2010-12-20, 11:58
Medlem
Tryckvagens avatar
¨Ska till en snubbe imorgon som jag inte känner knappt alls, han har nämligen köpt en iMac och en MBP och han vill att jag ska hjälpa honom få igång datorerna och enkla saker som epost adresser. Kommer inte ta alls lång tid antar jag.

Pengar verkar inte vara något problem, så hur mycket skulle jag kunna suga ut och ta betalt?
Citera
2010-12-20, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckvagen
¨Ska till en snubbe imorgon som jag inte känner knappt alls, han har nämligen köpt en iMac och en MBP och han vill att jag ska hjälpa honom få igång datorerna och enkla saker som epost adresser. Kommer inte ta alls lång tid antar jag.

Pengar verkar inte vara något problem, så hur mycket skulle jag kunna suga ut och ta betalt?

500 lapp?
Citera
2010-12-20, 12:00
Medlem
Dalailamas avatar
Du kan väl be honom att bjuda dig på lunch?

Du arbetar ju uppenbarligen inte med support i vanliga fall (om så var fallet så skulle du inte starta den här tråden) och han kanske kan hjälpa dig med något i framtiden..
Citera
2010-12-20, 12:19
Medlem
Standardarvode för it-support brukar vara ungefär 500 kronor/t, av det får man behålla knappt hälften när skatteverket gjort sitt. Jag skulle gett en offert på två timmar för det där.

Så tänker du svartjobba skulle jag säga att en femhundring är lagom.
Citera
2010-12-20, 12:34
Medlem
Tryckvagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loser Gone Wild
Standardarvode för it-support brukar vara ungefär 500 kronor/t, av det får man behålla knappt hälften när skatteverket gjort sitt. Jag skulle gett en offert på två timmar för det där.

Så tänker du svartjobba skulle jag säga att en femhundring är lagom.
inte tänker jag gå till skatteverket iaf! ja 500 kr ska jag då ta minst, bensin kostnad på några kilometer också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in