Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
Nej. Var minst tv r sedan det frsvann och tomten stdades etc. Frun drev det ngot r eller tv, men verkar nu flyttat till en annan del av Halland.
Vet du ngot mer om flytten? Det har jag inte hrt ngot om. r det musets inventarier som flyttats eller Serieknallen (dvs allt som var till salu)? Chanakarn lever och har flyttat till orten Grimeton, inte lngt frn Falkenberg, och bytt namn till Rosenqvist, kan jag utlsa frn ratsit.
Hon har uppenbarligen inte kvar fastigheten dr Comicland vilket frklarar varfr grden sanerats, ven om det varit ett traditionellt landmrke p vg mot Ullared varje gng man kt dit och lite smsynd om det nu r en lada som alla andra eller ska rivas.
Stmmer det att alla musets inventarier redan 2004 sldes till ett annat museum i Vsters? En artikel frn 2004 frkunnar det.
Hur frsrjde sig Peder? Sprang folk benen av sig fr att kpa hans gamla serietidningar till ockerpriser s att han kunde tcka alla utgifter drigenom? Det lter lngskt. Chanakarn ser ganska ointresserad ut i Kanal 5-klippen. Hade hon ngon egen inkomst?
Det vore intressant att f se fler bilder gamla bilder inifrn ladan som kallades Serieknallen med alla gngar med hyllor med tidningar osv. Inte fr att jag r intresserad av just serier men jag r intresserad av annorlunda affrsider och den dr gamla ladan fullsmockad med seriesaker frn golv till tak var ju vldigt annorlunda.