2015-05-04, 00:29
Medlem
Tobias Kagelind? han fanns överallt på tv3 under början av 2000-talet-
Citera
2015-05-04, 02:25
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Såg honom vid Slussen för några veckor sedan tillsamans med Stig Järrel. Han hade en systemkasse och såg rätt sliten ut.
Citera
2015-05-16, 13:34
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KolaJakob
Hur går de för Ingo i tv-programmet baren?
Han som minsann visste sitt värde. Under 5 lax gick han inte upp på scenen för.

Även han pojken de kallade för Norrland som försökte ta rygg på Dag Finn och göra sig ett namn.
Nu vann han visserligen men jag kan inte tänka mig att han lyckats göra något med sitt liv.
Sjukt, jag googlade Ingo för bara några veckor sen. Tyckte han var en gubbe när han var med i baren och såg att han då var yngre än vad jag är nu
Jag fick inte fram så mycket mer än att han hade haft det lite trassligt efter nån olycka, men det var ju typ 10 år sen. Hoppas att nån kan fylla i vad han sysslat och sysslar med.
Citera
2015-06-21, 22:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RyttarVM1990
Frågor om Svenska pop-under

1) Vad gör Grymlings idag?

Mikael Rickfors, som på 70-80-talen var en av de mest autentiskt rivande vita soul/bluesrösterna i Sverige, var ju en av frontmännen i Grymlings, men har hållit en låg profil sedan slutet av 90-talet; han gör spelningar i mindre skala då och då. I alla fall, jag är inte helt säker men 90% på att han runt 1993/94 var inblandad i en omfattande härva kring pengar som förskingrats från något yngre rockband. Det handlade om en eller två miljoner kronor och det skrevs ganska mycket i tidningarna om saken, men utan några namn. "Rockmanagern" som han kallades med den tiden pseudonymkultur i krimjournalistiken, var i 40-årsåldern och beskrevs som "medlem i en av Sveriges mest kända oh framgångsrika rockgrupper" - det innebar rätt tydligt att de varit stora nyligen (då tidigt 90-tal), inte för 10-15 år sedan.

Rickfors är en av ganska få som passar in och han försvann också ur sikte som skivartist vid den här tiden; jag är inte totalt säker men diskuterade saken när det var aktuellt med en del andra, som jobbade med kommersiell popradio och musik vid den här tiden och som kunde antas ha en del insiderkunskaper. Flera av dem bedömde också att det var Rickfors. "Managern" dömdes sedan för grovt bedrägeri, förmodligen till fängelse, och ifall det var Micke så ledde det kanske till att Grymlings slog igen butiken.
Citera
2015-06-22, 01:41
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Mikael Rickfors, som på 70-80-talen var en av de mest autentiskt rivande vita soul/bluesrösterna i Sverige, var ju en av frontmännen i Grymlings, men har hållit en låg profil sedan slutet av 90-talet; han gör spelningar i mindre skala då och då. I alla fall, jag är inte helt säker men 90% på att han runt 1993/94 var inblandad i en omfattande härva kring pengar som förskingrats från något yngre rockband. Det handlade om en eller två miljoner kronor och det skrevs ganska mycket i tidningarna om saken, men utan några namn. "Rockmanagern" som han kallades med den tiden pseudonymkultur i krimjournalistiken, var i 40-årsåldern och beskrevs som "medlem i en av Sveriges mest kända oh framgångsrika rockgrupper" - det innebar rätt tydligt att de varit stora nyligen (då tidigt 90-tal), inte för 10-15 år sedan.

Rickfors är en av ganska få som passar in och han försvann också ur sikte som skivartist vid den här tiden; jag är inte totalt säker men diskuterade saken när det var aktuellt med en del andra, som jobbade med kommersiell popradio och musik vid den här tiden och som kunde antas ha en del insiderkunskaper. Flera av dem bedömde också att det var Rickfors. "Managern" dömdes sedan för grovt bedrägeri, förmodligen till fängelse, och ifall det var Micke så ledde det kanske till att Grymlings slog igen butiken.

Han verkar ha lidit av någon relativt svår blodsjukdom åren 1995-2005, vilket kan förklara hans frånvaro...

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle10666355.ab
Citera
2015-06-22, 02:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Han verkar ha lidit av någon relativt svår blodsjukdom åren 1995-2005, vilket kan förklara hans frånvaro...

