2010-12-21, 22:57
Medlem
Vad sägs om att ha ett underforum där endast engelska är tillåtet? Skulle dels kunna vara en bra övning för den som tränar upp språkförrådet, men skulle även kanske kunna locka till sig en större "publik"
Citera
2010-12-21, 22:59
Medlem
skogspromenads avatar
Låter bra... skulle sålla bort alla p12s... Jag tror dock att de flesta anser att det räcker som det är just nu.
Citera
2010-12-21, 23:02
Medlem
pamedfinskornas avatar
Flashback är ju ett svenskt forum.

Och vad skulle diskuteras? Engelsk grammatik?
Citera
Bannlyst
Fanns ett internationellt forum förr.

Men att göra ett engelskt "underforum" låter ju helt skruvat i min mening då folk utanför skandinavien inte ens skulle ta sig förbi registreringsformuläret.
Citera
Moderator
skunkensunes avatar
FB hade ett helt eget forum för engelsktalande innan men det lades ned.
Citera
2010-12-21, 23:08
Medlem
Fina Gubbens avatar
Du får skriva med engelska här på Flashback ifall du vill träna på din engelska. Blir inte lika bra träning som om alla skulle skriva, men lite träning blir det iallafall.

Fast tanken är god. Jag snurrar vidare med att man kan ha underforum för större språk i Språk-delforumet där man kan skriva på språk X eller svenska/engelska ifall man vill, samt att diskussionen kretsar kring språk X.
Kommer förmodligen aldrig hända men jag skulle gilla sådana delforum.
Citera
2010-12-21, 23:45
Medlem
Drumsticks avatar
Precis, flashback borde bli mer mångkulturellt och invandrarvänligt!

Näh skämt å sido..

Jag tycker det skulle kunna vara en lite kul idé, men frågan är hur lyckat det skulle bli, om diskussioner skulle kunna hållas på ett ansvarsfullt sätt.

I det fallet tycker jag väl att en engelska-kurs är lite bättre eller om ni reggar er på utlänska forum istället Vi är ju trots allt ett svensk forum.
Citera
2010-12-22, 00:15
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SP3
Vad sägs om att ha ett underforum där endast engelska är tillåtet? Skulle dels kunna vara en bra övning för den som tränar upp språkförrådet, men skulle även kanske kunna locka till sig en större "publik"

Har ju provats utan större framgång. Men ett underforum var det ju direkt inte.

Svårt att se vitsen med ett engelskspråkigt underforum, skall man kunna diskutera allt där eller?
Citera
2010-12-22, 00:30
Medlem
kravitzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Svårt att se vitsen med ett engelskspråkigt underforum, skall man kunna diskutera allt där eller?
*hosthosthost*laidback*hosthost* *AEHUM*
Tanken är väl att icke-svenskar ska få vara med lite?
Förutom det som lades ner finns det inget annat 'flashback', på gamespot får man inte diskutera torrents etc....
Citera
2010-12-22, 00:44
Medlem
ischs avatar
Helt forum på engelska ser jag en stor fördel med och det har som sagt testats tidigare.
Underavdelning på engelska ser jag inga fördelar alls med. Att det skulle bli ett sätt att träna sin förmåga att skriva på ett annat språk känns inte spe genomtänkt och argumenten lyser med sin frånvaro.
Citera
2010-12-22, 09:21
Medlem
kravitzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Helt forum på engelska ser jag en stor fördel med och det har som sagt testats tidigare.
Underavdelning på engelska ser jag inga fördelar alls med. Att det skulle bli ett sätt att träna sin förmåga att skriva på ett annat språk känns inte spe genomtänkt och argumenten lyser med sin frånvaro.
Det är ju inte omöjligt att göra det till ett underforum som man kan göra ett konto på och restrikteras från tillgång till de andra delarna, eftersom dem är svenska. Detta skulle gynna icke-svenskar.
Funkar det inte så tar ni bort det.v
Citera
2010-12-22, 09:27
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kravitzzz
Det är ju inte omöjligt att göra det till ett underforum som man kan göra ett konto på och restrikteras från tillgång till de andra delarna, eftersom dem är svenska. Detta skulle gynna icke-svenskar.
Funkar det inte så tar ni bort det.v

Jag ser fortfarande inte fördelarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här