2010-12-22, 23:27
Medlem
Som Topic, Om man odlar, hur stora mängder kan man få ihop innan tyngre människor knackar på dörren och slår sönder en?
Förutsatt att det finns några människor som vet att man pysslar.
Nej, jag sitter inte på någon fet odling och nojjar, bara undrar vart sträcket ligger som man ej borde gå över.
Pz
Citera
2010-12-22, 23:31
Medlem
avgns avatar
Nu får du utveckla lite mera.. Menar du att dina polare skulle gå runt och säga till massa tills fel person fick reda på det eller?. Kände en som odlade förut, några visste om det, men alla var reko så det var aldrig problem med grovt kriminella.
Citera
2010-12-22, 23:49
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Jag kan inte tänka mig att det skulle hände med cannabis faktiskt, folk som odlar brukar ju även röka, om en som odlar får reda på att någon annan odlar och går dit för att "konkurrera ut den" så lär det väll sluta med att dom sitter och sjunger kumbaya my lord på vardagsrums golvet och sen utbyter odlings tips.
Citera
2010-12-23, 00:00
Medlem
Satt och läste i tråden, odla cannabis och bli rik? Eller nått hette den.
Där va det massa som skrev att dom hade blivit bustade av folk med kofotar och baseboll trä, o vice versa.

avgn:
I teorin, så om en bästa vän säger en sak, och så säger den till en annan nära vän osv.
Vet själv folk som sagt saker till mig som dom inte borde sagt. Man vet aldrig vem någon är.
Men som du säger, det borde ju vara lugnt om man har en liten odling och bara några nära vet om det, man vill ju iaf tro det.

WhoFortyTwo:
Eftersom jag själv bara brukar cannabis så skulle ju jag göra så som du skrev om jag fick reda på någon som odlar, men detta är inte en perfekt värld.
Tänk dig en kille på 30bast med kontakter som tar tjack, piller you name it.
Tror du inte han skulle pissa på någon yngre om han behövde cash?
Säger inte att bara för man står över någon i hierakin så måste man göra något, men vi alla vet ju att det faktiskt finns dom som skulle göra något.
Citera
2010-12-23, 02:10
Medlem
katois avatar
2314g/81.623948 oz vid normalt lufttryck. Vikten på hur mycket du kan ha sjunker med 1,38%/100m över havsytan. Fenomenet heter Platons Marijuanavariabel. Det sägs att det beror på månens dragningskraft i förhållande till din odling samt en speciell egenskap hos den neurologiska sammansättningen i hjärnan som orsakar att folk gör inbrott, som också påverkas av månens dragningskraft.

Sedan uppstår en triangulär situationskonflikt mellan odlingen, inbrottstjuven och månen som får dessa att vilja befinna sig så nära varandra som möjligt. I och med att odlingen och månen är fysiska objekt och bara marginellt påverkas av situationsenergin så är det inbrottstjuven som får ta sig till odlingen. När inbrottstjuven har stulit din odling så ger den sig av till månen, och du kan hälsa ditt röka farväl.

OnT: Det är individuellt. Vissa gör inbrott för två gram hasch, medan andra håller så hårt på principen "mitt och ditt" att den inte skulle ens stjäla en knatch av sin värsta fiende även om den hade nyckeln och fienden satt på ett ton dunderröka. De inbrott jag hört talas om har väl dock rört sig om 1hg och uppåt.

PS. det första jag skrev var en lögn, för de som inte visste. Massor med påhittade begrepp också.
Citera
2010-12-27, 05:13
Medlem
Bockstensmannens avatar
Konstigt att ingen skrivit detta innan. Hemligheten är följande: berätta inte för någon!
Citera
2010-12-27, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xleon
WhoFortyTwo:
Eftersom jag själv bara brukar cannabis så skulle ju jag göra så som du skrev om jag fick reda på någon som odlar, men detta är inte en perfekt värld.
Tänk dig en kille på 30bast med kontakter som tar tjack, piller you name it.
Tror du inte han skulle pissa på någon yngre om han behövde cash?
Säger inte att bara för man står över någon i hierakin så måste man göra något, men vi alla vet ju att det faktiskt finns dom som skulle göra något.

Hehe, fint att du citerade killen somskrev precis över dig i denna tråd, från en annan
Citera
2010-12-28, 06:27
Medlem
Pissmadames avatar
En möjlig teori: När det börjar närma sig femsiffrigt i produktionsvärde..
Citera
2010-12-28, 10:15
Medlem
Som katoi skrev, 1hegge och uppåt ungefär men du kan ju ha otur att nån tjackpundare får höra att du har 50 g så kommer han nog garanterat försöka ta de av dig...
Citera
2010-12-28, 13:39
Bannlyst
Ifall det överhuvudtaget läcker ut att du sysslar med odling, borde du oroa dig mer över att snuten får reda på det först och inte någon tjackpundare eller organiserad brottslighet.
Citera
2010-12-28, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen
Konstigt att ingen skrivit detta innan. Hemligheten är följande: berätta inte för någon!

Det där funkar ju inte. Man vill ju visa polarna! Delad glädje är dubbel glädje.

ont: Det beror väl kanske på om du hade tänkt sälja? Isåfall kan ju folk bli förbannade om du snor deras marknad. Har svårt att tänka mig att nån skulle bli förbannad även om du hade ett ton för eget bruk..

edit: Cannabis utan bekymmer. Hakuna matata.
Senast redigerad av dopestghost 2010-12-28 kl. 16:40.
Citera
2010-12-28, 16:50
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dopestghost
Man vill ju visa polarna

Då kommer du att åka fast. Inte för att någon vill sätta dit dig, utan för att det är "coolt" att snacka om, och efter några varv så når informationen att Janne Banan odlar hasch fel öron och grisarna knackar på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in