• 1
  • 2
2010-12-25, 03:07
Medlem
Jopsiks avatar
Raderade brukar bara inlägg bli, trådar brukar låsas och slängas i papperskorgen.
Man behöver inte bryta emot några regler för att få en tråd slängd i papperskorgen.
Man förklarar bara varför man tycker tråden bör låsas. Det har fungerat för mig.

Trådar med många inlägg av låg kvalité brukar vara lätta att få låsta.
Till exempel när någon drar igång en "raid", alltså när man använder tråden för att sabotera för någon i grupp. Om en ensam användare gör det brukar inte så mycket hända, men ett inlägg kan skapar en våg som följer tråden till sitt slut.
Till exempel, någon lägger ut ett nummer, någon annan busringer och lägger ut på youtube, en tredje lägger upp bilder han hittat, en fjärde lägger till personen som vän på facebook ...

PS: Ett undantag. Nanannana kändisskvaller! Det verkar nästan kunna spåra ur hur långt som helst utan att tråden blir låst.
Citera
2010-12-25, 14:49
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jopsik
Raderade brukar bara inlägg bli, trådar brukar låsas och slängas i papperskorgen.
Man behöver inte bryta emot några regler för att få en tråd slängd i papperskorgen.
Man förklarar bara varför man tycker tråden bör låsas. Det har fungerat för mig.

Trådar med många inlägg av låg kvalité brukar vara lätta att få låsta.
Till exempel när någon drar igång en "raid", alltså när man använder tråden för att sabotera för någon i grupp. Om en ensam användare gör det brukar inte så mycket hända, men ett inlägg kan skapar en våg som följer tråden till sitt slut.
Till exempel, någon lägger ut ett nummer, någon annan busringer och lägger ut på youtube, en tredje lägger upp bilder han hittat, en fjärde lägger till personen som vän på facebook ...

PS: Ett undantag. Nanannana kändisskvaller! Det verkar nästan kunna spåra ur hur långt som helst utan att tråden blir låst.

Nejdå, givetvis raderas trådar också, flera om dagen faktiskt. Det enda som krävs är ju att det är ett regelbrott i startinlägget, då raderas de. Inget konstigt med det.

Dock hjälper det alltså inte att skriva inlägg med regelbrott i en tråd och hoppas på att få hela tråden raderad.

Att trådar korgas eller låses görs ju också frekvent, oftast då det redan finns trådar i ämnet och det inte anses värt med sammanfogning, eller om det är trams/skräp/OT-trådstarter.

Om inte modsen hinner med att upptäcka skräptrådar är ju RP bäst då korgar vi den.
Citera
2010-12-25, 15:20
Bannlyst
För ett bra tag sen (precis när jag blev medlem) så skapade jag en tråd och uppmanade folk till att tracka en snubbe, jag outade han och tråden hamnade på Heta Ämnen och allt sprängdes upp som fan. Tråden var borta dagen efter och jag hade minus i postcount, dvs 4 3466 3245839 inlägg.
Citera
2010-12-25, 17:11
Medlem
Jopsiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
...
Javisst så är det för det mesta.
Om TS första inlägg bryter mot reglerna slängs tråden.
Om ett eller ett fåtall inlägg bryter mot reglerna rensas tråden på de inläggen men tråden får vara kvar.
men, om många inlägg bryter mot reglerna kan det hända att hela tråden blir låst,
Vet du nu vad jag syftar på eller måste jag ge specifika exemepel?
Nu ska jag äta julbord med släkten, hej svejs
Citera
2010-12-25, 17:45
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jopsik
Javisst så är det för det mesta.
Om TS första inlägg bryter mot reglerna slängs tråden.
Om ett eller ett fåtall inlägg bryter mot reglerna rensas tråden på de inläggen men tråden får vara kvar.
men, om många inlägg bryter mot reglerna kan det hända att hela tråden blir låst,
Vet du nu vad jag syftar på eller måste jag ge specifika exemepel?
Nu ska jag äta julbord med släkten, hej svejs

Nej, jag har faktiskt ingen aning om vad du menar. Klart trådar kan bli låsta eller papperskorgade eller raderade. Det var ju just det jag skrev. Det var för övrigt ett svar på ditt mystiska påstående att: Raderade brukar bara inlägg bli, trådar brukar låsas och slängas i papperskorgen, vilket ju var nonsens då trådar så klart också raderas flitigt.

En tråd kan rensas på 100-tals inlägg utan att låsas eller korgas, det sker titt som tätt. Om TS är ok ska inte denna straffas för att efterföljande postare är idioter (hoppas du noterar om:et i början av den meningen).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in