2011-12-28, 21:54
  #97
Medlem
dolppens avatar
Har alltid älskat hasselnötter och choklad i kombination, så favoriten har alltid varit trillingnöt!
Citera
2011-12-28, 23:30
  #98
Medlem
Nimetons avatar
De flesta tycker jag är sjuk i huvudet, men jag tycker om romhjärtanen.
Citera
2011-12-29, 01:11
  #99
Medlem
Highway.Donkeys avatar
Gräddnougaten!
Citera
2011-12-29, 01:42
  #100
Medlem
Vukovars avatar
Gräddnougaten, whoowee! Den är riktigt god.
Citera
2011-12-29, 12:21
  #101
Medlem
Gamblors avatar
Jag gillar alla nästan lika mycket, men jag tycker inte cocoskola eller toffén (som ersatte noisette för några år sen) passar in. De känns mer som godis än halvlyxiga praliner.
Citera
2012-01-10, 14:04
  #102
Medlem
Dolcontinas avatar
Gillar varken Aladdin eller Paradis så mycket faktiskt... älskar choklad (nästan besatt av det) men just "rena" chokladbitar är inte något som faller mig i smaken. Jag kan inte "svulla" choklad som är "ren"... blir kräksjuk efter typ 2 bitar. Vill kunna kasta i mig i ett kg typ...

Den enda jag verkligen gillar är Trillingnöten. När de är borta äter jag bara för att jag är sugen på choklad... Tvingar först i mig Nöttryffeln (den fyrkantiga med solen på), sedan Gräddnougaten (ovala med mönster) och slutligen Pärlnougaten (den vita). När jag tvingat i mig dessa har jag resten kvar som reservchoklad att ha i kris... först Trofénougat (fyrkantiga med "swirls"), sedan Cocoskola, sedan Mjuk Toffee (den enda mörka jag äter) och sist Höstnougat (lövet) som jag alltid bara får i mig halva av då den är vidrig. Apelsintryffel, Jordgubbscreme, Körsbärslikör, Likörtryffel och Romrussin kastar jag, tillsammans med de halvätna Höstlöven.

Vet inte varför jag inte gillar Höstlöven... smakar ju kaffe och normalt gillar jag det.

Min egentliga favorit är Fransk Nougat (den med det vita sega i) men jag kan inte minnas om den fanns i Aladdin eller om den var någon annan cokladask?

Hur som helst så tycker jag pralinerna är så himla tråkiga. Bara Trillingnöten, Mjuk toffee (som de förstört med mörk choklad) och Cocoskolan som har något i sig ju. Alla de andra är ju typ samma sak, flottig chokladmassa typ. De kunde ha lite mer variation tycker jag, olika typer liksom.
Citera
2012-01-10, 14:06
  #103
Medlem
Peckinpahs avatar
Trillingnöten rules
Citera
2012-01-10, 18:38
  #104
Medlem
Phibess avatar
Trillingnöten och gräddnougaten.
Citera
2012-01-11, 21:15
  #105
Avslutad
Pärlnougat (den vita) och trillingnöten är ju överlägset bäst.
Citera
2012-01-11, 21:59
  #106
Medlem
negerbarns avatar
Romrussin, trillingnöt och nöttryffel (den fyrkantiga med sol på) ! Mums!

Citera
2012-01-11, 22:49
  #107
Medlem
C20ruless avatar
Gräddnougat och den vita jäveln är så god! Mumma på de två!
Citera
2012-01-12, 21:03
  #108
Medlem
den vita chokladen som ligger i mitten av Aladin! ;D mums!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in