2010-12-23, 01:19
Bannlyst
Hej! Då detta är min första tråd, så visste jag inte exakt vart jag skulle placera den. Om den är felplacerad ber jag om ursäkt och mod kan flytta på den.

Jo nu är det så att jag fått en faktura hem angående försenad elräkning.....Min el stängs av om jag inte betalar inom 3 veckor, vilket suger då jag inte har världens bästa ekonomi denna månad..

Det står i kapitalbelopp att jag ska betala 1200kr, men att min totala summa efter påkostnader är 1800kr.

Går det att bra att betala 1200, eller kommer min el stängas av om jag inte betalar hela summan....?

Hjälp uppskattas enormt! MVH.
Citera
2010-12-23, 01:23
Medlem
menslutanus avatar
Har du inte råd kan du ju ringa och snacka med elbolaget? Säg att du vill dela upp det över 2 månader.
Citera
2010-12-23, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av menslutanu
Har du inte råd kan du ju ringa och snacka med elbolaget? Säg att du vill dela upp det över 2 månader.

Glömde nämna att senast denna faktura komma så betalde jag bara 500 kr. Det kanske spelar roll då det då möjligtvis inte går att dela upp räkningen...?
Citera
2010-12-23, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muntorka
Glömde nämna att senast denna faktura komma så betalde jag bara 500 kr. Det kanske spelar roll då det då möjligtvis inte går att dela upp räkningen...?

Men vafan, ring och prata med dem! Säg som det är, att denna ekonomin har varit kärv och du hamnat efter, men att du ser att du har möjlighet att betala senare fakturor och delar av det släpande de närmsta månaderna. Ingen annan kan svara på vad de godkänner, men de flesta som vill ha pengar brukar hellre gå med på att få dem under en längre period än att behöva blanda in indrivare osv.
Citera
2010-12-23, 07:59
Medlem
Diablo1118s avatar
Lånar tråden lite.

Har inte fått någon elräkning sedan i Juli och har tidigare betalt via efaktura månadsvis.
Har ringt och pratat med elbolaget vid tre tillfällen och de säger att det kommer. Jag kommer då få allt på en gång. Nu börjar jag bli lite irreterad på att den aldrig kommer och undrar om jag har några möjligheter att ställa andra krav på företaget? Ska jag byta leverantör eller försöka förhandla mig till någon form av kompensation?
Citera
2010-12-23, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Lånar tråden lite.

Har inte fått någon elräkning sedan i Juli och har tidigare betalt via efaktura månadsvis.
Har ringt och pratat med elbolaget vid tre tillfällen och de säger att det kommer. Jag kommer då få allt på en gång. Nu börjar jag bli lite irreterad på att den aldrig kommer och undrar om jag har några möjligheter att ställa andra krav på företaget? Ska jag byta leverantör eller försöka förhandla mig till någon form av kompensation?

Vadå, du vill ha kompensation för att du inte behövt betala än? Varför skulle du få det?
Citera
2010-12-23, 22:32
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derox
Vadå, du vill ha kompensation för att du inte behövt betala än? Varför skulle du få det?

Varför inte.... som kund tycker jag inte det är rätt att inte få fakturerna i en klump efter minst 6månader trots att jag ringt vid tre tillfällen och påtalat att jag inte fått någon faktura. De är medvetna om detta och skyller på ett nytt faktura system. Detta anser inte jag är acceptabelt och om de vill behålla mig som kund får de på något sätt visa att de vill ha mig kvar. Sak samma om jag ätigt en middag som inte hållit måttet så bör väl företaget se till att göra kunden nöjd?

Det behöver inte innebära att jag får mindre att betala utan kanske en biobiljett eller något liknande?

Varför skulle man som kund inte ställa lite krav på att saker inte fungerar som det borde? Det handlar inte om att jag inte ska betala. JAg har valt tjänsten efaktura via mitt elbolag för att det ska vara smidigt och fungera utan att jag ska behöva bry mig så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in