2010-12-19, 18:40
Bannlyst
Hejsan mina kära matglada vänner på flashback.

Nu när julen börjar närma sig så tyckte jag att vi dels skall dela med oss utav vad vi har planerat att laga inför julen, samt ifall någon har frågor/behöver hjälp med en viss rätt så kan man ställa den här.

Jag har tyvärr i år inte gjort någon egen sillinläggning, brukade göra denna med fader min för ett tag sedan men inte i år. Däremot något som jag verkligen ser fram emot är att få göra är;

Revben, rödkål, janssons frestelse, gravad lax, skinka samt kanske gås.

Har även funderat på att göra en egen vinglögg enl. Jamie Olivers recept, men är ännu osäker på detta.

Något som jag skulle behöva lite tips angående är hur man skall göra revbenen för att köttet skall bli så optimalt mört som möjligt, samt lite små tips på gott julgodis som är vackert och göra.

Mvh
Citera
2010-12-19, 18:53
Medlem
Gatlets avatar
Egenlagat blir nog bara brunkål, janssons, skinka och köttbullar. Lite stelt julbord här hemma, men varför laga massa mat man ändå inte kommer äta upp?
Citera
2010-12-19, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gatlet
Egenlagat blir nog bara brunkål, janssons, skinka och köttbullar. Lite stelt julbord här hemma, men varför laga massa mat man ändå inte kommer äta upp?

Är tyvärr tvingad till att laga till flera med tanke på att jag fortfarande bor hemma och är den som lagar mat. Men man har ju flera dagar på sig att äta upp det.

Dock förstår jag vad du menar, brukar alltid gå överstyr med mängderna man tillagar.
Citera
2010-12-19, 19:11
Bannlyst
Ursäkt mig, men gås! Är det verkligen en del av julbordet?
Citera
2010-12-19, 19:16
Medlem
Bestebrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsmat

Självklart, kött kan man aldrig få för mycket av på ett julbord.
Citera
2010-12-19, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krigsmat

Förstår din undran kring det men jag har bestämt mig för att testa det i år, skall göra en god fyllning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in