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle10666355.ab

Jo, intressant! Det förklarar en del, men han ger själv bilden av att sjukdomen kom smygande under de första av de här åren - och en allvarlig kronisk sjukdom kan ju i efterhand också användas som ett sätt att undvika att ta upp mera bevärande saker i offentligheten...Han kom ut med ett nytt album 1997, Happy Man Don't Kill, då kan han inte ha varit helt utmattad redan, och inspelningen sätter också en främre gräns för en möjlig fängelsevistelse - man får definitivt inte permis för att spela in musik.

Nu kommer jag inte ihåg exakt vilket år den här historien med försnillade rockpengar dök upp i tidningarna, det var väl runt 1994-95, personen blev sedan dömd och vem det än var har han under alla förhållanden avtjänat straffet för länge sen. Vilka detaljer det fanns i övrigt kring killen, förutom ungefärlig ålder, att gruppen han var med i hade legat högt på Svensktoppen och att de tillhörde de mest kända i Sverige, minns jag verkligen inte. Men eftersom vi har ganska få kända rockare som har suttit på kåken för rejäla brott här i Sverige så är historien intressant i sig.
Citera
2015-06-23, 18:20
Medlem
Nån som vet vad dessa pinglor gör nuför tiden och hur det gick för dem.
Olinda Borggren (fd Paradise hotel deltagare)
Linda Rosing (fd Big brother, Slitz brud)
Natasha Peyre (fd Big brother, Slitz brud)
Nina Ljungblad (fd Slitz brud)
Jana Svensson (fd Slitz brud)
Elita Löfblad (fd Slitz brud)
Elin Grindemyr (fd Slitz brud)
Frida Utter (fd utvikningsbrud)
Frida Pöllänen (fd Slitz brud)
+ alla andra av de "klassiska" slitzbrudarna.
Citera
2015-07-14, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Snyggingen i göteborgsbandet Whipped Cream, vart tog hon vägen?
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Tro det om du törs.. Polis.
Edit: Elisabeth Punzi

Elisabeth Punzi är psykolog.
Men det stämmer att hon under en kortare tid var polis.

Haha, Whipped Cream...!
Citera
2015-07-16, 03:23
Medlem
Crucifixions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirSaWa
Den ena tjejen är väl med i Icona Pop om jag inte är fel ute.

Stämmer tyvärr inte.

Någon skrev om serien Tre Kronor tidigare i tråden vilket fick mig att tänka på damerna Sigrid Rohdén-Lyrevik (spelade Sussi Karlsson-Persson i krimmifamiljen) och Matilda Lindell (Ulrika Koriander ifrån den mer präktiga familjen). Gör dom något annat än lever förväntade familjeliv?

Edit. Hittade följande om någon annan är intresserad: https://www.facebook.com/sigrid.kernell
Tydligen jurist enligt en annan tråd.

http://www.facebook.com/home.php?#!/...p?id=831074127
https://www.facebook.com/matildalindellofficial
Senast redigerad av Crucifixion 2015-07-16 kl. 04:00.
Citera
2015-07-19, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Vad sysslar en sån som 35-åringen (Anna Lindh-fallet) med idag?

Jag har för mig att Lapidus vid något tillfälle sagt att 35-åringen till viss del är förebild för JW.

Det senaste jag hörde om honom är att han förhördes i samband med någon båt som kapats i Baltiska sjön. Riktigt skum kille hur som helst, utbildad undersköterska, kolakranare och skall ha arbetat vid försvarsstaben??

Skum kille i alla fall.
Citera
2015-07-19, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Vad sysslar en sån som 35-åringen (Anna Lindh-fallet) med idag?
Citat:
Ursprungligen postat av nightinsider
Jag har för mig att Lapidus vid något tillfälle sagt att 35-åringen till viss del är förebild för JW.

Det senaste jag hörde om honom är att han förhördes i samband med någon båt som kapats i Baltiska sjön. Riktigt skum kille hur som helst, utbildad undersköterska, kolakranare och skall ha arbetat vid försvarsstaben??

Skum kille i alla fall.

35-åringen bor numera åter i Jönköpingstrakten (återigen hemma hos mamma, sägs det – samma mamma som han vid upprepade tillfällen genom åren misshandlat).
Lär åka in och ut på behandlingshem/instutitioner inom psykiatrin.
Han har fortfarande mössa på sig året runt.

Just det:
Han gjorde förra året debut som modell vid någon slags modevisning som Frälsningsarmén arrangerade i Huskvarna. Och, yes, det är sant!
http://www.jmini.se/nyheter/28059/nk...ang-for-en-dag
Citera
2015-07-21, 23:39
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Kom att tänka på en skådistjej som hade nån väldig kort karriär på 90-talet. Lina Perned tror jag hon hette. Vad gör hon idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in