2010-12-23, 18:59
Medlem
Nr jag stter p min dator s kraschar den varje gng nr man kommer till Windows inloggningen dr blue screen kommer upp och datorn startas om till inloggningssidan om och om igen. har hllit p s typ hundra gnger nu utan att att jag kan gra ngot. har testat med felskert lge vilket har funkat men nr jag kr vanligt s krashar den bara.
Ngon som har en lsning p problemet??
Citera
2010-12-23, 19:03
Medlem
Blefss avatar
tag bort allt som lagrar strm eller ger strm. var god vnta 10 (Tio) minuter. Installera allt och nu skall det ha ordnat upp sig!

det kan finnas spnning som inte din dator kan stlla till rtta med.
Citera
2010-12-23, 19:06
Medlem
ska jag ta bort laddaren och batteriet och sen om installera windows?
Citera
2010-12-23, 19:12
Medlem
Blefss avatar
Ta bort allt som lagrar strm eller ger strm vnta i 10 minutas sen stter du tillbaka allt fr d ska spnningen lossnat

M entiendes?
Citera
2010-12-23, 19:18
Medlem
Kan du sga lite mer precist vad som lagrar eller ger strm
Citera
2010-12-23, 20:07
Medlem
Bara om du sger vilken typ av dator allt handlar om s att vi inte skriver i ondan. Strmkabel och batteri men det varierar beroende p vad det r fr dator och hur du kopplat.

Sen kan Windows lika grna ha blivit korrupt av virus eller om ngot gick snett nr Windows uppdate hll p eller andra saker i Windows. Vid sna fel r det skrast att flytta p det man vill ha kvar. Ta bort och skapa nya partitioner som snabb formateras samtidigt som man installerar om Windows.
Senast redigerad av panpo98 2010-12-23 kl. 20:12.
Citera
2010-12-23, 20:13
Medlem
Det r en brbar dator
Citera
2010-12-23, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blefs
Ta bort allt som lagrar strm eller ger strm vnta i 10 minutas sen stter du tillbaka allt fr d ska spnningen lossnat

M entiendes?
Skrpning Kan du nt om vad du skriver! Spnningen ha lossnat stort skaratt!
Till dig med problemet!
Har du en terstllnings dvd stoppa in den. Om inte brukar det finnas en del p hrdisken med terstllningen p. Man brukar f hlla in funktionstangent F2 F9 eller F4 eller delete beroende p vilken dator det r.
Frst kolla att flkten laptopen funkar. det hrs. Har den stoppas r risken fr bluescreen stor kanske inte s snabbt men nd
Citera
2010-12-23, 20:46
Medlem
Du fr ingen felkod innan BS?
Citera
2010-12-24, 14:01
Medlem
har testat med att ta bort batteriet och laddaren men problem kvarstr. har inte kunnat testa att terstlla eller formatera om datorn d jag inte har ngon skiva.
Flkten funkar och ingen annan fel kod n bs
jag har testan med F2,F9 men jag kommer bara till BIOS
Citera
2010-12-24, 16:09
Medlem
nnu en som inte lste eller bara klickade nsta nr datorn bad dig att stt in tomma DVD skivor fr att brnna recovery skivorna som inte lngre levereras med datorn frn dator tillverkarna. Meddelandet fick man frsta dagen man kom hem och startade sin nya datorn.

De bruka ocks ha en recovery partition (gmd). Vad man trycker fr att komma t den varierar s ls manualen eller tillverkarens hemsida. Men i vissa situationer slutar partitionen att funka (sabbats).
Senast redigerad av panpo98 2010-12-24 kl. 16:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in