2010-12-22, 16:24
Medlem
LikeAGloves avatar
Hej, jag sitter i Bangkok for tillfallet och ska mota upp nagra bekanta pa BKK imorgon (dom skulle landat 06:50 23\12 lokal tid).

Grejen ar att det var forseningar sa dom blev ombokade och den ena kompisen skrev det nya flight nummret till mig nyss, men han skrev "vi far flyga via Norge imorgon och landar i BKK 06:20, det nya flight nummret ar TG 955"

Eftersom han skrev imorgon forutsatte givetvis jag att dom alltsa anlander till Bangkok med ett dygns delay, sa den nya tiden bor rimligtvis da vara 06:20 24\12

Men sa gick jag in och trackade flight nummret och det verkar ju komma imorgon anda?
http://www.flightstats.com/go/Flight...campaign=co-op

Eller ar det sa att detta ar ett dagligt flyg med samma flight nr varje dag?
Notera att jag sjalv har flygit hela dagen och ar sa javla mor i huvudet sa jag inte fattar nagonting, sen har jag en receptionist hangades over mig for att jag maste valdigt snart boka om min skjuts till
flygplatsen som jag bestallt imorgon om det ar sa att dom inte kommer, dessutom addera en till natt har

Hoppas nagon kan tyda mina ordstaplingar och bringa klarhet i det har Tack pa forhand
Citera
2010-12-22, 16:31
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Eller ar det sa att detta ar ett dagligt flyg med samma flight nr varje dag?

Ja. Om du kollar http://www.thaiair.com/ så ser du att TG955 Landar varje morgon kl 06:20.

Planet startar 13:55 Från Oslo och landar 06:20 i Bangkok.

Du bör nog kontakta dom igen och fråga vilken dag dom åker, men det logiska borde ju vara att dom kommer fram den 24e.
Senast redigerad av cammo 2010-12-22 kl. 16:35.
Citera
2010-12-22, 16:35
Medlem
LikeAGloves avatar
Ok, det ar nog sa det ligger till da.
Tack sa jattemycket for hjalpen
Citera
2010-12-23, 05:26
Medlem
Domyojis avatar
Pojk, du har bott i Japan förlänge.. Jag menar, vem har "beställd skjuts" från Suvarnabhumi Airport?

Taxi in till stan går inte ens på 1000 yen...

Sen har de ju Airport Link som de byggde iår som fram till årsskiftet kostar 15 bath (=45 bath) att åka med. Beroende givetvis på vart ditt hotel ligger men du kommer fram till Phaya Thai station som ligger med monorailen så du kommer därifrån till Sukhumvit för ytterligare 30 bath... och då dodjar du ju trafiken så fint också. Taxi kan ju ta en timme att komma bara ett par kilometer därinne i gröten... så mycket bilar

Lycka till
Citera
2010-12-23, 06:23
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Pojk, du har bott i Japan förlänge.. Jag menar, vem har "beställd skjuts" från Suvarnabhumi Airport?

Taxi in till stan går inte ens på 1000 yen...

Sen har de ju Airport Link som de byggde iår som fram till årsskiftet kostar 15 bath (=45 bath) att åka med. Beroende givetvis på vart ditt hotel ligger men du kommer fram till Phaya Thai station som ligger med monorailen så du kommer därifrån till Sukhumvit för ytterligare 30 bath... och då dodjar du ju trafiken så fint också. Taxi kan ju ta en timme att komma bara ett par kilometer därinne i gröten... så mycket bilar

Lycka till

Alltsa, vill bara klargora att detta verkligen inte ar min forsta repa i vare sig Thailand eller SOA. Jag vet nog hur man tar sig runt. Det vet daremot inte mina kompisar jag ska traffa imorgon som aldrig har lamnat Europa vilket ar anledningen att jag bor pa ett flygplatshotell med gratis pick up.

Fran borjar var det ju tankt att dom skulle anlanda har bara 10 timmar efter mig och eftersom jag maste mota upp dom ansag jag det mest lampligt att halla mig intill flygplatsen sa jag slipper aka fram och tillbaks till stan och joxa. Nu blir det ett extra dygn har ute i ingenstans istallet men Singhan ar kall och cigaretterna billiga aven har
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in