2010-12-24, 13:53
Medlem
Hejsan.
Startade precis min stationära dator som har operativ systemet windows 7 och då kommer det upp att datorn har startats i felsäkert läge, och jag får välja mellan att starta windows normalt eller att den ska felsöka hela datorn.
Problemet är att när jag väljer normalt läge så startar den bara om sig själv, och ifall jag väljer att den ska felsöka datorn så fastnar den i loading.
Gick då in på BIOS för att försöka greja lite (kan inte så mycket, men ni behöver inte dumförklara mig) och nu fungerar inte tangentbordet när jag kommer till "starta windows normalt eller i felsök mode) så det blir automatiskt felsök mode.

Någon som kan försöka hjälpa mig? Kan man ändra något inne i BIOSEN för att få det att funka?

Otroligt tacksam för svar, ni räddar min jul ifall det löser sig

God Jul
IAMSTERDAM
Citera
2010-12-25, 12:00
Medlem
Tycker det låter som att hårddisken har pajjat, lite lustigt dock att inte tangentbordet fungerar när du är i menyn där du får välja mellan att starta datorn normalt eller i felsäkert läge.
Fungerar det att komma in i BIOS? isåfall är ju inte tangentbordet trasigt

Ladda ner Hirens BootCD, boota från CD'n och kör "Seatools for DOS", kör "Quick Test" och "Full Test" för att se om det finns skadade sektorer på hårddisken. "File structure test" behöver du inte köra.

Hittar den inga fel så testa med en ominstallation.

Lycka till!
Citera
2010-12-25, 13:35
Medlem
Jo, jag kan komma in i BIOS.
Hur ska jag kunna ladda ner något? Jag kommer ju inte in på datorn...
Som längst kommer jag till screenen när datorn automatiskt har valt felsäkert läge och fastnar där...
När jag kommer hem så ska jag försöka ominstallera skiten, annars lämnar jag in den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in