2010-12-21, 07:53
Medlem
Som titeln lyder, kostar det någonting för mig om jag tar emot samtal från utlandet? Jag vet att det är så i vissa länder utanför Sverige, men är det samma för Comviq här hemma?

Någon jävla neger har ringt några ggr med landskod i Somalia, så jag och polarna svarade "Um bongo, Um bongo - they drink it in Congo" osv för att få sig ett skratt.. men sen kom jag på att det kanske kostar mig att ha så roligt?

Tack på förhand för svar.
Citera
2010-12-21, 08:02
Medlem
Spyrrans avatar
Nu vet jag inte om du har abonnemang eller kontantkort (eller vilken typ av abonnemang/kontantkort du har), då det säkert kan variera. Jag har i alla fall Comviq kontantkort, ochj eftersom jag har en kompis i Sydafrika så har vi ringt varandra vid flera tillfällen (även om vi sköter det mesta via sms eller internet). När hon har ringt mig, så har det aldrig kostat något för min del. Det är hon som får stå för kostnaden helt enkelt.

Om du har kontantkort så går det ju snabbt och enkelt att kolla upp det. Så länge du vet vad du har i saldo före samtalet och sedan jämför det efteråt. Har du abonnemang så antar jag att du får vänta tills månadsfakturan kommer. Men jag tror inte det bör kosta något.

Det är ju bara om du själv befinner dig utomlands som det kostar att ta emot samtal, vad jag vet.
Citera
2010-12-21, 08:28
Medlem
Är du i Sverige så kostar det aldrig något för dig att svara.

Skräckhistorier om att folk blivit uppringda av konstiga nummer och vips har det kostat fem tusen kronor handlar alltid om att nötterna ringer upp och så är det något somaliskt-italienskt satellitnummer som kostar 375:- i minuten. Idioterna blir placerade i telefonkö varpå de väntar. Och väntar

Kort sagt. Svara, det kostar inget.
Citera
2010-12-21, 11:48
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absurd-suprnovA
Någon jävla neger har ringt några ggr med landskod i Somalia, så jag och polarna svarade "Um bongo, Um bongo - they drink it in Congo" osv för att få sig ett skratt.. men sen kom jag på att det kanske kostar mig att ha så roligt?

Det var tydligen ett videosamtal du fick, men det kostar inget heller att svara på när man är i SIM-kortets eget land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in