2010-12-24, 15:16
Medlem
kommando-kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Har du funderat varför ni inte äter griskött? Trikintest fungerar alldeles utomordentligt i dagens Sverige.

Det finns en anledning till varför det heter tradition...

Citat:
Ursprungligen postat av Hawx
Så det ända som skiljer eran jul från en vanlig svensk jul är maten ? Vad är eran tradition ? Menar, kollar ni på Kalle Anka och de andra programmen också ? Dricker ni hubbar, paket osv ?

Vad gäller maten så är det endast griskött som byts ut, annars så skiljer den inte så mycket. Vi kollar på kalle och hela köret.. Eller ja nu missar jag kalle pga att min bror är sen i trafiken och inte hinner hämta mig i tid .. Julklappar förekommer och allt annat. Alkoholen skiljer oss lite i två läger. Vissa dricker, vissa dricker inte men det finns alkohol för den som vill ha. Själv tänkte jag ta en jävel .

Jag och mina släktingar är väldigt integrerade. Så pass att vi pratar svenska med varandra. Självklart talar de äldre sina respektive språk. Så vi firar en vanlig svensk jul i princip.
Citera
2010-12-24, 15:24
Medlem
Citat:
Där ser man, lycka till får man väl säga
Har ni inte någon form av tradition alls under denna dag ? Menar, ni bor ju ändå i Sverige vars majoritet håller sig inne nu. Eller struntar ni i det totalt ?

går inte alls installera skitspelet -.-

hm... ja alltså vi brukar pynta en plastgran och ha massa ljusnät över träden ute, och massa ljusslingor och vad vet jag. dock inte i år för en släkting gått bort. men annars brukar vi göra det.

vi brukar inte köra med julklappar men vi brukar få presenter/pengar på nyår.

förra året firade jag jul med min bästavän och hennes familj. och det var riktigt mysigt och trevligt!
Jag provar gärna på massa nya saker. Riktigt skoj!
Citera
2010-12-24, 15:30
Medlem
Bruttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mixxxer
Kan vara nåt med tradition? Vi svenskar äter ju inte hundkött även fast de inte är nåt farligt med de
Jag är svensk och äter inte hundkött endast på grund av att det inte finns att få tag på här.
Hade gärna smakat på en schäferstek eller liknande.

Inte fan firar jag jul heller, så vad fan ska jag hitta på idag?
Citera
2010-12-24, 15:33
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EfterBlivande
De har inte pizzeriorna öppna alla fall, skulle avnjuta en god kebab men icke alla "restaurangerna" var stängda

Vart bor du egentligen? Tror inte jag har varit med om en pizzeria som ägs av muslimer
Citera
2010-12-24, 15:54
Medlem
LowerScopes avatar
Runkar. Jätte, jätte, jätte mycket.. typ skavsårsmycket
Citera
2010-12-24, 16:04
Medlem
Hawxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balerina
går inte alls installera skitspelet -.-

hm... ja alltså vi brukar pynta en plastgran och ha massa ljusnät över träden ute, och massa ljusslingor och vad vet jag. dock inte i år för en släkting gått bort. men annars brukar vi göra det.

vi brukar inte köra med julklappar men vi brukar få presenter/pengar på nyår.

förra året firade jag jul med min bästavän och hennes familj. och det var riktigt mysigt och trevligt!
Jag provar gärna på massa nya saker. Riktigt skoj!

Ajdå, testa på spelforumet och beskriv problemet där

Låter trevligt, låter som om ni ändå följer "traditionen" på ett fint sätt. Sen kan man också ställa sig frågan vad som är traditionen. Själv skippar jag Kalle Anka, är så trött på det. Har det på i bakgrunden eftersom alla andra vill titta. Jag spenderar hellre tiden i köket med en grogg och njuter av lugnet

EDIT: Beklagar sorgen för släktingen!
Citera
2010-12-24, 16:05
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Är inte muslim men ska troligen ut och supa med några muslimer senare ikväll.
Citera
2010-12-24, 16:12
Medlem
black_devils avatar
hmm dom firar väl med o råna oss på julafton? eller planerar väl o spränga oss o luften.
Citera
2010-12-24, 16:25
Medlem
Mortys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av black_devil
hmm dom firar väl med o råna oss på julafton? eller planerar väl o spränga oss o luften.
Vad gör ni nazzar på julafton då?
Citera
2010-12-24, 16:27
Medlem
Milkcrates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morty
Vad gör ni nazzar på julafton då?

Kan väl svara för honom även om jag inte är nazist.

FIRAR JULAFTON.
Citera
2010-12-24, 16:32
Bannlyst
Som muslim firar jag julafton
Men jag firar ramadan också, då det inträffar.
Citera
2010-12-24, 16:34
Bannlyst
Citat:
Så det ända som skiljer eran jul från en vanlig svensk jul är maten ? Vad är eran tradition ? Menar, kollar ni på Kalle Anka och de andra programmen också ? Dricker ni hubbar, paket osv ?
Exakt samma sak. Dock ej haram-saker, så som sprit och fläsk.
Men idag fick jag i mig glögg (10% alkohol) av misstag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in