Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Wadd
https://www.flashback.org/sp27783996
Eftersom tråden i fråga vart flyttat till papperskorgen och inte till annan avdelning så ansågs den vara en tramstråd eller? Så om jag hade svarat TS på hur man tvättade en matta på bästa sätt hade jag vart OT då fast jag var OnT eftersom man enligt horan inte får "spä på trams"!?
Bäst att hålla sig till dom fyndigheter ni mods gillar och låter vara för om detta skulle gälla allt och alla skulle det inte vara mycket kvar

Startar jag en tråd i RYS om hur jag ska tvätta min matta, så är risken stor att du åker på en tillsägelse utan att någon moderator gör egna tolkningar eller hittar på regler. Antingen skriver du faktiskt ett svar som faktiskt är relevant för trådstarten, och då bryter du mot 0.02 om tråden är felplacerad. Skriver du något som inte besvarar trådstarten bryter du både mot 0.02 och 0.03. Läs reglerna så ser du att inlägg inte bara ska vara relaterade till trådens ämne, utan även forumdelens tänkta ämnesområde.
Är det en uppenbar tramstråd och du skriver ett, förvisso OnT, tramssvar så bör du räkna med en tillsägelse. Är tråden felplacerat utan uppsåt och du skriver ett svar som också ser ut att grunda sig på en uppriktig vilja att svara TS så bör du, i mitt tycke, givetvis inte åka på en tillsägelse.
Bedömningen blir i första hand upp till moderatorn, i andra hand admin (efter sedvanliga överklaganderegeln) och de kan givetvis göra fel. Tycker du att du blivit orättvist behandlad är det bara att skriva vänligt till vederbörande moderator. Ofta är det fruktansvärt enkelt att skilja trams från ärligt felplacerade trådar/inlägg.
I slutändan är det admin som bestämmer, och om jag inte är fel på det är hans åsikt att Flashback forum ska vara en plats för seriösa diskussioner utan trams som tar plats och fokus från diskussion, vilket ju leder till att trams, hur roligt det än må vara, sällan är något det ses med blida ögon på.
Något klarare nu?