Jag gillar alla nästan lika mycket, men jag tycker inte cocoskola eller toffén (som ersatte noisette för några år sen) passar in. De känns mer som godis än halvlyxiga praliner.
Gillar varken Aladdin eller Paradis så mycket faktiskt... älskar choklad (nästan besatt av det) men just "rena" chokladbitar är inte något som faller mig i smaken. Jag kan inte "svulla" choklad som är "ren"... blir kräksjuk efter typ 2 bitar. Vill kunna kasta i mig i ett kg typ...
Den enda jag verkligen gillar är Trillingnöten. När de är borta äter jag bara för att jag är sugen på choklad... Tvingar först i mig Nöttryffeln (den fyrkantiga med solen på), sedan Gräddnougaten (ovala med mönster) och slutligen Pärlnougaten (den vita). När jag tvingat i mig dessa har jag resten kvar som reservchoklad att ha i kris... först Trofénougat (fyrkantiga med "swirls"), sedan Cocoskola, sedan Mjuk Toffee (den enda mörka jag äter) och sist Höstnougat (lövet) som jag alltid bara får i mig halva av då den är vidrig. Apelsintryffel, Jordgubbscreme, Körsbärslikör, Likörtryffel och Romrussin kastar jag, tillsammans med de halvätna Höstlöven.
Vet inte varför jag inte gillar Höstlöven... smakar ju kaffe och normalt gillar jag det.
Min egentliga favorit är Fransk Nougat (den med det vita sega i) men jag kan inte minnas om den fanns i Aladdin eller om den var någon annan cokladask?
Hur som helst så tycker jag pralinerna är så himla tråkiga. Bara Trillingnöten, Mjuk toffee (som de förstört med mörk choklad) och Cocoskolan som har något i sig ju. Alla de andra är ju typ samma sak, flottig chokladmassa typ. De kunde ha lite mer variation tycker jag, olika typer liksom.
Romrussin, trillingnöt och nöttryffel (den fyrkantiga med sol på) ! Mums!
Hann bara skriva halva meningen ovan innan jag insåg att jag inte ätit någon Alladin-ask denna jul, så det var över ett år sedan. Blev direkt iväg till Ica för att inhandla, och sitter nu och mumsar för fullt!