2010-12-25, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremisten
Exakt samma sak. Dock ej haram-saker, så som sprit och fläsk.
Men idag fick jag i mig glögg (10% alkohol) av misstag
Vi är ju inte religiösa men skulle anses vara muslimer av en kristen, muslimer etc. Det vi gör är att ta vara på chansen att alla är lediga och verkligen har tid att samlas samtidigt. Vi äter mat(svenskt julbord finns för de som vill men det är sällan någon äter något av det, inte ens de svenskar som kommer) och delar ut presenter till barnen.
Citera
2010-12-25, 00:47
Medlem
Zeromatics avatar
Många kör taxi åt kristna.
Citera
2010-12-25, 00:50
Medlem
GunnersAreRunnerss avatar
Vaknade någon gång vid 5 slaget idag på eftermiddagen. Tog lite käk för att sedan göra mig iordning för att lämna hemmet och ta en runda ute bara för att avnjuta tystnaden och känslan av att man är Will Smith i "I am Legend".

Vid 9 tiden såg jag lite film med ett par vänner i närområdet samtidigt som jag avnjöt en kebabrulle. Rörde mig sedan hemåt vid 12 slaget, och nu sitter jag här! . En helt vanlig dag med andra ord bortsett från den första delen.
Citera
2010-12-25, 00:55
Medlem
Shiloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morty
Ja det är klart han gör det. Han är ju nazi!

Precis som dom flesta muslimer i sverige antagligen även gör.
Dom muslimer jag känner firar jul med julgran och julklappar!

Men då ska jag förklara för dig. Om man skriver såhär:

Då är man först och främst dum i huvudet. Vidare är man rasist. Sist men inte minst, NAZI!
Fattar du eller är även du en sympatisör av gamle Adolf

Jag påstår inte att hans kommentar är rättfärdigad, inte heller sanningsenlig.
Å andra sidan verkar du inte ha den blekaste aning av vad den nazistiska ideologin går ut på - du ger ett kraftig intryck av att tillhöra stenkastarnvänstern som i åratal har anklagat meningsmotståndare för att vara nazister och sakta men säkert vattnat ur innebörden av "nazist" och "rasist".

Muslimer är inte heller en etniskt homogen grupp utan dess demografi är utspridd mellan en väldans massa etniciteter, t.ex. sydostasiater, afrikaner, araber, turkar, perser, syrianer, kurder, vita européer som konverterat etc. Därmed är det synnerligen svårt att per ordets definition, vara rasist bara för att man påstår att människor tillhörande en viss religion begår brott.
För att exemplifiera, är kommentaren "katolska präster är pedofiler" en, i dina ögon, nazistisk eller rasistisk kommentar?

Antisemitismen, som är den nazistiska ideologins enskilt största stödpelare, är hundra gånger mer manifesterad i muslimska länder i mellanöstern. Islam är den ideologi i världen som har mest gemensamt med nazismen.

Notera att jag inte har någon som helst avsikt att försöka rättfärdiga black_devils kommentar, inte heller försöker jag försvara honom. Däremot är det ganska uppenbart att du är förståndshandikappad och behöver tillrättavisas när du på felaktiga grunder anklagar folk för att vara både det ena och det andra.
Citera
2010-12-25, 01:07
Medlem
Alexander Liass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hawx
Som rubriken lyder. Vad pysslar alla muslimer med idag ? Finns väl bara ett fåtal butiker/affärer öppna och det är väl inte jätte mycket folk ute osv. Så, vad gör ni för att fördriva tiden på en fin dag som denna ?

*seriös fråga!*

1) Kör taxi
2) Bakar pizza och rullar falafel
3) Säljer folköl i jouraffären på hörnan
4) Slår ner och rånar ensamma svenskar som är på väg hem med en stor papperspåse full av julklappar

DET ER SANT MANNEN JEG SCHWÄR!
Citera
2010-12-25, 01:22
Medlem
Jag tror att den 24:e för muslimerna är som vilken vinterdag som helst. Man sitter inne, tittar på film och dricker varma drycker. Man kanske ger ungarna några julklappar, men inte mer än så. Detta är i alla fall vad jag har hört från tidigare.

