2004-07-26, 15:37
Medlem
Racerbyces avatar
Jag har ett litet problem och hoppas att någon välvillig person kan hjälpa mig. Jag skulle vilja ladda hem en "streaming video" i WMV format från denna sajt:

http://www.theomahachannel.com/150thbirthday/index.html

Filen i fråga finns under länken "Video: See Omaha's Largest Fireworks Show" och det är Windows Media 200K filmen jag vill spara ner på disken. Problemet är inte att ladda ner streaming video i sig, jag har ett bra program för sånt som heter SDP (rekommenderas!), utan problemet är att jag inte hittar själva rotadressen till filmsekvensen i fråga. Det enda jag hittar är att detta ingår i adressen jag söker...

/2004/0718/3543088.200k.wmv

Men jag kan inte komma på vad som ska stå framför detta, har provat massor av adresskombinationer. Om någon kan kolla igenom koden och visa den kompletta adressen till denna video så att jag kan ladda ner den, vore jag mycket tacksam.
Citera
2004-07-26, 15:43
Medlem
Nikolajevitjs avatar
http://mfile.akamai.com/7883/rm/vod.ibsys.com/2004/0718/3543088.200k.wmv
Citera
2004-07-26, 15:56
Medlem
Racerbyces avatar
Tack! Det var snabbt!

Tyvärr funkar det fortfarande inte, programmet SDP (som har funkat bra på andra sajter) returnerar problemet TTCP socet failed: 10061

Får väl testa det andra programmet jag laddat ner för att ladda hem streaming video (Net Transport).

EDIT: Hmm, ser att den filen faktiskt inte finns, Windows Media Player hittar ingenting på den adressen när jag bara kopierar och klistrar in den. Så det var nog tyvärr fel adress.
Citera
2004-07-26, 16:04
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
Tack! Det var snabbt!

Tyvärr funkar det fortfarande inte, programmet SDP (som har funkat bra på andra sajter) returnerar problemet TTCP socet failed: 10061

Får väl testa det andra programmet jag laddat ner för att ladda hem streaming video (Net Transport).

EDIT: Hmm, ser att den filen faktiskt inte finns, Windows Media Player hittar ingenting på den adressen när jag bara kopierar och klistrar in den. Så det var nog tyvärr fel adress.

Kan bero på att det är adressen, den riktiga filen ligger på en mms-server;

mms://a519.v78832.c7883.g.vm.akamaistream.net/7/519/7883/v0001/vod.ibsys.com/2004/0718/3543088.200k.rm

Det är vad länken jag först postade till refererar till.
Citera
2004-07-26, 16:38
Medlem
Fenrers avatar
Ett program som jag använder mig av när jag laddar ner liknande saker är "EffeTech HTTP Sniffer", hitentills har jag aldrig misslyckats.
Citera
2004-07-26, 21:39
Medlem
Racerbyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrer
Ett program som jag använder mig av när jag laddar ner liknande saker är "EffeTech HTTP Sniffer", hitentills har jag aldrig misslyckats.

Tackar så mycket för tipset om det programmet, tillsammans med tipset av Nikolajevitj och programmet SDP som jag har sedan tidigare (och fortfarande rekommenderar) har jag äntligen lyckats ladda hem filen ifråga, mycket användbara tips och program även för framtida bruk. Tack till er båda!
Citera
2004-07-26, 22:54
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
Tackar så mycket för tipset om det programmet, tillsammans med tipset av Nikolajevitj och programmet SDP som jag har sedan tidigare (och fortfarande rekommenderar) har jag äntligen lyckats ladda hem filen ifråga, mycket användbara tips och program även för framtida bruk. Tack till er båda!

Varsågod. Nästa gång kan du själv ta reda på länken om du kör mozilla eller firefox;

Högerklicka på sidan och välj "View Page Info".
Gå till media-fliken och leta upp rätt länk i listan (för att kopiera länken så får du välja länken varpå du kopierar från URL-fältet i toppen av den nedre halvan).

Om det är en vanlig länk så finns den i links-fliken.
Citera
2011-01-12, 00:06
Medlem
Sarmass avatar
Jag har provat att ladda ner TV 4 nyheterna och SVT till min dator och testat massa olika program men inget funkar, misstänker att jag skriver in fel adress, jag kopierar den som är i URL fältet men det funkar ej.

Har laddat ner SDP som nämns i tråden samt Orbit

Sniffer programmet funkar ej med W7

Har även gått in på "View Page Info" och letat efter länk men hittar ingen som passar att ladda ner

Någon som kan visa ett exempel hur man laddar ner TV4 nyheterna eller SVT
Citera
2013-01-24, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarmas
Jag har provat att ladda ner TV 4 nyheterna och SVT till min dator och testat massa olika program men inget funkar, misstänker att jag skriver in fel adress, jag kopierar den som är i URL fältet men det funkar ej.

Har laddat ner SDP som nämns i tråden samt Orbit

Sniffer programmet funkar ej med W7

Har även gått in på "View Page Info" och letat efter länk men hittar ingen som passar att ladda ner

Någon som kan visa ett exempel hur man laddar ner TV4 nyheterna eller SVT

Pirateplayer funkar men just nu ligger funktionen nere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in