2010-12-24, 13:41
Medlem
N.E.R.Ds avatar
Pantbrev, betyder att man inte kan sno alla pengarna och sticka utomlands?
Vinstskatten, kan man skita i den om man inte tänker bo kvar i landet?

Har aldrig sålt ett hus, bara köpt, men jag behöver pengar snabbt.
Citera
2010-12-24, 17:01
Medlem
Aktieklipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.E.R.D
Pantbrev, betyder att man inte kan sno alla pengarna och sticka utomlands?
Vinstskatten, kan man skita i den om man inte tänker bo kvar i landet?

Har aldrig sålt ett hus, bara köpt, men jag behöver pengar snabbt.
Vinstskatten kan du säkert undankomma, men pantbreven kan bli ett problem.

Oftast när man gör bostadsaffärer privat så skriver man kontrakt på banken, och då lär det komma fram att det finns pantbrev/lån på bostaden. Om du hittar någon stackare som går med på att inte skriva på en bank och dessutom är tillräckligt dum att inte kolla upp om det finns lån på fastigheten så lär det nog gå.
Citera
2010-12-24, 17:17
Medlem
N.E.R.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktieklipparn
Vinstskatten kan du säkert undankomma, men pantbreven kan bli ett problem.

Oftast när man gör bostadsaffärer privat så skriver man kontrakt på banken, och då lär det komma fram att det finns pantbrev/lån på bostaden. Om du hittar någon stackare som går med på att inte skriva på en bank och dessutom är tillräckligt dum att inte kolla upp om det finns lån på fastigheten så lär det nog gå.
Jag har lån på halva värdet, så det är att man slipper skatta 30% om jag sticker.
Man kan knappast tro att någon betalar cash, så pantbreven spökar.
Damn you, Sweden
Citera
2010-12-24, 17:26
Medlem
Aktieklipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.E.R.D
Jag har lån på halva värdet, så det är att man slipper skatta 30% om jag sticker.
Man kan knappast tro att någon betalar cash, så pantbreven spökar.
Damn you, Sweden
För lite pengar att göra bort sig för, om du inte har annat på gång.
Citera
2010-12-25, 10:35
Medlem
Vinstskatten kommer att ticka på fort hos fogden så du kommer aldrig att kunna återvända till sverige om du gör så.
Citera
2011-01-19, 22:26
Medlem
Apocryphas avatar
Folk som lånat mot säkerhet, kan de få ut pengarna?

Jag har funderat på att många har gigantiska lån, främst med lägenheten som säkerhet.
Går det på något sätt i processen att få ut pengarna, antingen i kontanter eller flytta till konto utomlands. Alltså innan man köper eller precis när man sålt säkerheten.

Hade jag kunnat få ut över 3 miljoner så hade jag flyttat till Kuckiluckien och startat en bananplantage.
Citera
2011-01-19, 22:29
Medlem
CaptMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apocrypha
Jag har funderat på att många har gigantiska lån, främst med lägenheten som säkerhet.
Går det på något sätt i processen att få ut pengarna, antingen i kontanter eller flytta till konto utomlands. Alltså innan man köper eller precis när man sålt säkerheten.

Hade jag kunnat få ut över 3 miljoner så hade jag flyttat till Kuckiluckien och startat en bananplantage.

Det finns en gammal tråd om detta där flera olika teorier testades men samtliga försakades. Ingenting är omöjligt men en vanlig Svenson lär inte lura tex Nordea.
Citera
2011-01-19, 22:51
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptMorgan
Det finns en gammal tråd om detta där flera olika teorier testades men samtliga försakades. Ingenting är omöjligt men en vanlig Svenson lär inte lura tex Nordea.
Asch då. Inga bananer för mig alltså
Kommer du ihåg något om tråden som kan vara till nytta ifall jag ska söka?
Citera
2011-01-20, 00:22
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptMorgan

Försakades? Du menar inte förkastades? Det är irriterande med folk som försöker använda ett mer avancerat språk är de behärskar.

Svaret på frågan är tämligen enkelt. Det går inte att snuva banken på det sättet. Det sker en avräkning med banken INNAN säljaren av t ex en lägenhet får några pengar. När banken fått sitt får säljaren det som blir kvar.
Citera
2011-01-20, 01:20
Medlem
bernankes avatar
Ämnen lite skönt sammanfogade.

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem