• 2
  • 3
2020-01-30, 18:02
Medlem
Finns comicland kvar?
Citera
2020-01-31, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Finns comicland kvar?

Nej. Var minst tv r sedan det frsvann och tomten stdades etc. Frun drev det ngot r eller tv, men verkar nu flyttat till en annan del av Halland.
Citera
2022-08-24, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Nej. Var minst tv r sedan det frsvann och tomten stdades etc. Frun drev det ngot r eller tv, men verkar nu flyttat till en annan del av Halland.

Vet du ngot mer om flytten? Det har jag inte hrt ngot om. r det musets inventarier som flyttats eller Serieknallen (dvs allt som var till salu)? Chanakarn lever och har flyttat till orten Grimeton, inte lngt frn Falkenberg, och bytt namn till Rosenqvist, kan jag utlsa frn ratsit.

Hon har uppenbarligen inte kvar fastigheten dr Comicland vilket frklarar varfr grden sanerats, ven om det varit ett traditionellt landmrke p vg mot Ullared varje gng man kt dit och lite smsynd om det nu r en lada som alla andra eller ska rivas.

Stmmer det att alla musets inventarier redan 2004 sldes till ett annat museum i Vsters? En artikel frn 2004 frkunnar det.

Hur frsrjde sig Peder? Sprang folk benen av sig fr att kpa hans gamla serietidningar till ockerpriser s att han kunde tcka alla utgifter drigenom? Det lter lngskt. Chanakarn ser ganska ointresserad ut i Kanal 5-klippen. Hade hon ngon egen inkomst?

Det vore intressant att f se fler bilder gamla bilder inifrn ladan som kallades Serieknallen med alla gngar med hyllor med tidningar osv. Inte fr att jag r intresserad av just serier men jag r intresserad av annorlunda affrsider och den dr gamla ladan fullsmockad med seriesaker frn golv till tak var ju vldigt annorlunda.
Citera
2022-08-24, 21:47
Medlem
flugornass avatar
Ja jag vill veta mer om vad som hnde !
Citera
2022-08-24, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ggr
Vet du ngot mer om flytten? Det har jag inte hrt ngot om. r det musets inventarier som flyttats eller Serieknallen (dvs allt som var till salu)? Chanakarn lever och har flyttat till orten Grimeton, inte lngt frn Falkenberg, och bytt namn till Rosenqvist, kan jag utlsa frn ratsit.

Hon har uppenbarligen inte kvar fastigheten dr Comicland vilket frklarar varfr grden sanerats, ven om det varit ett traditionellt landmrke p vg mot Ullared varje gng man kt dit och lite smsynd om det nu r en lada som alla andra eller ska rivas.

Stmmer det att alla musets inventarier redan 2004 sldes till ett annat museum i Vsters? En artikel frn 2004 frkunnar det.

Hur frsrjde sig Peder? Sprang folk benen av sig fr att kpa hans gamla serietidningar till ockerpriser s att han kunde tcka alla utgifter drigenom? Det lter lngskt. Chanakarn ser ganska ointresserad ut i Kanal 5-klippen. Hade hon ngon egen inkomst?

Det vore intressant att f se fler bilder gamla bilder inifrn ladan som kallades Serieknallen med alla gngar med hyllor med tidningar osv. Inte fr att jag r intresserad av just serier men jag r intresserad av annorlunda affrsider och den dr gamla ladan fullsmockad med seriesaker frn golv till tak var ju vldigt annorlunda.

Vet egentligen vldigt lite, annat n ngra saker jag har lst och ven sett nr jag har krt frbi. Senast fr ett par veckor sedan och det syns inga spr av Comicland dr sedan lnge, men vart allt tog vgen har jag ingen aning om.

Kan dock bidra med en kul skvallersak om Peder. Sista ren sg han s dligt att han var nstan blind, men han var fortfarande regelbundet ute och jagade. Men eftersom han inte sg ngonting fick hans fru sikta t honom, men han skulle prompt vara den som tryckte p avtryckaren. Dvs nr frun sa till honom att trycka. Vet dock inte vem i det udda jgarparet som hll i vapnet. (hrt frn en jag knde fr flera r sedan och som skert hade kunnat bertta fler roliga anekdoter om Peder, men tyvrr har jag ingen kontakt lngre)

Hittade ven detta nr jag googlade lite: https://seriewikin.serieframjandet.s...eder_Mauritzon
(kommunpolitiker fr Ny Demokrati 1991, allts)
Senast redigerad av Burkgurka 2022-08-24 kl. 22:07.
Citera
2024-12-19, 01:58
Medlem
Hittade detta i en artikel frn 2008:

https://www.hn.se/livets-gang/julaft...0-3bac3c82e18b

Citat:
Vl tillbaka p fosterjorden jobbade han ett tag som ingenjr men vantrivdes frn frsta stund.

Jag blev lrare i stllet och undervisade ngra r i matte, fysik och kemi. Men till slut trttnade jag p det ocks.

Till saken hrde att han inlett ett frhllande med en elev p skolan. Hon blev tiden till och med hans fru. Peder medger att han till en brjan fick smussla med frhllandet men pongterar att det inte var opassande.

Nej, hon var ju 1718 r och jag var mindre n tio r ldre. Dessutom hade jag inte henne som elev ven om hon gick p skolan dr jag jobbade.

Allts vad fan?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in