Troligast är väl kvarglömmda saker eller någon som jävlas. (var med om detta på t-centralen dagen efter terrorattacken, en mörkhyad kille som tyckte det var kul att slänga en väska på marken och springa). Dock så börjar man ju undra efter attentaten i Rom tidigare idag och veckan. Där hittades ju en bomb i tunnelbanan.
Sladdarna och allt man tror sig ha sett kan ju vara vad som helst. ett paket lika stort som ett mjölkpaket, någon sladd och ett par skor. Låter inte så skumt i mina öron.
Någon som vet vad det står på tunnelbaneskyltarna eller sägs i högtalarna? Har fan alltid undrat hur dom gör med det vid stationsuttrymningar pga potentiella bomber!
Någon som vet vad det står på tunnelbaneskyltarna eller sägs i högtalarna? Har fan alltid undrat hur dom gör med det vid stationsuttrymningar pga potentiella bomber!
Hade det varit tidigare på dagen hade man kunnat misstänka att det var en strategi för rånare att locka polisen dit medan man gör ett rån på annan plats i stan. Mycker pengar i butikerna nu dagen innan julafton. Men det kanske är rån mot pengatransport som planeras? Kör de så här sent på kvällarna?
Tvivlar starkt på att detta var en bomb, efter ett misslyckande ( Taimour Abdulwahabs ) skulle dom knappast planera det eventuella terrordådet så uselt att två ordningarsvakter snubblar på två påsar som är så dåligt gömda och dessutom med en synlig mobil samt kretskort. Ett skämt säger jag!
Haha, vad sjuk kombination i de båda påsarna. Skor i ena och ett paket i mjölkpakets-storlek med ett kretskort samt mobil fasttejpat med silvertejp. Eftersom det var två ordningsvakter som upptäckte det hela så tror jag knappast de hade larmat polisen om de inte anade oråd, vilket man definitivt gör efter att se något som liknar en hemmagjord bomb kvarlämnad på stationen.
Detta är ju oroväckande, men tror inte det är någon fara i nuläget. Ska bli intressant att se vad det visar sig vara!
skulle det vara galna araber så är det nog bara någon slags skrämseltaktik, eller en varning.
Fast det är säkert bara nå kvarglömda påsar. Stackars peron som glömt dom dock xD
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!