2010-12-21, 15:44
Medlem
Hej

Har googlat en del, har bara förstått varför man har en delgivningsbar person. Men jag undrar vad har den som är delgivningsbar person för ett aktiebolag för ansvar? Tillex vid konkurs? Om ekonomisk brottslighet uppdagas?
Citera
2010-12-21, 16:12
Medlem
cirkulations avatar
Knappast något ansvar alls. Jag har sett många revisorer och liknande som är registrerade som delgivningsbar person, dock inte i bolag de är revisor i. Tidigare var det "vanligt" vid bolagsplundring att plocka in icke-existerande utländska individer i bolagsstyrelsen, medan "hjärnan" bakom var delgivningsbar person.
Citera
2010-12-21, 16:43
Medlem
Okey, det är såhär. En man var ihop med en kvinna för över 25 år sen nu, de fick 4 barn.. denna kvinnan blev sen ihop med min morbror och de fick ett barn nu är dessa också skilda, iallafall jag har alltid umgåtts mycket med de första 4 barnen, sett varann som kusiner. Och denna mannen driver ett företag och en av pojkarnas flickvän ur syskonskaran om 4 är delgivningsbar person för hans företag. Denna mannen har mycket ekonomiskt fiffel bakom sig, han är vida känd för svarta pengar, försök till blåsningar och blåsningar, många konkurser allt detta är antagligen orsaken till hans engelska medborgarskap.

Det jag undrar är, varför har han just henne som delgivningsbar person? Sin sons flickvän? Varför inte någon av sönerna? Hans egen flickvän? Jag kan såklart inte fråga honom det själv, så vad tror ni?
Citera
2010-12-21, 23:40
Medlem
cirkulations avatar
Finns mannen själv synlig i bolaget? En anledning kan vara att ha en person som är helt frikopplad från den egna personen och försvårar en sökning.
Citera
2010-12-22, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkulation
Finns mannen själv synlig i bolaget? En anledning kan vara att ha en person som är helt frikopplad från den egna personen och försvårar en sökning.

Han syns när man söker på företaget på tillex ratsit. Men han är inte "klickbar" som engelsk medborgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in