Flashback bygger pepparkakshus!
2010-12-22, 01:57
Medlem
Ursäkta om jag borde lägga det här i en befintlig tråd men hittar ingen efter lite sökande. Flytta gärna om jag har missat nåt.

Men här är mitt problem. Vill kolla livestreaming av Canada-Tre Kronor nu på svtplay. Men får ingen bild utan endast ljud. Testat i Chrome utan Adobe flash installerat och nu Safari med Adobe men ingenting fungerar.

Någon som har ett svar?
Citera
2010-12-22, 02:20
Medlem
Lillbrandts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oreily
Ursäkta om jag borde lägga det här i en befintlig tråd men hittar ingen efter lite sökande. Flytta gärna om jag har missat nåt.

Men här är mitt problem. Vill kolla livestreaming av Canada-Tre Kronor nu på svtplay. Men får ingen bild utan endast ljud. Testat i Chrome utan Adobe flash installerat och nu Safari med Adobe men ingenting fungerar.

Någon som har ett svar?

Konstigt...

testat att starta om datorn?
Citera
2010-12-22, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillbrandt
Konstigt...

testat att starta om datorn?

Ajjemen. Testat lite allt möjligt känns det som. Kan inte riktigt förstå vad det är. Andra program fungerar på svtplay men inte live. Fungerar som tur är på polarns dator men skulle gärna vilja veta vad jag har missat
Citera
2010-12-22, 02:49
Bannlyst
Funkar för mig i Safari, dock inte Chrome.
Citera
2010-12-22, 02:57
Medlem
Så i Safari med Adobe antar jag då? Skumt att det inte fungerar i Chrome. Skulle vara intressant att höra varför av nån som vet.
Citera
2010-12-22, 03:10
Medlem
Rorass avatar
Så är det för mig också. Dock hör jag ljudet i Chrome, men jag ser även bilden i Safari ^^
Jag har varit med om att Chrome inte stödjer vissa livesändningar, fast jag har aldrig fattat varför.
Citera
2010-12-22, 03:12
Medlem
Ja ljudet får jag med som sagt men bilden vägrar. Mycket märkligt det här
Citera
2010-12-22, 03:17
Medlem
OBFKs avatar
Stäng av hårdvaruacc.
Citera
2010-12-22, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OBFK
Stäng av hårdvaruacc.

Tackar och bockar ödmjukast. Funkar kanon. Får man fråga vad det var jag stängde av. Vad gör den funktionen?
Citera
2010-12-22, 23:50
Medlem
den gör så att mer arbete läggs på ditt grafikkort för att ladda grafik istället för att det primärt ligger på webbläsaren.
Hade du updaterat chrome förresten?
Citera
2010-12-23, 02:32
Medlem
aha då är jag med. var lite jobbigt ett tag där polaren, som hatar mac, kunde lösa problemet med sin pc och samtidigt skyllde allt på min "pissdator". Väldigt skönt när det väl fungerade sen.

Står att chrome är uppdaterat. Fick nog enr senaste versionen när jag installerade det. Har inte haft datorn speciellt länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in