2021-12-17, 22:07
Medlem
Lacannes avatar
Bumpar denna.
Citera
2021-12-17, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Softz
BUMP.

Jag ska vara tomte, tipsa på är ni snälla!

käka ärtsoppa i några dagar före , så blir nog afton mysig , klappar med doft ,
en jul som kommer minnas för lång tid

skittomte blir ditt nya nick
Citera
2021-12-20, 11:53
Medlem
Stercoriuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
dyk upp redlöst full!

På tal om detta:

När jag var ca. 13-14 år var vi hemma hos mina småkusiner. Min farbror jobbade med folk med beroendeproblematik. Inför denna jul hade han bestämt med en tidigare (enligt honom var han ren sedan några år tillbaka) alkisgubbe att han skulle få vara tomte så att inte kusinerna kunde lista ut vem det var.

Problemet var bara att gubbdjäveln fått ett återfall och antagligen supit hela dagen innan han kom hem till dem, så det dök upp en jävligt full tomte. Han glömde bort namn, raglade runt, tappade något paket, gav fel paket till fel barn, betonade eller läste fel på rimmen m.m. Efter en timme var stormen över när tomten lämnade platsen hickandes, och sedan dess kom aldrig någon mer tomte till våra släkttillställningar. I år ska dock jag vara tomte för första gången då vi fått nytillskott, men jag tror jag håller ned promillehalten till 0,0 baserat på mina tidigare erfarenheter av fulla tomtar.
Citera
2021-12-20, 14:30
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stercorius
På tal om detta:

När jag var ca. 13-14 år var vi hemma hos mina småkusiner. Min farbror jobbade med folk med beroendeproblematik. Inför denna jul hade han bestämt med en tidigare (enligt honom var han ren sedan några år tillbaka) alkisgubbe att han skulle få vara tomte så att inte kusinerna kunde lista ut vem det var.

Problemet var bara att gubbdjäveln fått ett återfall och antagligen supit hela dagen innan han kom hem till dem, så det dök upp en jävligt full tomte. Han glömde bort namn, raglade runt, tappade något paket, gav fel paket till fel barn, betonade eller läste fel på rimmen m.m. Efter en timme var stormen över när tomten lämnade platsen hickandes, och sedan dess kom aldrig någon mer tomte till våra släkttillställningar. I år ska dock jag vara tomte för första gången då vi fått nytillskott, men jag tror jag håller ned promillehalten till 0,0 baserat på mina tidigare erfarenheter av fulla tomtar.

Det är roligare om det är oväntat, dvs en person som inte alls är alkis skål på dig din gamla luffare och God Jul!
Citera
2025-12-23, 21:17
Medlem
BigBusinesss avatar
BUMP

Ideer???
Citera
2025-12-23, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
BUMP

Ideer???

En tomte ska vara jovialisk och lätt bullrig samt mycket kärleksfull och välmenande i talet, med lätt pondus bakom detta.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in