2010-12-21, 07:44
Bannlyst
Har ju som många andra märkt att det totalt spårat här på FB, speciellt med fråga mig trådarna, detta är synd. Flashback var för mig underground informationssajten nummer ett tidigare nu börjar det likna ngt hopkok/långkok som saknar motsvarighet, inte ens lunarstorm hade så låga vattenmärken.

Finns det - admin - ngt sätt att säkra åldern på använndarna, utan att förlora anonymiteten?

jag skulle lätt kunna betala 100 kr (stod 500 förut men majoriteten är ju bidragstagare här) i månaden för att få kommentera, det skulle sålla ut alla under 20 och även de som inte kommer med vettigt skit (nu står kanske inte jag för det bästa härinne)

vet att sexsajter har ngn form av aktiverings kontroll, osv, går den inte att tillämpa här?

mvh

flashback användare sedan starten
Senast redigerad av Solsystemet 2010-12-21 kl. 08:18.
Citera
2010-12-21, 07:48
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solsystemet
Har ju som många andra märkt att det totalt spårat här på FB, speciellt med fråga mig trådarna, detta är synd. Flashback var för mig underground informationssajten nummer ett tidigare nu börjar det likna ngt hopkok/långkok som saknar motsvarighet, inte ens lunarstorm hade så låga vattenmärken.

Finns det - admin - ngt sätt att säkra åldern på använndarna, utan att förlora anonymiteten?

jag skulle lätt kunna betala 500 i månaden för att få kommentera, det skulle sålla ut alla under 20 och även de som inte kommer med vettigt skit (nu står kanske inte jag för det bästa härinne)

vet att sexsajter har ngn form av aktiverings kontroll, osv, går den inte att tillämpa här?

mvh

flashback användare sedan starten

Med tanke på att hälften av flashbackarna är knarknazister som går på soc har jag svårt att se hur de ska lyckas betala 500 i månaden.

Men ja skulle vara bra med ngn form av kontroll men samtidigt måste man kunna behålla anonymiteten.
Citera
2010-12-21, 08:03
Medlem
endymions avatar
500kr i månaden?

Tror du skulle bli ganska själv på detta forum då. Sen sållar det ju ut dom som har pengar och inte.

Sammanfattning: Pinsamt förslag.
Citera
2010-12-21, 08:03
Medlem
Wheeler88s avatar
flashback är i en ständig förändring jag menar för 10 år sedan var de som hängde här 18 men nu är de 28 och måste ta till sig en annan generation, denna generation kanske inte har samma synsätt som du själv hade, då de växte upp i en annan tid kanske med andra vanor etc etc. Men dock så skulle moderatorer vara snabba med att banna users som skriver om självmord vilket snittar ett nytt ämne om dagen.
Citera
2010-12-21, 08:05
Medlem
kaxerus avatar
Jag tycker dom borde göra siten oanvändarvänlig och allmänt påfrestande att hantera, tror det skulle stöta bort det mesta av folket som inte har här att göra. Lite tycker jag man allt ska få kämpa för att posta.

Det värsta med alla "fråga en X vad som helst"-trådarna är att dom aldrig svarar. Om nu folk tvunget måste skapa en massa skittrådar kan dom i alla fall svara på alla skitfrågor tycker jag.
Senast redigerad av kaxeru 2010-12-21 kl. 08:09.
Citera
2010-12-21, 08:05
Medlem
fairyfellers avatar
Haha 500 riksdaler så skulle jag aldrig mer gå in på sidan. Förstår att ni som avgudar högerpolitiken för att det är så vackert att få vika luggen över halva skallen älskar att kasta runt pengar sådär men jag behöver faktiskt mina (bidrags)pengar till annat.
Senast redigerad av fairyfeller 2010-12-21 kl. 08:09.
Citera
2010-12-21, 08:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fairyfeller
Haha 500 riksdaler så skulle jag aldrig mer gå in på sidan. Förstår att ni som avgudar högerpolitiken för att det är så vackert att få vika luggen över halva skallen älskar att kasta runt pengar sådär men jag behöver faktiskt mina (bidrags)pengar till annat.

Eller så kan du skaffa ett jobb istället för att leva på bidrag, det är så vanliga människor gör oavsett politisk färg,

okej 100 kr då, det kan du väl komma med - du kan få det av mig annars ,
Citera
2010-12-21, 08:23
Medlem
Snubblers avatar
Jag tycker det är en bra idé. Kan dock finslipas lite.

Dock tror jag det skulle räcka med en engångssumma. Detta skulle göra att folk sköter sig, eftersom deras konto annars blir bannat och en ny betalning måste göras...

Jag är lätt villig att betala en femtiolapp för att ha ett bättre och seriösare forum.
Citera
2010-12-21, 08:26
Medlem
fairyfellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solsystemet
Eller så kan du skaffa ett jobb istället för att leva på bidrag, det är så vanliga människor gör oavsett politisk färg,

okej 100 kr då, det kan du väl komma med - du kan få det av mig annars ,

Så du tror jag går upp 8 på morgonen för att göra vad?
Bidragspengar är nästan hela flashbacks achilleshäl, klart man jävlas lite.
Citera
2010-12-21, 08:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snubbler
Jag tycker det är en bra idé. Kan dock finslipas lite.

Dock tror jag det skulle räcka med en engångssumma. Detta skulle göra att folk sköter sig, eftersom deras konto annars blir bannat och en ny betalning måste göras...

Jag är lätt villig att betala en femtiolapp för att ha ett bättre och seriösare forum.

engångssumma lät bättre, men femtio tror jag är för lite 200 i engångsavgift, tror jag är bra, även soc-fallen kan lägga ut det,

men det ska gå att kunna verifiera ålder på annat sätt.
Citera
2010-12-21, 08:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fairyfeller
Så du tror jag går upp 8 på morgonen för att göra vad?
Bidragspengar är nästan hela flashbacks achilleshäl, klart man jävlas lite.

är det inte onödigt i denna tråd, jag försöker ändå sopa bort just jävlandet och återinföra det intellekt som sidan hade förr.

Annars kan man ju vara morgonpigg, jag stiger upp tidigt varje morgon, oavsett ledighet eller inte, runt 06 (vardagar) 08 (helger)
Citera
2010-12-21, 08:37
Medlem
Forbliranonyms avatar
Skulle nog vara rätt få som betalade för att få vara med här. Men tycker absolut vi ska göra nått åt den låga nivån på flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in