Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
mediciner som inte brukar ge viktuppgång; sertralin, voxra, buspiron, lamotrigin,
Har seroquelen hjälpt? det brukar göra att man går upp i vikt. De enda neuroleptika som inte ger viktuppgång är abilify och zeldox.
Är du bipolär? Ett annat alternativ är topimax då, det brukar göra att man rasar i vakt för det tar bort aptiten helt eller delvis
Har du försökt träna mer och äta bättre? om man inte gör det så är risken stor att man går upp i vikt oavsett om man tar mediciner eller inte.
Seroquelen förändrade mitt drömmönster åt det bättre hållet, men jag sov fortfarande dåligt och hade svårt att somna så nu har jag slutat med den och får istället zolpidem. Träffade mig läkare och hon tyckte att lergigan kunde vara något på natten. Någon erfarenhet av dem?
Jag är inte bipolär, är diagnostiserad med grav ångest och nedstämdhet. Jag har också ett ganska komplicerat förhållande till mat och går på något som kallas för centrum för ätstörningar.
Jag promenerar alltid, och försöker äta rätt, men det är svårt när jag inte har några direkta mättnadskänslor. Nu har jag fått Flouxetin som tydligen inte ska göra att man går upp i vikt, så jag hoppas jag mår bättre av dom. I och med ångesten har jag svårt för att träna med andra, men ska försöka jobba på det och mitt mål är att klara av det.
Tack för ditt svar!