2004-07-30, 21:36
Medlem
Man kan alltid ta med sig varorna, t.ex. ett sixpack eller ett paket köttbullar, tillsammans med en bunt kläder, in i en provhytt och konsumera dem där.
Citera
2004-07-30, 21:38
Medlem
Hispervispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Ja, det måste ju ha varit självbetjäning.

Jag måste ju tillstå att var det inte självbetjäning så är ju attacken än mer beundransvärd!
Citera
2004-07-30, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Paminner mig om Gamla Bro Gatan i Stockholm...Dar ett antal kladaffarer rakade ut for diverse rader...Man hade alltid senate modellen utav jeans pa den tiden......

Gul & Blå ey...?
Citera
2004-07-31, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Gul & Blå ey...?

Nej, va fan...HaHa...Levis butiken och en annan (inte Sko-Uno)...kommer ej ihag namnet...

Har for mig att dessa rader kallades 'RR'...Ra-Rensning...
Citera
2004-07-31, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Nej, va fan...HaHa...Levis butiken och en annan (inte Sko-Uno)...kommer ej ihag namnet...

Har for mig att dessa rader kallades 'RR'...Ra-Rensning...

Citera
2004-08-25, 18:33
Medlem
The_arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Walker
Eller ännu bättre. Samla ihop ett stort gäng (gärna 25-50 personer), traska rakt in i en mindre affär och se till att alla går därifrån med varsinn vara under rocken. Eventuella kassörskor kommer, förutom att tappa hakan, att ha väldigt svårt att bestämma sig för vem hon tänker försöka ta fast. Om hon nu över huvud taget skulle våga ge sig på 25 pers.

gör det inte för ofta på samma butik. då kan du bli nekad inträde nästa gång... *tips tips*
Citera
2004-08-25, 23:16
Medlem
Gör inte detta hemma på orten. Rykten sprider sig snabbt en brottslig grupering är lätt att lokalisera.

*Gör det på en annan ort där du bor, ej i närheten utavd in hemort
*Gör det i tätbefolkade områden, större städer, bättre chans att smälta in i omgivningen.
*Reseach alltid bra, finns det kameror, larmade varor?
*Undvik ögonkontakt med de anställda
*Bestäm vem som ska ta vad, det ska vara ett irrationell mönster ni skall röör er efter.
*Gå in i olika grupper, finns det fler ingånger använt de och prata inte med varandra mellan grupperna.
*Smält in i omgivningen, 20-25 punkare på bolaget samtidigt som Augusti buller....är inte att eftersträva.

Mina tips/förslag till hur man fårpengarna att räcka längre. Det är bra grunden till en väl fungerande plan, man borde ha gjort någon form utav rekognicering utav affären innan(en vecka ungefär)

Börja planera och plocka bara på er det som ni kan komma undan med, övermod är det sista man behöver i en grupp.
Citera
2004-08-26, 16:23
Medlem
TSs avatar
Jag läste om något liknande i tidningen för några år sen. Där bytte dock inte förövarna butik utan valde en stor butik, som Coop t.ex., och fyllde två exakt likadana kundvagnar, förutom att dom la en extra vara i den ena vagnen. Sedan gick en av dom fram till kassan betalade den ena kundvagnen, sedan så gick dom in med kvittot och rullade fram nästa vagn och sa att dom hade betalat för allt men sen kommit på att dom behövde en liter mjölk och visade upp kvittot för allt i vagnen och betalade för mjölken.
Citera
2004-08-26, 17:34
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnulöV
*Smält in i omgivningen, 20-25 punkare på bolaget samtidigt som Augusti buller....är inte att eftersträva.

Där, just då var det nog ganska bra. Hela Lindesberg var överbefolkat med såna där äckel.
Citera
2024-07-16, 19:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Om jag nu köpt varan i den andra butiken, kan jag ju hänvisa dit. "Jag köpte köttbullarna på Coop, sen kom jag på att jag glömt att köpa XX och därför gick jag hit till Ica Supermarket.."
Om jag hade varit butiksanställd hade jag garanterat gått på dettta. Det var så smart att jag inte ens förstod trådstarten, det behövdes en extra förklaring.
Citera
2024-07-16, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
Om jag hade varit butiksanställd hade jag garanterat gått på dettta. Det var så smart att jag inte ens förstod trådstarten, det behövdes en extra förklaring.
Har du aldrig tänkt tanken?

Jag tror de tänker: bättre att fria än att fälla. Även om de inte tror på kundne
Citera
2024-07-16, 21:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ResanTillMelonia
Har du aldrig tänkt tanken?

Jag tror de tänker: bättre att fria än att fälla. Även om de inte tror på kundne
Haha du är smart och ska definitivt ha lön därefter. Korkade snubbar lägre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in