2010-12-24, 21:27
Medlem
Freddykings avatar
Idag p julafton hnde en trkig sak. Vi kollade igenom gamla julbilder p datorn och datorn brjar flippa ur och ppna jttemnga flikar nr man ppnade ngot. T.ex kom det upp cirka 20 bilder nr man tryckte en gng.

Jag tnkte att det frsvinner nog om man startar om datorn men efter bios startas s blir det en svart skrm och det visas en grn ruta och ett N.

Jag kommer inte in i boot meny ens och jag vet inte vad som kan vara fel. Jag kopplade ur mitt grafikkort och kollade med det interna. Samma sak dr.

Snabb hjlp uppskattas

MVH Freddyking
Citera
2010-12-24, 22:17
Medlem
Jarans avatar
lter som virus.

edit: har du antivirusprogram?
Citera
2010-12-24, 22:27
Medlem
Freddykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaran
lter som virus.

edit: har du antivirusprogram?

nix. Jag har inte varit inne p suspekta siter p sistone eller laddat ner ngot. S mste ftt det frn brorsans externa HDD isf eller om det r ett virus som inte varit aktivt tidigare.

Men hur fan ska jag formatera om skiten om jag inte kommer in i boot menu?
Citera
2010-12-24, 23:29
Medlem
Min dator startar inte heller, hur gr man om det inte ens gr att starta i felskert lge? misstnker virus som anledningen, det kom upp nn konstig meny nr man starta upp den men den gick att starta nd tills jag uppdaterade mbam och scannade igenom datorn och hittade virus som jag tog bort. Rebootade och installerade uppdateringar till windows och nu gr den inte att starta.
Citera
2010-12-24, 23:30
Medlem
Freddykings avatar
Efter att ha kopplat ut och in hrddisken s sitter jag hr p min dator igen... :s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in