Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-12-24, 20:04
Medlem
Tja, jag har ett problem. Det är nämligen så att datorn startar om sig själv när jag startar Starcraft 2, dvs att det inte ens hinner ploppa upp en bild, blir svart sen startas den om.

Jag kunde spela Starcraft 2 på den förut, sen efter jag bytte dator en vända sen bytte tillbaka för att spela igen så har det blivit såhär.

Vet någon vad det kan bero på? Tack på förhand!
Citera
2010-12-24, 20:06
Medlem
ninkings avatar
Prova att uppdatera dina grafikdrivrutiner till de senaste du kan hitta, och rapportera om det fixade saken.
Citera
2010-12-24, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninking
Prova att uppdatera dina grafikdrivrutiner till de senaste du kan hitta, och rapportera om det fixade saken.

Vart hittar man det då? Är inte direkt så hajj på datorer.. ^^
Citera
2010-12-24, 20:13
Medlem
Hade samma problem, hjälpte att vänta 5-10 min innan jag satte igång Starcraft 2 ( dock är datan min hemmabygge och spökar ibland )
Citera
2010-12-24, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBister23
Hade samma problem, hjälpte att vänta 5-10 min innan jag satte igång Starcraft 2 ( dock är datan min hemmabygge och spökar ibland )

Har testat det, men inte funkat
Citera
2010-12-24, 20:50
Medlem
ninkings avatar
Hehe, ok här kommer en liten guide ^^ Gå in på kontrollpanelen som finns på start-menyn. Leta sedan upp "System" som finns någonstans däri, varier beroende på operativsystem och inställningar. Du kan behöva först öppna en huvudsida som heter system, och sen klicka på en knapp märkt "system" igen.

Öppna sedan "Enhetshanteraren" och kolla under fliken "Bildskärmskort". Skriv av namnet i en google-sökruta och lägg till 'drivers' efter namnet, så borde du bli länkad till fabrikantens websida där de senaste grafikkortsdrivrutinerna finns! Installera dessa, starta om datorn, och prova igen
Citera
2010-12-24, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alesanah
Tja, jag har ett problem. Det är nämligen så att datorn startar om sig själv när jag startar Starcraft 2, dvs att det inte ens hinner ploppa upp en bild, blir svart sen startas den om.

Jag kunde spela Starcraft 2 på den förut, sen efter jag bytte dator en vända sen bytte tillbaka för att spela igen så har det blivit såhär.

Vet någon vad det kan bero på? Tack på förhand!

Alltså jag är inte helt säker , men prova starta spelet med OpenGL eller direkt x. Det är nått med grafik att göra tror jag. Prova och ändra på video inställningar
Citera
2010-12-25, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninking
Hehe, ok här kommer en liten guide ^^ Gå in på kontrollpanelen som finns på start-menyn. Leta sedan upp "System" som finns någonstans däri, varier beroende på operativsystem och inställningar. Du kan behöva först öppna en huvudsida som heter system, och sen klicka på en knapp märkt "system" igen.

Öppna sedan "Enhetshanteraren" och kolla under fliken "Bildskärmskort". Skriv av namnet i en google-sökruta och lägg till 'drivers' efter namnet, så borde du bli länkad till fabrikantens websida där de senaste grafikkortsdrivrutinerna finns! Installera dessa, starta om datorn, och prova igen

Asså hur gör man det då? Allt jag hittar är program som kostar pengar, men man får scana gratis och då är en del föråldrat, sen när jag ska fixsa problemen så kostar det kosing :/ Vet du nått som inte kostar pengar?

Citat:
Ursprungligen postat av CPU
Alltså jag är inte helt säker , men prova starta spelet med OpenGL eller direkt x. Det är nått med grafik att göra tror jag. Prova och ändra på video inställningar

Hur ändrar man med OpenGL och direkt x? Vart ändrar man video inställningar? Är lite efter när det gäller datorer, bara spela jag är bra på xD ^^
Citera
2010-12-25, 20:34
Medlem
ninkings avatar
Citat:
Asså hur gör man det då? Allt jag hittar är program som kostar pengar, men man får scana gratis och då är en del föråldrat, sen när jag ska fixsa problemen så kostar det kosing :/ Vet du nått som inte kostar pengar?

Låter som ett försök att lura dig på pengar! Gå aldrig med på sådana förslag som kan poppa upp på internet!

Hittade du enhetshanteraren under systemfliken? Om inte, så kan du i textrutan som finns på startmenyn (sökrutan dvs.) skriva dxdiag o sen klicka enter. Efter en liten stund borde "Diagnostikverktyg för..." poppa upp, o kolla då under fliken "Bildskärm".

Bäst är nog att bara söka på producentsnamnet (ATI, nvidia, Intel, etc) o sen 'drivers' på google. Ta en länk som ser lite officiell ut!

Här är iaf de tre stora, förhoppningsvis borde kortet tillhöra någon av dom
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx ATI's sida
http://www.nvidia.com/page/drivers.html NVIDIA
http://downloadcenter.intel.com/ Intel
Citera
2010-12-25, 21:08
Medlem
billinge1992s avatar
Jag hade samma problem och löste det genom att uppdatera mitt grafikkort, hoppas det hjälper för dig också!
Citera
2010-12-25, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billinge1992
Jag hade samma problem och löste det genom att uppdatera mitt grafikkort, hoppas det hjälper för dig också!

Hur upgraderade du grafik kortet? Vet ju inte hur man gör det
Citera
2010-12-26, 01:21
Medlem
aslindross avatar
Citat:
Hur upgraderade du grafik kortet? Vet ju inte hur man gör det

kolla vad ninking skrev ett par posts tillbaka ganska bra och detaljerad beskrivning.
blir nästan lite sur för det värkar som du ignorerar han/hon totalt när han/hon tar sin tid att försöka hjälpa dig och dessutom en bra beskrivning hur du ska göra och t.o.m länkar
Senast redigerad av aslindros 2010-12-26 kl. 01:32.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in