2011-12-06, 22:22
Medlem
Behöver lite hjälp med ett regnummer på en Saab av nyare modell, som kör runt i Västerort. Det är INTE en kombimodell utan en Saab sedan. Mörkblå eller svart. Tonade rutor bak, inga extralampor fram. Har förmodligen blåljus inbyggt. Den är som sagt av nyare modell, verkar inte som om den har någon S70-antenn då jag inte kunde se antenner alls (i mörkret), så jag gissar på att den bara har Rakel och möjligtvis en S80-antenn. Så, nån som vet vilken jag pratar om och som kan dela med sig av regnummret? Såg den för en stund sedan men hann inte se plåtarna.
Citera
2011-12-06, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarhead
Behöver lite hjälp med ett regnummer på en Saab av nyare modell, som kör runt i Västerort. Det är INTE en kombimodell utan en Saab sedan. Mörkblå eller svart. Tonade rutor bak, inga extralampor fram. Har förmodligen blåljus inbyggt. Den är som sagt av nyare modell, verkar inte som om den har någon S70-antenn då jag inte kunde se antenner alls (i mörkret), så jag gissar på att den bara har Rakel och möjligtvis en S80-antenn. Så, nån som vet vilken jag pratar om och som kan dela med sig av regnummret? Såg den för en stund sedan men hann inte se plåtarna.

Finns en del sådana i Västerort... De har inga antenner alls och inga synliga blåljus, ibland inte ens tonade rutor.
De jag syftar på som jag sett är Saab 9-5 sedan, näst nyaste karossen, med saftblandare inuti bilen som sätts upp på taket.

Finns även en, uppenbarligen äldre, vit/silvrig (minnet sviker) Volvo S70 som rullar i Västerort, även den ett utryckningsfordon...

Hojtar till om jag ser just denna (eller någon annan) mörkblå eller svarta Saaben någonstans.
Citera
2011-12-07, 09:08
Medlem
LPF353 Saab 9-3 Sedan, Söderort
WNL005 Chevrolet Trans Sport 3, City. Har en buckla vid bagagedörren.
CNN453 Volvo V70, Västerort
DEY094 Volvo V70, Nacka
NSF767 Audi A6, RPS
Citera
2011-12-25, 02:43
Medlem
Citat:
Vad tror du plåtarna ska hjälpa dig med? Tror du alla plåtar avslöjar om det är span?
Citera
2011-12-25, 02:46
Medlem
Ni lurar er kraftigt om ni tror att all span ger utslag via plåtarna, tror du inte de vet att folk kollar deras plåtar, tror ni då de skulle torska en lång narkotikaspaning som kostat dem multum, för att plåtarna signalerar snut?

De som de vill att ni ska upptäcka kan ni upptäcka via plåten. De andra kan ni glömma här och nu.
Citera
2011-12-25, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Vad tror du plåtarna ska hjälpa dig med? Tror du alla plåtar avslöjar om det är span?
Nej, jag är väl medveten om att span inte kör med bilar registrerade på RPS utan ofta har hyrbilar som dessutom byts ut då och då. Anledningen till att jag vill veta är för att kunna hålla koll på närpolisens civilare.
Citera
2011-12-25, 05:03
Medlem
Citat:
Nej, jag är väl medveten om att span inte kör med bilar registrerade på RPS utan ofta har hyrbilar som dessutom byts ut då och då. Anledningen till att jag vill veta är för att kunna hålla koll på närpolisens civilare.
De vill att du ska kunna se dem med. Men hur känns det att de finns andra bilar som kan cirkulera runt dig som du har noll koll på? Är de oviktiga?

EDIT: Hur resonerar du kring när närpolisens span, som du har koll på, inte vill att du ska ha den kollen, och börjar spana lite mer sofistikerat? Känner du inte då att du låser dig vid din tidigare bild av vilka som är span och inte? För om man lär sig vissa bilar i kombination med plåtar, och så ser man något annat, så reagerar man inte då den bilen inte finns på ens inre radar. Man har inte just den bilen på sin spanradar.

Ser du inte det farliga med att du genom att plugga på de bilar de vill visa upp, för de vet att folk kollar efter dem, du kan kalla det störningsverksamhet, till slut fintar dig själv?

Om du ursäktar uttrycket - men det låter lite amatörmässigt. Du väljer inte när du ser snuten, de väljer när de vill visa sig. När du insett det, så kommer du tänka annorlunda. Amatörsnutspan de ser ju om folk lägger märke till dem, så man blottar ju sig genom att titta på dem, de är inte blinda, så man får nog kamma sig en aning när man tror man har koll på "bilarna i sin närhet"

Dessutom vet de vilka bilar som är mer kända än andra, och när de bedriver inre spaning så kan de skicka en sådan som nästan alla känner igen, och strax bakom kommer helt otänkbara spanbilar, som ser vilka de är som reagerar när span tittar in i byn.
Senast redigerad av xtroverto 2011-12-25 kl. 05:41.
Citera
2011-12-25, 20:09
Medlem
Citat:
Om du slår på en bil och den säger RPS, ja då vet du.
Om du kollar en bil, som visar sig vara hyrd, så misstänker du.

Om du kollar en bil, som visar sig ägas av Mats Andersson, vilken slutsats drar du då?

Detta är säkert ingen nyhet, men har ni sett tullens spanbilar? De är riktigt vassa.
Citera
2011-12-26, 16:34
Medlem
Mike112s avatar
Ett fordon från Göteborg...

XWP 784 Ford Tristar Expedition Svartfärgad
Det tunga artilleriet från Göteborg, piketen.
Citera
2011-12-29, 19:16
Medlem
Mike112s avatar
En till från Götet...

XWY 957 Saab 9-5 kombi Vit
Citera
2011-12-30, 00:27
Medlem
Puggens avatar
BNS252, XC70 Svart 2009, RPS
LDF157 Saab 9-3 (YS3F)?? 2010, GRÅ PMD STHLM CITY

En bonus, ingen polisbil dock.

BJD371, Saab 9-5 2008, Silver, Tullverket, utryck
Citera
2011-12-30, 14:57
Medlem
Klosetts avatar
Säg en civilpolis idag som hade stannat en bil.
Det lustiga med den här polisbilen var att den bara hade en extra antenn utöver den som ska sitta på bilen. Inga tonade rutor. Han aldrig se reg nr.
Det var en mörk Volvo kaross två.

Vad kan det ha varit för polis?För de vanliga civil bilarna har ju iaf 3 antenner och tonade rutor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in