2010-12-23, 18:59
Medlem
När jag sätter på min dator så kraschar den varje gång när man kommer till Windows inloggningen där blue screen kommer upp och datorn startas om till inloggningssidan om och om igen. har hållit på så typ hundra gånger nu utan att att jag kan göra något. har testat med felsäkert läge vilket har funkat men när jag kör vanligt så krashar den bara.
Någon som har en lösning på problemet??
Citera
2010-12-23, 19:03
Medlem
Blefss avatar
tag bort allt som lagrar ström eller ger ström. var god vänta 10 (Tio) minuter. Installera allt och nu skall det ha ordnat upp sig! ¨

det kan finnas spänning som inte din dator kan ställa till rätta med.
Citera
2010-12-23, 19:06
Medlem
ska jag ta bort laddaren och batteriet och sen om installera windows?
Citera
2010-12-23, 19:12
Medlem
Blefss avatar
Ta bort allt som lagrar ström eller ger ström vänta i 10 minutas sen sätter du tillbaka allt för då ska spänningen lossnat

M entiendes?
Citera
2010-12-23, 19:18
Medlem
Kan du säga lite mer precist vad som lagrar eller ger ström
Citera
2010-12-23, 20:07
Medlem
Bara om du säger vilken typ av dator allt handlar om så att vi inte skriver i onödan. Strömkabel och batteri men det varierar beroende på vad det är för dator och hur du kopplat.

Sen kan Windows lika gärna ha blivit korrupt av virus eller om något gick snett när Windows uppdate höll på eller andra saker i Windows. Vid såna fel är det säkrast att flytta på det man vill ha kvar. Ta bort och skapa nya partitioner som snabb formateras samtidigt som man installerar om Windows.
Senast redigerad av panpo98 2010-12-23 kl. 20:12.
Citera
2010-12-23, 20:13
Medlem
Det är en bärbar dator
Citera
2010-12-23, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blefs
Ta bort allt som lagrar ström eller ger ström vänta i 10 minutas sen sätter du tillbaka allt för då ska spänningen lossnat

M entiendes?
Skärpning Kan du nåt om vad du skriver! Spänningen ha lossnat stort skaratt!
Till dig med problemet!
Har du en återställnings dvd stoppa in den. Om inte brukar det finnas en del på hårdisken med återställningen på. Man brukar få hålla in funktionstangent F2 F9 eller F4 eller delete beroende på vilken dator det är.
Först kolla att fläkten laptopen funkar. det hörs. Har den stoppas är risken för bluescreen stor kanske inte så snabbt men ändå
Citera
2010-12-23, 20:46
Medlem
Du får ingen felkod innan BS?
Citera
2010-12-24, 14:01
Medlem
har testat med att ta bort batteriet och laddaren men problem kvarstår. har inte kunnat testa att återställa eller formatera om datorn då jag inte har någon skiva.
Fläkten funkar och ingen annan fel kod än bs
jag har testan med F2,F9 men jag kommer bara till BIOS
Citera
2010-12-24, 16:09
Medlem
Ännu en som inte läste eller bara klickade nästa när datorn bad dig att sätt in tomma DVD skivor för att bränna recovery skivorna som inte längre levereras med datorn från dator tillverkarna. Meddelandet fick man första dagen man kom hem och startade sin nya datorn.

De bruka också ha en recovery partition (gömd). Vad man trycker för att komma åt den varierar så läs manualen eller tillverkarens hemsida. Men i vissa situationer slutar partitionen att funka (sabbats).
Senast redigerad av panpo98 2010-12-24 kl. 16:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in