Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Värt.
Nu vet jag inte varför jag citerar dig, men du får leva med det
Vill påstå motsatsen. Har du köpt burken i Europa så har du lika så två års reklamationsrätt. Oavsett vad Apple själva påstår. Det är enligt mig ripp-off, och priset är skit högt.
Jag köpte extra försäkring från mitt försäkringsbolag istället, 20 € i året och täcker alla elektroniska apparater jag har. Om något plötsligt skulle gå sönder.
Skiten täcker inte något, om du skulle spilla vatten på datorn eller liknande. Det är bara ett sätt för dem att ta betalt för att förlänga din fabriksgaranti till tre år.
Som jag sade, så har du redan två års reklamationsrätt inom EU. Om varan är köpt i Sverige och det är ett fabrikationsfel så har du tre års reklamationsrätt:
http://www.konsumentverket.se/Tema_e...nFel-pa-varan/
Så denna "protection-plan" är bara ett sätt för dem att ta betalt för en rättighet du redan har.
Köper du en fristående drulleförsäkring från ditt försäkringsbolag så kan du, beroende på hur många andra försäkringar du har, komma ner till bara en 100-200 kr om året.
I mitt fall 20 € per år. Tre år = 60 € ca. 600 kr, och det täcker allt från mina väggar, till dator, TV ja fan allt. Även det att jag skulle råka pissa på polarns dator.
Så köp inte detta crap är mitt budskap.