Ortodoxna kristna firar inte heller idag och inte jag heller för den delen. Föräldrarna är bortresta och jag har ingen flickväns släkt jag kan besöka. Det har varit trevligt ändå, jag har sett några filmer och läst några sidor i min bok.
Citera
2010-12-25, 01:30
Medlem
ChuteBoxes avatar
Ungefär lite som svenskar men förstås "light" versionen. Julklappar, julbord och lite mys med familjen. Det är inte så att man medvetet försöker antingen göra det, eller att inte göra det. Utan man gör bara det som känns rätt och med tanke på all "hype" julen har så blir man ju påverkad. Men man kanske aldrig får riktigt samma känsla som en svensk. När man var barn var det ju dock bland det bästa som fanns i i och med alla julklappar.

Det är ju ingen exklusiv kristen sekt grej, det är en tradition som jag till och med kan tycka är nödvändig nu i vintern i denna del av världen. Jag menar vintern skulle ju vara sjukt deprimerande annars.

Men tja, vad kan man säga. Det blir inte riktigt "rätt" om ni förstår hur jag menar, det känns inte som att det är lika viktigt för mig som det är för andra, vilket bara gör det tråkigare för mig men.. Vad kan man göra?
Citera
2010-12-25, 01:50
Medlem
Religionsattacks avatar
De gör heltäckande kroppsstrumpor som täcker allt förutom ögonen.

Har man på sig en sådan så försörjer samhället en.
Citera
2010-12-25, 01:58
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChuteBoxe
Ungefär lite som svenskar men förstås "light" versionen. Julklappar, julbord och lite mys med familjen. Det är inte så att man medvetet försöker antingen göra det, eller att inte göra det. Utan man gör bara det som känns rätt och med tanke på all "hype" julen har så blir man ju påverkad. Men man kanske aldrig får riktigt samma känsla som en svensk. När man var barn var det ju dock bland det bästa som fanns i i och med alla julklappar.

Det är ju ingen exklusiv kristen sekt grej, det är en tradition som jag till och med kan tycka är nödvändig nu i vintern i denna del av världen. Jag menar vintern skulle ju vara sjukt deprimerande annars.

Men tja, vad kan man säga. Det blir inte riktigt "rätt" om ni förstår hur jag menar, det känns inte som att det är lika viktigt för mig som det är för andra, vilket bara gör det tråkigare för mig men.. Vad kan man göra?

Äter de kamelröv då eller?
Citera
2010-12-25, 02:06
Medlem
Tunisiens avatar
Planerar inför allt fint man ska köpa under mellandagsrean
Citera
2010-12-25, 04:24
Medlem
Ponnycrayons avatar
Vill inte bryta ämnet men vill bara påpeka att julen är lika lite kristen som islamsk då julen inte har någonting att göra med abrahamismen. Så jag antar att en muslim gjorde det samma som andra monoteister, polyteister och ateister gjorde idag. Det vill säga ifall man firar julen.
Citera
2010-12-25, 06:25
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ponnycrayon
Vill inte bryta ämnet men vill bara påpeka att julen är lika lite kristen som islamsk då julen inte har någonting att göra med abrahamismen. Så jag antar att en muslim gjorde det samma som andra monoteister, polyteister och ateister gjorde idag. Det vill säga ifall man firar julen.

Mjo, mest spridda traditionen är att Coca Cola-jultomten kommer på besök, gärna efter att man sett en timme med Disneyfavoriter .

Maten kan jag dock fan inte klaga på, dels god och dels annorlunda än vad vi vanligen äter

Den här tråden är så Flashback;
1. "Vad gör muslimer?"
2. En muslim berättar.
3. Någon kallas för terrorist, någon för nazist och den sista anklagas för att vara hjärntvättad av PK-media.
4. Julafton glöms bort och istället diskuteras *trumvirvel* INVANDRARE !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in