2010-12-20, 14:54
Medlem
hej

Då jag har kort hår, snaggad just nu, och vill ha dreads när mitt hår växt ut 10cm så måste jag göra förlängning om jag inte ska behöva vänta tills jag är 30 innan de är färdiga.
Har varit inne på Bad Reputation i malmö och snackat med cilla tror jag hon hette.
Enligt henne så kör hon med syntet hår som ska vara väldigt bra, men jag undrar om någon här kan säga om det verkligen kan bli lika bra med syntet som med äkta hår när man gör förlängning. Ser man skillnad, glänser syntet eller liknande, är det någon skillnad på underhåll o.s.v?
Dessutom undrar jag hur bra de håller om de ska hålla några år tills mitt eget växt ut så pass mycket att jag kan klippa av syntet delen?

tacksam för svar
Citera
2010-12-20, 16:30
Medlem
KCLSJTs avatar
Hej!
Jag gjorde dreads hos henne en gång för länge sedan (Ciilja tror jag hon heter? borde ju vara samma). Jag hade också kort hår och använde därför synthet. Jag tyckte det blev bra, och efter bara ett litet tag glömmer man (eller iaf jag) att det inte ens egna hår.

Trevlig tjej är det också, tar ju rätt lång tid det där med dreads, men hon var trevlig och lätt att "umgås" med enligt min upplevelse.
Citera
2010-12-20, 16:45
Medlem
ok, så det syntes inte att det var syntet? det var inte glansigt eller liknande?
Citera
2010-12-23, 18:12
Medlem
KCLSJTs avatar
Nej, det tyckte jag inte att det gjorde faktiskt
Citera
2010-12-25, 16:59
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Har haft rediga dreads och jämfört med en polare som hade syntet så gick det inte bra för henne. Syntet dreadsen blev ju sletna mycket snabbare än mina vanliga dreads + att det blev ju inte billigt att fixa.

Utseendemässigt så ser man knappt nån skillnad om man inte råkar vara en sån där dreadsnörd.
Citera
2011-01-10, 18:08
Medlem
Moniums avatar
Dessa syntetdreads gjorde jag för ca 2 år sedan, har aldrig behövt göra om dom eller fixa med dom över huvud taget utan är lika perfekta som när dom tillverkades
Med andra ord, syntet håller bra länge, och när det flätats in kan ingen se skillnad på om det är äkta eller ej.. bara plus då man även kan fläta ut dom så fort man tröttnat!

Bild:
http://tinypic.com/r/16iw7sn/7
Citera
2011-01-10, 18:11
Medlem
Jävligt, med betoning på JÄVLIGT gay med syntetdreads.

Har man inte tålamodet till att vänta ut sitt eget hår så är det ingen mening.

Min mamma gjorde mina med en kam.
Citera
2011-01-11, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monium
Med andra ord, syntet håller bra länge, och när det flätats in kan ingen se skillnad på om det är äkta eller ej.. bara plus då man även kan fläta ut dom så fort man tröttnat!

Bild:
http://tinypic.com/r/16iw7sn/7
Det är inga som helst problem att se skillnad på syntetdreads och vanliga.
Citera
2011-01-12, 01:28
Medlem
fenceteeths avatar
Om jag vore du och tänkte förlänga mina permanenta dreadlocks skulle jag lätt göra det med äkta hår, inte syntet. Och det av den enkla anledningen att äkta hår kan färgas, har en kompis som efter ett misslyckat färgningsprojekt med syntetförlängingar klippte av sina dreads efter bara ungefär två månader. Så siktar du på att ha den här frisyren länge, förläng med äkta hår.
Citera
2012-01-09, 23:37
Medlem
Gondoliers avatar
Det syns en väldig skillnad på syntet och äkta dreads. Syntetdreads virkas inte över huvud taget utan tvinnas ihop innan det flätas in i håret. Därför kan du inte tvätta syntetdreads, de nystas upp vid tvätt och blir för övrig info slita väldigt lätt. Och ja, de är även glansigare än äkta dreads.

Vill du förlänga dina dreads så gör det med vanligt, äkta löshår! Det håller livet ut om du sköter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in