Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-19, 17:16
Medlem
MusikRoxifyeds avatar
Har en Fujitsu med win 7 64-bit
på senare tid har datorn börjat hänga sig, visa svarta bilder och blivit suddig och grön när man kollar på flash!
Det vanligaste meddelandet jag brukar få är " Grafikdrivrutinen slutade att svara och har återställts: Grafikdrivrutinen NVIDIA windows kernel mode driver, version 260.99 slutade svara och har återställts" men den gör ju inte det. Och sen det senaste jag fick var " The NVIDIA openGL driver lost connection with the display driver and is unable to continue. The application must close. Please visit http://www.nvidia.com/page/support.html for help. Error code: 8
Kollade in där men det stog ju inget speciellt

Har bytt version av nvidia från Nvidia GeForce GT 220 till GeForce GTS 250, för att jag hade fel från början, men har fortfarande samma problem bara att det är en annan versionsom står istället för 260.99...

... så någon som kan hjälpa mig?
Citera
2010-12-19, 19:24
Medlem
Ibland blir fel kvar om du bara uppdatera eller lägger ovanpå gamla. Du måste ta bort förts och hoppas du får bort allt innan du lägger in nya.

Så gör man oavsett om felet är drivrutiner, webbläsare, spel, program osv.
Citera
2010-12-21, 13:41
Medlem
MusikRoxifyeds avatar
hmm, a okej..
vet du hur man gör för att ränsa diskarna (ominstallera datorn) utan skivor? för jag har inga skivor, fick datorn komplett med allt jag behövde
Citera
2010-12-21, 15:11
Medlem
Så du missade meddelande eller tryckte nästa hela tiden första gången du startade datorn.

Märkes datorer ska man bränna recovery skivor själv. Finns även en gömd recovery partition men den kan sluta funka vid vissa fel eller använder andra Windows CD/DVD skivor än de man skulle ha bränt redan första dan.

Hur man gör båda står i manualen och på dator tillverkarens hemsida. Tillverkarens program för att skapa recovery DVD finns någonstans under start/ alla program.

Vill man bara rensa så blir det ganska jobbigt och i vissa fall får du inte bort det som orsakar felet.

"Start / kontroll panelen" Ta bort program eller vad det heter.
"Start / alla program" Vissa har en ikon som heter uninstall (ta bort).
"Start / Höger klicka på "Datorn" / Hantera / Enhetshanteraren. Klicka på + för att se mer. Höger klicka på det du misstänker så ser du att du kan välja att ta bort (drivrutiner).

Finns mera man kan göra.

Systemåterställning finns men då måste du veta vilken dag du fick problemet och har det gått för många dagar så att Windows tagit det datumet som datorn var ok.
Senast redigerad av panpo98 2010-12-21 kl. 15:22.
Citera
2010-12-28, 15:57
Medlem
MusikRoxifyeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Så du missade meddelande eller tryckte nästa hela tiden första gången du startade datorn.

Märkes datorer ska man bränna recovery skivor själv. Finns även en gömd recovery partition men den kan sluta funka vid vissa fel eller använder andra Windows CD/DVD skivor än de man skulle ha bränt redan första dan.

Hur man gör båda står i manualen och på dator tillverkarens hemsida. Tillverkarens program för att skapa recovery DVD finns någonstans under start/ alla program.

Vill man bara rensa så blir det ganska jobbigt och i vissa fall får du inte bort det som orsakar felet.

"Start / kontroll panelen" Ta bort program eller vad det heter.
"Start / alla program" Vissa har en ikon som heter uninstall (ta bort).
"Start / Höger klicka på "Datorn" / Hantera / Enhetshanteraren. Klicka på + för att se mer. Höger klicka på det du misstänker så ser du att du kan välja att ta bort (drivrutiner).

Finns mera man kan göra.

Systemåterställning finns men då måste du veta vilken dag du fick problemet och har det gått för många dagar så att Windows tagit det datumet som datorn var ok.

ska prova och se vad som händer. fick med en skiva med W7 och dom som skickade min nya dator sa att allt skulle va med på den skivan. (min förra kraschade så dom skickade en ny, den förra hade win xp och nu fick jag ju win 7, så jag kan väl inte anvnda xp skivorna till win 7? :O)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in