2010-12-20, 16:06
Medlem
GeckoJrs avatar
Hej

Tänkte införskaffa mig en programvara för aktieanalys med funktioner Både TA och FA. Det finns en uppsjö olika programvaror såsom Vikingen, Stockhelp Pro, Hitta Kursvinnare, mm. Någon som har tips om vilken man skall välja? Hitta kursvinnare från aktiespararna är ju inte så värst dyr men är det bra?

Jag är medlem i aktiespararna och har en kap-försäkring hos Avanza
Citera
2010-12-20, 16:56
Medlem
Ettan^s avatar
Jag har använt Hitta Kursvinnare, och tycker att den funkar fint. Körde Pro-versionen (eller vad det nu hette, det var ett tag sen). De hade de flesta TA-verktygen man behöver (dock inte Fibonacci, men det kanske har ändrats), möjlighet att skapa portföljer i programmet och automatisk uppdatering om släppta rapporter m.m.

Så det beror egentligen på hur pass avancerad programvara du behöver.
Citera
2010-12-20, 23:42
Medlem
GeckoJrs avatar
jag vill igentligen bara komma igång lite mer med egna analyser.. Jag är nybörjare i sammanhanget, har funderat på Hitta Kursvinnare då den bara kostar 600 kr/år för medlemmar av aktiespararna.

Gissar att inte webbplatser såsom Nordnet eller Avanza har någon funktion för TA/FA? Jag har Avanza bank men har inte sett ngt
Citera
2010-12-21, 01:03
Medlem
Finns väl Bolagsguiden på Avanza, Affärsvärlden har väl lite TA, netfonds har annars.
Citera
2010-12-21, 09:24
Medlem
GeckoJrs avatar
Yes, bolagsguiden har ju resultat och balansräkningar, mm.. Bra att ha som komplement. Dock så har ju Hitta Kursvinnare en funktion för att historiskt kika och göra filtreringar på bolag med bra försäljningssiffror, vinstmarginaler, mm vilket jag gissar inte går att göra med bolagsguiden.
Citera
2012-03-12, 17:51
Medlem
Bumpar denna.

Tycker det är dags för en uppdatering av vilka alternativ det finns på marknaden i dagsläget och vilka av dessa som ni använt och rekomenderar och de som ni använt och inte rekomenderar.