2011-01-02, 00:18
Medlem
ischs avatar
Då TS har kontaktat mig och förklarat att de vanliga vägarna för kontakt med de moderatorer som delat ut tillsägelse har använts utan svar så öppnar jag upp tråden igen.

isch, mod
2011-01-02, 03:10
Medlem
PostWhores avatar
Nu har jag skickat PM till båda med en länk till den här tråden, så jag de får skriva vad de tycker.
2011-01-02, 09:20
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Då TS har kontaktat mig och förklarat att de vanliga vägarna för kontakt med de moderatorer som delat ut tillsägelse har använts utan svar så öppnar jag upp tråden igen.

isch, mod
Jag fick ett PM tjugo över tre inatt. Så visst har väl de vanliga vägarna använts.

Jag står fast vid min åsikt, inlägget var rejält tramsigt i sin kontext och jag står för min tillsägelse. Men för sakens skull kan ju någon annan få kika på det aktuella inlägget och se vad ni tycker.

I övrigt kanske TS skulle ta och bekanta sig med reglerna, tre tillsägelser på lika många veckor brukar är knappast ett imponerade facit.
2011-01-07, 00:37
Medlem
PostWhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
,

Fick alla de här tillsägelse för att ha "matat trollet"
https://www.flashback.org/t1399671
https://www.flashback.org/t1414015

Killen gav bort en ak-47 och jag ville ha, vad är det för fel med det?
Senast redigerad av PostWhore 2011-01-07 kl. 00:39.
2011-01-07, 00:43
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PostWhore
Fick alla de här tillsägelse för att ha "matat trollet"
https://www.flashback.org/t1399671
https://www.flashback.org/t1414015

Killen gav bort en ak-47 och jag ville ha, vad är det för fel med det?

Andra personers tillsägelser angår inte dig.
2011-01-07, 04:09
Medlem
PostWhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune

Jo men mitt inlägg raderades + att jag fick en tillsägelse jag skrev bara "Tar!" så får man en tillsägelse för att ha matat trollet
2011-01-07, 13:13
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:

Hmmm, kanske lite OT, men.

Ibland så ser man ju i trådar att det står ex.

Citat:
Och XXXXXXXXXX får en tillsägelse för 0.xx

/ Mod

Så tillsägelser är väl inte i sig något som är hemligt?

Själv tycker jag det är skit bra att det skrivs ut i tråden. Detta lugnar ner de andra tramsarna.
2011-01-07, 13:30
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Hmmm, kanske lite OT, men.

Ibland så ser man ju i trådar att det står ex.

Så tillsägelser är väl inte i sig något som är hemligt?

Själv tycker jag det är skit bra att det skrivs ut i tråden. Detta lugnar ner de andra tramsarna.

Tillsägelser kan utannonseras för att ha på så vis ha en nedkylande effekt i en tråd som översvämmas av OT. Om däremot en användare efterfrågar en annan användares tillsägelser så är det inget vi lämnar ut. Det hindrar självklart inte att man kan fråga användaren själv ifråga.
2011-01-07, 13:53
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Jag fick ett PM tjugo över tre inatt. Så visst har väl de vanliga vägarna använts.

Jag står fast vid min åsikt, inlägget var rejält tramsigt i sin kontext och jag står för min tillsägelse. Men för sakens skull kan ju någon annan få kika på det aktuella inlägget och se vad ni tycker.

I övrigt kanske TS skulle ta och bekanta sig med reglerna, tre tillsägelser på lika många veckor brukar är knappast ett imponerade facit.
Trams är väl något som ska hanteras via KFK? Trams i sig är ju inget regelbrott, då det inte finns någon regel mot det. Är TS en skräp- eller tramsanvändare så är det ju sällan svårt att hitta regelstöd för tillsägelserna...

Gällande andra användares tillsägelser så är grundregeln att ingen har något med dessa att göra, men det finns tillfällen då en publik tillsägelse kan kyla av en infekterad tråd, och då kan det vara en enkel och effektiv åtgärd.
Senast redigerad av FrasseFloyd 2011-01-07 kl. 13:57.
2011-01-07, 14:17
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Tillsägelser kan utannonseras för att ha på så vis ha en nedkylande effekt i en tråd som översvämmas av OT. Om däremot en användare efterfrågar en annan användares tillsägelser så är det inget vi lämnar ut. Det hindrar självklart inte att man kan fråga användaren själv ifråga.

Tänkte väl det. Givetvis angår det ingen annan om det inte utannonserats. Men tycker att det borde vara praxis att göra det för att få ordning i trådarna. Men hur som, tack för ditt svar.
2011-01-11, 20:04
Medlem
Johnny Wadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PostWhore
Så fick man en ny..

Orkar fan inte mer..

Jag har också fått en OT-tillsägelse av TTK för att jag skrev Kö! i en RYS tråd.... hur han nu får ihop det.
Men han är väl en hora i den ickebibliska meningen!?
2011-01-11, 20:10
Medlem
Johnny Wadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst

Att du diktar upp egna regler gör det ju knappast enklare för TS!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in