Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Jag har använt Hitta Kursvinnare, och tycker att den funkar fint. Körde Pro-versionen (eller vad det nu hette, det var ett tag sen). De hade de flesta TA-verktygen man behöver (dock inte Fibonacci, men det kanske har ändrats), möjlighet att skapa portföljer i programmet och automatisk uppdatering om släppta rapporter m.m.
Så det beror egentligen på hur pass avancerad programvara du behöver.
Jag handlar en del aktier och använder också Hitta Kursvinnare. Den fungerar helt OK i mitt tycke. Kör ProPlus-versionen. Enda skillnaden mot Pro är att du får kurserna i "nästan" realtid, de uppdateras 1 gång/minut. I TA-verktygsarsenalen ingår fler indikatorer än jag nånsin använder, och ja, Fibonacci finns med, både solfjäder, båge, tidslinjer och den kanske mest använda retracementnivåerna. Den innehåller också som enda program vad jag vet FishNet samt Squeeze-indikatorn (ni som har läst Edge vet vad jag pratar om) som jag ibland använder.
Sortering på köp- och sälj efter egna värden, möjlighet till vinsttest osv. gör att jag tycker att programmet är bra och prisvärt.
För den som mer vill handla eller komplettera med FA så är den delen också helt OK med uppdateringar vid kvartalsrapporter och nu och då nya analyser i olika bolag som brukar vara riktigt bra.
Programmet är lättanvänt och kan med fördel användas både av nybörjare som mer erfarna, det är ett rätt så komplext och komplett program om man vill utnyttja alla programmets möjligheter.
Bra support och en ständig utveckling av nya versioner ingår naturligtvis.
Det låter nästan som att jag skulle sälja programmet själv, men det är bara att jag har goda erfarenheter av det.
Nackdelarna är som jag ser det att det inte är i riktig realtid om man nödvändigtvis behöver det. De som daytradar och scalpar kanske vill och måste ha det, jag swing- och trendtrejdar mest så det är ingen nödvändighet för mig. Även när jag ibland gör någon daytrade, så är inte realtid ett måste.
Programmet är heller ingen handelsapplikation som du direkt kan göra affärer ifrån, utan du måste göra dina affärer i nåt annat program, men det är en så liten olägenhet att man kan leva med det.
Kursvinnaren har nästan bara svenska aktier, så om man tänker handla på andra börser eller med andra instrument som råvaror el.dyl så funkar det inte. Däremot har programmet ett flertal index, bl.a. DAX och de amerikanska i "nästan" realtid så indexhandel funkar.