Citat:
Ursprungligen postat av Wolfbrandt
Om nagon mot formodan undrar vad Bengt Dahlqvist har for sig sa sprang jag pa honom som nagon slags dj i Bromölla. Ett riktigt skitstalle.
Vad blev det av med alla Astrid Lindgrens barnskadisar ?
(tangentbord utan aao)
Papegojan som Pippi har på axeln i Pippi på de sju haven bor på Terrariet i Folkets Park i Malmö.
Lars Söderdahl, som spelade Skorpan och Lillebror, bor i Malmö. För ett par år sedan arbetade han på en postterminal här och ska enligt uppgift ha blivit sjukt mobbad för sina skådespelarinsatser. Lars gjorde inte det hela bättre eftersom han ibland försökte lätta upp stämmningen med olika världsfrånvända upptåg, ex. försökte han spela trumpet på avlångt paket.
Tillslut fick han nog och fick för sig att han skulle flytta till Australien och skörda vindruvor för att få kapital till att flytta till London. Den gode Lars sade upp sig från Posten och lät meddela sina arbetskamrater att han skulle sälja sin lägenhet på Segevång för att få startkapital. Efter två veckor var han tillbaka på Posten eftersom lägenhetsförsäljningen inte hade inbringat tillräckligt mycket. Och så vitt jag vet arbetar han där än idag.
Citat:
Ursprungligen postat av Wantdead
En nödvändig bump av denna "efterlysning"! Tyskarna Från Lund i all ära (om nu ens det projektet existerar),
men har killarna verkligen helt gett upp teaterlivet och Tv-karriären? Nån söder om dalälven bör väl sitta inne med info
vart det här härliga gänget har tagit vägen!
En av dem, Olof, arbetade på en skola som musiklärare i Lund.
Några andra av dem körde en grej på Inkonst i Malmö för någon månad sedan. Några bort fortfarande kvar i Lund vet jag och åtminstone en av dem bor i trakterna kring St. Knut i Malmö.