2010-12-21, 22:42
Medlem
new-eurochilds avatar
Över en miljon svenskar lyssnar på musik via Spotify - mångfalden uppges ofta som en stor fördel, tjänsten innehåller allt från gamla klassiker till de senaste hitsen.

Men Spotify tillhandahåller också stora mängder nazistmusik. På skivor som "SS Schutzstaffel" och "Stormtrooper marches" samlas marscher och kampsånger som "Sieg heil, Viktoria!" - en del av materialet har varit förbjudet i Tyskland sedan Andra världskriget.

http://www.expressen.se/noje/musik/1.2257769/spotify-fullt-av-nazistmusik

Vadfan! Betyder det att man indirekt stöder Nazister när man betalar för Spotify?
Citera
2010-12-21, 22:45
Medlem
poven-xds avatar
Kan det inte istället vara en demokrati där alla får lyssna på vad de vill!
Citera
2010-12-21, 22:45
Bannlyst
Musik är musik, man ska få lyssna på vad man vill imo.
Citera
2010-12-21, 22:46
Medlem
bezzes avatar
spelar de någon roll!! jag gillar inte allt som finns på spotify ! o så e de nog för alla!!
Citera
2010-12-21, 22:47
Medlem
new-eurochilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poven-xd
Kan det inte istället vara en demokrati där alla får lyssna på vad de vill!

Absolut... men jag vill inte betala och veta att en del av pengarna går till de tvivelaktiga människor som eventuellt sitter på dom licenserna, det lär ju inte vara Bert Karlsson direkt.
Citera
2010-12-21, 22:47
Medlem
Kaohlins avatar
Att stödja det vore väl snarare att lyssna på det?
Citera
2010-12-21, 22:52
Medlem
hansolo86s avatar
Å jag som inte visste vad jag skulle lyssna på ikväll, nu blir det nazi-marsch för hela slanten! =D
Citera
2010-12-21, 22:56
Bannlyst
Fan man verkar ju ha missat den här musikstilen helt!
Citera
2010-12-21, 22:56
Medlem
Kallopsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av new-eurochild
Absolut... men jag vill inte betala och veta att en del av pengarna går till de tvivelaktiga människor som eventuellt sitter på dom licenserna, det lär ju inte vara Bert Karlsson direkt.
De får licenspengar för antalet gånger låtarna är spelade och inte någon automatisk summa. Har flera vänner som har sin musik på Spotify.
Citera
2010-12-21, 22:57
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av new-eurochild
De får ju betalt per lyssnande, så om du inte lyssnar på det är det inget att oroa sig för Sprida sin musik kommer de kunna göra ändå, så är man emot att folk ska kunna lyssna på den sortens musik så hjälper det inte att försöka få bort det från Spotify.
Citera
2010-12-21, 22:57
Medlem
kravitzzzs avatar
Psst! En hemlig konspiration pågår i spotify-världen... eminems alla album finns där!
Hemska tanke...
Citera
2010-12-21, 23:03
Medlem
EdwardStenhards avatar
Åh vad underbart! Tack för tipset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem