2010-12-22, 22:10
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalt_Psykad
Exempel: För något år sedan bjöd min mamma med mig på en resa till Tyskland för att hälsa på släkten, all expenses paid. Under den tiden hade jag rökt varje dag i ungefär ett år. Men under själva resan var jag så upptagen med att umgås med morsan, släkten och uppleva allt nytt som man gör när man besöker platser man inte har varit på innan, att jag inte en enda sekund under hela veckan tänkte på att röka.

Vad säger det mig? Jo, att bara man håller hjärnan upptagen med annat (exempelvis resa, jobb, ny tjej, nya upplevelser etc) så glömmer man rökat och hemma-rutinerna man har ganska fort.

Återigen för er som har missat, det är samhället som skapar missbrukare, inte drogen.
Har upplevt samma sak. Hade rökt en längre period dagligen och reste sedan till Indien. De första tre veckorna av Indienresan rökte jag inget och kände inget söka efter röka förutom en gång då jag blev erbjuden att köpa men tackade nej. Hjärnan var så upptagen med att bearbeta alla nya intryck att den inte hade kapacitet över för psykisk abstinens.
Citera
2010-12-22, 22:11
Medlem
Förste vill jag bara säga lycka till och hoppas du klarar det.
Har bara läst det TS skrivit så kanske skriver nått som redan skrivits men hoppas ni har överseende med det

Bra tips är ju att sysselsätta sig mycket så tänker man inte lika mycket på rökat. Att umgås med polare som röker gör att du åker ner i träsket igen, det kan jag lova dig om du inte har världens bästa disiplin.
Ersätta ditt beroende med nåt annat, bli träningsnarkoman vettja. Den vägen gick jag och har aldrig varit lyckligare. Har själv varit i samma sits med en fivish varje dag i några år, men det är ändå inte så svårt att ta sig ur.

Du kommer märka efter några veckor hur minnet kommer tillbaka, du blir skarpare i sinnet och du kommer inte vara lika retarded och seg längre. det var jätteskönt efter en månad när man hade kommit tillbaka till sitt gamla jag. Då kände jag att nackdelarna med rökat var så grovt överlägsna mot fördelarna så jag fortsatte på samma väg och har idag nu varit fri i 2 år.

så kämpa på du, om viljan finns kommer du klara det!

Mvh
Citera
2010-12-23, 00:02
Bannlyst
har inte läst igenom tråden men vet vad du menar ts har vart ren i 6 dagar och röker cirka 2 pak om dagen och varannan dag eller mer får jag ångest och kan börja gråta och må piss över ingenting men det är bara kämpa!
Citera
2010-12-23, 00:24
Medlem
dygdetiks avatar
http://wiki.magiskamolekyler.org/Sluta_r%C3%B6ka_cannabis

här har du en bra guide bror
Citera
2010-12-23, 00:27
Medlem
Flycktings avatar
Finns redan en stor tråd om detta där du kan skriva av dig.

https://www.flashback.org/t1213049
Citera
2010-12-23, 00:55
Medlem
när jag avgiftades från cannabis berondet så sov jag knappt 2 timmar/natt. fick högfeber spydde och sket ner mig i sömnen... dock så var jag deprimerad 6 månader efter sen var det som att lämna en liten bubbla och öppna ögonen för nya möjligheter i livet. dock så käkade jag massor med piller också, kanske tände av från dom med under tiden
Citera
2010-12-23, 01:11
Medlem
Gluff75s avatar
Hej TS, jag har varit rökfri 3 mån nu efter sisådär 11-12 års dagligt rök.
Känner igen väldigt mycket vad du skriver, i princip allt. Också de där att man ej kommer ihåg hur man var som person innan, dock är det nog mycket hjärnspöken och lite ångest vad man hållit på med. Alla glömmer hur man egentligen var som person för länge sen och tiden förändrar alla, (mer elller mindre iallfall).

Men det är bara att hålla ut ett tag så mår du bättre och hjärnan slutar gå i dom varv det snurrar nu.
Det går ganska fort så har man glömt hur det är att röka, och saker går tillbaka hur det var innan. Egentligen enda skillnaden för mig är den extra tid som tillkommer nu när hjärnan inte tänker/kör på cb mera. Man börjar uppskatta softness igen och man kräver inte den extra kryddan som ett rus ger.

Tror dock inte jag aldrig kommer röka igen, skulle jag bli bjuden på ett bloss skulle jag nog inte tacka nej, men nu är det inget jag behöver för att må bättre. Är inte rädd för det heller för det är ingen tung drog även om den kidnappar hjärnan vi kontinuerligt bruk.
Om du har hållit upp 2 veckor har du nog gjort bort det värsta. Du klarar det själv, det vet jag.
Tänk så här:
"Det är dom svaga personligheterna som inte kan övervinna ett litet fjuttigt cb beroende. Är jag svag -Nej."
Eller,
"såsom jag har njutit av att vara hög så mycket förtjänar jag egentligen detta skitmående ett tag, haha". dvsha en komisk synvinkel på det hela.
"Livet är långt, behöver inte röka idag/denna vecka/månad, kan jag göra senare om jag känner för det"
"ska bli intressant och se har jag mår, vad som händer, vad jag tar mig för, om min hjärna slutar tänka på att bli stenad"
etc etc..

Eller se detta avslut som ett experiment och försök observera ditt mående utifrån, i liksom ett studiesyfte på hur din kropp/psyke reagerar med denna "plågsamma" separation.

MVH
Citera
2010-12-23, 17:29
Medlem
ventures avatar
Känns som jag skrivit allt själv känner precis likadant nu, och det är skönt och veta att man inte är
ensam att gå igenom det här. Jag önskar dig all lycka och hoppas att du fixar det!

Mvh
Citera
2010-12-23, 18:50
Bannlyst
Ganska sjukt att det är så många som går igenom ganska sak. Kunde aldrig trott de.

Tack så mycket Venture och jag önskar dig även all lycka i världen.

Tackar även alla för alla svar !
Senast redigerad av 1p44p1 2010-12-23 kl. 18:51. Anledning: Tackar även alla för alla svar
Citera
2011-01-14, 14:51
Bannlyst
jag har bestämt mig nu efter ca åtta år med konstant rökning. haft några uppehåll men inte så många. nu är det dags att försöka sluta. men jag hoppas inte att behöva sluta helt men att till slut klara av att röka bara någon gång för att t.ex polaren bjuder på något stopp eller så. jag har precis kämpat mig igenom ett annat missbruk. och detta kommer bli mycket lättare då de är helt olika droger. som detta är första gången i hela mitt liv jag har bestämt mig för att bli helt ren ett tag. har aldrig varit helt ren under dessa åtta åren. Men nu ska jag bli det.
Jag hoppas att jag kommer klara det. Ni som har lyckats att bli rena, jag beundrar er. för jag vet vilket helvete det är att försöka sluta, speciellt med tyngre droger. Men jag hoppas att alla ni som försöker bli rena till slut blir det. Peace brothers!
Citera
2011-03-30, 01:31
Medlem
Jag har inte rökt lika länge som du, men jag rökte mellan 3-10 holkar om dagen i 2 år innan jag la av. Nu har det gått snart 2 månader och jag mår dåligt fortfarande, men jag fortsätter kämpa. Kämpa på och lycka till!
Citera
2011-03-31, 18:49
Medlem
G-codes avatar
Drick grönt te eller ät L-Theanine kapslar under de första 2veckorna så blire lite enklare
Edit: oj tråden var rätt gammal så ts lär knappast ha nytta av detta
Senast redigerad av G-code 2011-03-31 kl. 18:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in