Citat:
Ursprungligen postat av Morty
Ja det är klart han gör det. Han är ju nazi!
Precis som dom flesta muslimer i sverige antagligen även gör.
Dom muslimer jag känner firar jul med julgran och julklappar!
Men då ska jag förklara för dig. Om man skriver såhär:
Då är man först och främst dum i huvudet. Vidare är man rasist. Sist men inte minst, NAZI!
Fattar du eller är även du en sympatisör av gamle Adolf
Jag påstår inte att hans kommentar är rättfärdigad, inte heller sanningsenlig.
Å andra sidan verkar du inte ha den blekaste aning av vad den nazistiska ideologin går ut på - du ger ett kraftig intryck av att tillhöra stenkastarnvänstern som i åratal har anklagat meningsmotståndare för att vara nazister och sakta men säkert vattnat ur innebörden av "nazist" och "rasist".
Muslimer är inte heller en etniskt homogen grupp utan dess demografi är utspridd mellan en väldans massa etniciteter, t.ex. sydostasiater, afrikaner, araber, turkar, perser, syrianer, kurder, vita européer som konverterat etc. Därmed är det synnerligen svårt att per ordets definition, vara rasist bara för att man påstår att människor tillhörande en viss religion begår brott.
För att exemplifiera, är kommentaren "katolska präster är pedofiler" en, i dina ögon, nazistisk eller rasistisk kommentar?
Antisemitismen, som är den nazistiska ideologins enskilt största stödpelare, är hundra gånger mer manifesterad i muslimska länder i mellanöstern. Islam är den ideologi i världen som har mest gemensamt med nazismen.
Notera att jag inte har någon som helst avsikt att försöka rättfärdiga black_devils kommentar, inte heller försöker jag försvara honom. Däremot är det ganska uppenbart att du är förståndshandikappad och behöver tillrättavisas när du på felaktiga grunder anklagar folk för att vara både det ena och det andra.