2010-12-26, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Absolut borde du börja handla i aktier istället. Jag rekommenderar inte någon att handla i valutor, vilket är betydligt svårare och mer riskfyllt än aktier. Dessutom är väl valutahandel knappast mer lönsamt?

vad grundar du ditt påstående att valuta handel skulle vara svårare och mer riskfyllt än aktier på? valutahandel går att handla mycket säkrare enligt mig då det är mindre rörelser och TA fungerar utmärkt. dock krävs det större summor pengar.
Citera
2010-12-26, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goodyear90
vad grundar du ditt påstående att valuta handel skulle vara svårare och mer riskfyllt än aktier på? valutahandel går att handla mycket säkrare enligt mig då det är mindre rörelser och TA fungerar utmärkt. dock krävs det större summor pengar.

Jag tror att du får leta länge innan du hittar någon etablerad person i finansbranschen som håller med dig. Valutor är ett nollsummespel. Om du nu tycker att det är så lätt kan du gärna starta upp en tråd där du under en längre tid redovisar fiktiv handel med valutor.
Citera
2010-12-26, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktieStrindberg
Jag tror att du får leta länge innan du hittar någon etablerad person i finansbranschen som håller med dig. Valutor är ett nollsummespel. Om du nu tycker att det är så lätt kan du gärna starta upp en tråd där du under en längre tid redovisar fiktiv handel med valutor.
+ spread utan hävstång och autofail med etf
Citera
2010-12-26, 21:50
Medlem
TA är ju mycket mer pålitligt på valuta än på aktier. inga haussade och manipulerade kurser är väll främsta fördelen?
Citera
2010-12-26, 22:50
Medlem
Citat:
TA är ju mycket mer pålitligt på valuta än på aktier. inga haussade och manipulerade kurser är väll främsta fördelen?

Manipulerade valutakurser finns det gott om. Riksbankerna är ständigt inne och försöker påverka valutakursen i en för landet gynnsam riktning. Det är ju även vanligt att riksbankschefer, finansminstrar etc. försöker haussa/baissa valutakursen.

Det är nog många som skulle uppskatta om du kunde göra en del fiktiva affärer som du redovisar i forumet.
Senast redigerad av AktieStrindberg 2010-12-26 kl. 22:53.
Citera
2010-12-27, 00:24
Medlem
Citat:
Manipulerade valutakurser finns det gott om. Riksbankerna är ständigt inne och försöker påverka valutakursen i en för landet gynnsam riktning. Det är ju även vanligt att riksbankschefer, finansminstrar etc. försöker haussa/baissa valutakursen.

Det är nog många som skulle uppskatta om du kunde göra en del fiktiva affärer som du redovisar i forumet.

jag är tyvärr inte så insatt att jag kan göra det. men tvivlar du på att TA är generellt säkrare på valuta än aktier? vad tror du haussas mer och oftare? aktier eller valurakurser?
Citera
2010-12-27, 05:48
Medlem
Citat:
jag är tyvärr inte så insatt att jag kan göra det. men tvivlar du på att TA är generellt säkrare på valuta än aktier? vad tror du haussas mer och oftare? aktier eller valurakurser?

Jag tror överhuvudtaget inte på TA.
Citera
2010-12-27, 10:01
Medlem
Citat:
Jag tror överhuvudtaget inte på TA.

Allright förklarar en hel del. Med FA och magkänsla är det nog svårt att handla valuta.
Citera
2010-12-27, 17:14
Medlem
Citat:
Allright förklarar en hel del. Med FA och magkänsla är det nog svårt att handla valuta.
Men då kan ju du visa hur man handlar valuta med TA. Det är mycket snack om hur lätt det är med TA men det är sannerligen ingen verkstad!
Citera
2010-12-28, 11:16
Medlem
MidasMulligans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Absolut borde du börja handla i aktier istället. Jag rekommenderar inte någon att handla i valutor, vilket är betydligt svårare och mer riskfyllt än aktier. Dessutom är väl valutahandel knappast mer lönsamt?

Därom tvista de lärde. Om du för 1 år sedan köpte svenska industribolag i tron om att exporten ska ta fart hade du på samma analys kunnat köpa kronor mot antingen euro eller usd. Skillnaden hade varit att du i valutamarknaden hade haft,
24 timmars likviditet förutom på helger och julafton
Inga courtage
Försumbar spread jämfört med aktier
I princip oändlig (upp till 200gr, dock rekommenderas detta ej) belåning

Så vissa fördelar finns det. Du hade dock behövt köra viss belåning för att avkastningen ska bli densamma. Din sharpe ratio hade förmodligen blivit bättre i valutan.
Citera
2011-04-09, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bleach88
Hej.

Jag har då och då handlat lite valuta som jag sedan sålt vid ett senare tillfälle. Detta har jag tjänat några tusenlappar på.

Nu undrar jag:

Bör jag börja med aktiehandel? Allt verkar väldigt invecklat och det verkar som om man kan förlora en väldigt stor del av sina pengar snabbt. Vad tycker ni?

Jag bör kanske läsa om det ordentligt innan jag ger mig in i det och experimenterar?

Jag och min vän har handlat valuta i över 5 år och startat Forextorget, du får hjälp med allt angående valutahandel om du tycker det känns svårt. Jag har även hållt på en hel del med aktiehandel men tycker helt klart att det är bra mycket roligare, mer fartfyllt och gynnsamt att handla valuta! Självklart ska du alltid försöka lära dig så mycket som möjligt om ämnet för att få de bästa förutsättningarna att tjäna pengar!
Du kan maila frågor om allt till support@forextorget.se
Lycka till!
Senast redigerad av Forextorget 2011-04-09 kl. 19:08.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in