Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-14, 07:27
  #349
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Den vita i mitten så helvetes god
Tänk om de gjorde en vit ask där alla pralinerna är vita utom en i mitten!
Citera
2022-10-14, 08:25
  #350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattsmyg
Tänk om de gjorde en vit ask där alla pralinerna är vita utom en i mitten!

Men åh rena drömmen ju.
Citera
2022-12-17, 19:56
  #351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
apelsinkanel låter ju skitgott. ajöken lime, im not gonna miss ya
Nej den är värdelös. Apelsin/chocklad är en riktigt bra kombo men dom har kört alldeles för mycket kanel i, tar bort smaken helt av apelsin chockladen. Tror dom som bestämmer smakerna måste vara förståndshandikappade. Dom hade en karamell som var bra men ändrade den till salt karamell! Helt salt och äcklig, vad folk inte fattar är att salt karamell är en glass grej, passar inte till något annat i princip. Inte i kakor heller osv.
Citera
2022-12-18, 01:58
  #352
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Nej den är värdelös. Apelsin/chocklad är en riktigt bra kombo men dom har kört alldeles för mycket kanel i, tar bort smaken helt av apelsin chockladen. Tror dom som bestämmer smakerna måste vara förståndshandikappade. Dom hade en karamell som var bra men ändrade den till salt karamell! Helt salt och äcklig, vad folk inte fattar är att salt karamell är en glass grej, passar inte till något annat i princip. Inte i kakor heller osv.

Får hålla med om det, för mycket kanel för både mig och morsan, blev svår att äta hehe. Och yes, den salta är alldeles för salt
Citera
2022-12-18, 02:58
  #353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Får hålla med om det, för mycket kanel för både mig och morsan, blev svår att äta hehe. Och yes, den salta är alldeles för salt
Ja. Dom måste ju se sitt misstag kan man tycka iallafall
Citera
2022-12-18, 10:25
  #354
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Ja. Dom måste ju se sitt misstag kan man tycka iallafall

Yea, dem känns som att kanelen är grovkornig och bitter. De skulle använt Ceylonkanel och inte kassia, men det är ju för dyrt.
Citera
2022-12-18, 17:50
  #355
Medlem
Readyfreddies avatar
Det är faktiskt rätt otroligt hur illa paradis-asken har blivit. Fick tillfälle att testa en förra veckan och man sitter ju faktiskt och grimaserar medan man äter, de flesta smakar rent motbjudande. Inte ens Euroshoppers billigaste chokladkakor smakar så dåligt och det är faktiskt märkligt.

Saltkaramell är som andra nämnt alldeles för salt. Man ska ana sältan inte trycka in en tesked salt i pralinen, man häpnar över att "proffs" har gett tummen upp för den här. "Tryfflar" och "nougater" har en härsken ton. Apelsin/kanel var en hiskelig skapelse. vämjelig. Hallon/saltlakrits hör förstås inte hemma i en pralinask heller.

Romrussin var den enda som var god så det blir förstås min favorit, snart tas den väl bort för att den inspirerar barn till att bli alkoholiser. Likörtryffel var okej men den smakar inte lika bra som förut och marsipanen duger.

Äter en vanlig Twist-påse just nu och det är klasskillnad.

Paradis-makarna borde återinföra god kvalitet på chokladen och höja priset.

Som det är nu känns den mest som en konstinstallation, hur vidrig kan man lyckas göra en chokladask innan den slutar sälja helt.

Att man bytt ut den mörkbruna plasten mot något smutsigt genomskinligt var heller ingen höjdare, kändes som en sjukhuschokladask.
__________________
Senast redigerad av Readyfreddie 2022-12-18 kl. 17:55.
Citera
2022-12-18, 17:57
  #356
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattsmyg
Tänk om de gjorde en vit ask där alla pralinerna är vita utom en i mitten!

Skulle köpt den asken isf.
Citera
2023-01-21, 15:02
  #357
Medlem
De med nöt får jag väl säga. Gräddnougat och dylika smetiga praliner blir jag bara illamående av.
Citera
2023-01-22, 22:54
  #358
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jyrren
De med nöt får jag väl säga. Gräddnougat och dylika smetiga praliner blir jag bara illamående av.

Ge gräddnougaten till mig! Det är min favorit!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback