sådan tråd är att folk omedvetet klickar in på hans blogg och ger honom mer publicitet... måste finnas ett annat sätt eller så får vi hoppas på att hackarna som frodas här på FB tar sin tid och stänger honom en gång för alla.
Citera
2010-12-26, 03:06
Medlem
MrFingals avatar
En IP-bann gör tyvärr ingen större skillnad då det drabbar fler personer än den som faktiskt utför regelbrottet. Dvs. en IP-stoppar inte spammet så det bästa du kan göra är att inte läsa tråden/inlägget öht.
Citera
2010-12-26, 14:50
Medlem
najass avatar
OK för att sådan spammare är avskum, men jag blir nästan lika irriterade på de som CITERAR spammaren och skriver något efterblivet i stil med: Öööö, jävla spammare kan inte modsen banna honom!!oneone111!!

Inte nog med att vi då får radera alla spammarens inlägg, vi måste sedan gå igenom alla trådar han postat i och radera de efterblivnas inlägg där de citerat skiten. Jag har lagt rätt mycket tid på att ta bort just sådan efterblivna inlägg från just den här spammaren idag. Det slår aldrig fel, varje gång det kommer en sådan här spammare så kommer efterblivna FB:are att citera skiten så att länken syns fast vi raderar spam-inläggen. Det är väl förmodligen en orsak till att spammare kommer hit, de vet att om de bara får in ett gäng inlägg kommer det att citeras och länken leva vidare på FB.

Så snälla: sluta citera skiten.
Citera
2010-12-26, 16:27
Medlem
invisuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
OK för att sådan spammare är avskum, men jag blir nästan lika irriterade på de som CITERAR spammaren och skriver något efterblivet i stil med: Öööö, jävla spammare kan inte modsen banna honom!!oneone111!!

Inte nog med att vi då får radera alla spammarens inlägg, vi måste sedan gå igenom alla trådar han postat i och radera de efterblivnas inlägg där de citerat skiten. Jag har lagt rätt mycket tid på att ta bort just sådan efterblivna inlägg från just den här spammaren idag. Det slår aldrig fel, varje gång det kommer en sådan här spammare så kommer efterblivna FB:are att citera skiten så att länken syns fast vi raderar spam-inläggen. Det är väl förmodligen en orsak till att spammare kommer hit, de vet att om de bara får in ett gäng inlägg kommer det att citeras och länken leva vidare på FB.

Så snälla: sluta citera skiten.
Underlättar det för er mods att rapportera inlägg där det är citerat?
Citera
2010-12-26, 16:42
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invisus
Underlättar det för er mods att rapportera inlägg där det är citerat?
Ja det underlättar.

I tillägg till najas kommentar skulle jag även vilja lägga en fundering på dem som iofs inte citerar men som ändå är med och lyfter upp trådarna med olika OT-inlägg om regler osv, hur tänker ni där?

Jag menar, gör en RP på tråden och låt bli att posta i tråden, annars får ju spammaren ännu mer uppmärksamhet för sina trådar.
Citera
2010-12-26, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Ja det underlättar.

I tillägg till najas kommentar skulle jag även vilja lägga en fundering på dem som iofs inte citerar men som ändå är med och lyfter upp trådarna med olika OT-inlägg om regler osv, hur tänker ni där?

Jag menar, gör en RP på tråden och låt bli att posta i tråden, annars får ju spammaren ännu mer uppmärksamhet för sina trådar.
Helt utmärkt, ibland önskade jag att man kunde göra en utökad RP som innefattade även andra exrtamoderatorer som jobbade i jour för att ta hand om akuta lägen, då de ordinarie är utloggade.

Men det är givetvis inte genomförbart, men det är en vacker tanka
Citera
2010-12-26, 22:42
Medlem
invisuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Ja det underlättar.

Är det bara moderatorer som har behörighet i en viss forumdel som får radera inlägg?
Citera
2010-12-26, 22:45
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Är det bara moderatorer som har behörighet i en viss forumdel som får radera inlägg?
Ja.
Citera
2010-12-26, 23:56
Medlem
invisuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Ja.
Kanske skulle haft så att om en viss post/tråd har fått över ett visst antal reports så får alla mods behörighet att ta bort tråden/posten?
Citera
2010-12-27, 00:18
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Kanske skulle haft så att om en viss post/tråd har fått över ett visst antal reports så får alla mods behörighet att ta bort tråden/posten?
Detta är en god idé, kanske kan vi begränsa det till att detta endast innefattar brott mot 1.xx regler såsom outning, reklam osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in