Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-12, 02:51
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Wadd
Att du diktar upp egna regler gör det ju knappast enklare för TS!
Ge gärna konkreta exempel på när och var jag diktar upp egna regler.
2011-01-12, 07:08
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Jag har också fått en OT-tillsägelse av TTK för att jag skrev Kö! i en RYS tråd.... hur han nu får ihop det.
Men han är väl en hora i den ickebibliska meningen!?
Lägger man fram det så som du gör så låter det väldigt märkligt och faktiskt som att horan TTK gjort helt fel när du fick en tillsägelse för ett inlägg som låg helt rätt. Kollar man däremot vad det faktiskt är för tråd du svarar på så blir bilden något annorlunda. TS bad i sin felplacerade tråd hjälp om att tvätta en matta, du kom med ett nonsens-svar för att vara fyndig, och TTK har varken gjort fel eller är en hora när du fick din välförtjänta tillsägelse.
2011-01-12, 07:33
Medlem
Johnny Wadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Ge gärna konkreta exempel på när och var jag diktar upp egna regler.

https://www.flashback.org/sp27783996

Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Lägger man fram det så som du gör så låter det väldigt märkligt och faktiskt som att horan TTK gjort helt fel när du fick en tillsägelse för ett inlägg som låg helt rätt. Kollar man däremot vad det faktiskt är för tråd du svarar på så blir bilden något annorlunda. TS bad i sin felplacerade tråd hjälp om att tvätta en matta, du kom med ett nonsens-svar för att vara fyndig, och TTK har varken gjort fel eller är en hora när du fick din välförtjänta tillsägelse.

Eftersom tråden i fråga vart flyttat till papperskorgen och inte till annan avdelning så ansågs den vara en tramstråd eller? Så om jag hade svarat TS på hur man tvättade en matta på bästa sätt hade jag vart OT då fast jag var OnT eftersom man enligt horan inte får "spä på trams"!?

Bäst att hålla sig till dom fyndigheter ni mods gillar och låter vara för om detta skulle gälla allt och alla skulle det inte vara mycket kvar
Senast redigerad av Johnny Wadd 2011-01-12 kl. 07:52.
2011-01-12, 07:43
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:

Aha... när man svarar på topic fast tråden är felplacerad (i RYS) då, är man fortfarande OT då?
Eller rättare sagt, om man undrar om TS var full eftersom han placerade tråden i RYS och även hjälpsamt hintade om i vilken avdelning hans topic skulle passa bättre.

Då använder man enbart RP-knappen och skiter i att svara i tråden. Svårare än så är det inte.
2011-01-12, 07:54
Medlem
Johnny Wadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Då använder man enbart RP-knappen och skiter i att svara i tråden. Svårare än så är det inte.

Jag orkade inte egagera mig mer så jag editerade bort det.... men frågan var hur som helst om man var OT då eller inte.
2011-01-12, 09:07
Medlem
csts avatar
Citat:

Du är ju inte speciellt bra inläst på det här fallet då jag inte delat ut någon tillsägelse som har med den tråden att göra, det var det en annan moderator som gjorde. Så jag ber dig återigen, visa gärna någonstans på forumet där jag har gjort egna regeltolkningar.
2011-01-12, 16:57
Medlem
Johnny Wadds avatar
Citat:
Du är ju inte speciellt bra inläst på det här fallet då jag inte delat ut någon tillsägelse som har med den tråden att göra, det var det en annan moderator som gjorde. Så jag ber dig återigen, visa gärna någonstans på forumet där jag har gjort egna regeltolkningar.

Jaha.... jag tog för givet att du delat ut tillsägelser eftersom du utrycker dig på följande vis:
Citat:
Jag står fast vid min åsikt, inlägget var rejält tramsigt i sin kontext och jag står för min tillsägelse.

Så om det inte är du som delat ut tillsägelsen i klocktråden så är det.... ???
Vilken tillsägelse är det du påstår dig stå för?

EDIT:
Från orginalposten i klocktråden:
Jämfört med tråden "Vilken märkesklocka bär ni på er arm?", är alla klockor välkomna i denna tråden.

TS i denna tråd har köpt en klocka, tagit en bild på denna klocka, postar bild samt säger sig vara nöjd med inköpet.

Trams och OT säger du.
Senast redigerad av Johnny Wadd 2011-01-12 kl. 17:03.
2011-01-12, 20:19
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:

Eftersom tråden i fråga vart flyttat till papperskorgen och inte till annan avdelning så ansågs den vara en tramstråd eller? Så om jag hade svarat TS på hur man tvättade en matta på bästa sätt hade jag vart OT då fast jag var OnT eftersom man enligt horan inte får "spä på trams"!?

Bäst att hålla sig till dom fyndigheter ni mods gillar och låter vara för om detta skulle gälla allt och alla skulle det inte vara mycket kvar
Startar jag en tråd i RYS om hur jag ska tvätta min matta, så är risken stor att du åker på en tillsägelse utan att någon moderator gör egna tolkningar eller hittar på regler. Antingen skriver du faktiskt ett svar som faktiskt är relevant för trådstarten, och då bryter du mot 0.02 om tråden är felplacerad. Skriver du något som inte besvarar trådstarten bryter du både mot 0.02 och 0.03. Läs reglerna så ser du att inlägg inte bara ska vara relaterade till trådens ämne, utan även forumdelens tänkta ämnesområde.

Är det en uppenbar tramstråd och du skriver ett, förvisso OnT, tramssvar så bör du räkna med en tillsägelse. Är tråden felplacerat utan uppsåt och du skriver ett svar som också ser ut att grunda sig på en uppriktig vilja att svara TS så bör du, i mitt tycke, givetvis inte åka på en tillsägelse.

Bedömningen blir i första hand upp till moderatorn, i andra hand admin (efter sedvanliga överklaganderegeln) och de kan givetvis göra fel. Tycker du att du blivit orättvist behandlad är det bara att skriva vänligt till vederbörande moderator. Ofta är det fruktansvärt enkelt att skilja trams från ärligt felplacerade trådar/inlägg.

I slutändan är det admin som bestämmer, och om jag inte är fel på det är hans åsikt att Flashback forum ska vara en plats för seriösa diskussioner utan trams som tar plats och fokus från diskussion, vilket ju leder till att trams, hur roligt det än må vara, sällan är något det ses med blida ögon på.

Något klarare nu?
2011-01-12, 21:59
Medlem
Johnny Wadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Något klarare nu?

Om alla vore som dig Frasse, om alla vore som dig... (så skulle allt vara glasklart) men det är lite si och så med kontinuiteten.

Nog med detta 0.06'ande nu innan vi kvalar in för fler tillsägelser.
Hade jag brytt mig på riktigt så hade jag först skickat pm till berörd moderator, sedan till admin och hade inte det fungerat tillfredställande så hade jag skapat en tråd i denna avdelning!
2011-01-13, 07:02
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Hade jag brytt mig på riktigt...
· KLICK ·

// Mod
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera