• 1
  • 2
2010-12-20, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rama
Men snälla nån, du ska köpa en bil för en halv miljon kronor och tror att det är inget problem så länge du har ett kvittot där det står att du nästan fick bilen gratis? Du kommer aldrig att kunna lura Skatteverket med din inställning.

§1 Anledningen till att jag startade ett nytt post på ett internetforum var för att få hjälp.

§2 Om man utgår ifrån att man postar ett nytt ämne för att få hjälp/svar borde det antas att personen som startar ett nytt tråd söker efter tips, hjälp eller åsikter.

§3 Personen i fråga har alltså inte ett stor vet om ämnet eller saknar kunskaper inom området, anledning till varför man postar ett nytt ämne.

§4 Alla andra nedlåtande svar anses inte att vara till någon hjälp enligt ovanstående punkter

Så snälla nån! Visa, undervisa, förklara och berätta för mig hur man lurar Skatteverket din gode pengartvättarsmästare!

Mvh
MHR
Citera
2010-12-20, 18:33
Medlem
Aktieklipparns avatar
Om du handlar hos en bilfirma så kanska du kan få en mkt bra ränta på delar av beloppet.
Sedan storamorterar du på lånet. Ingen kan ju veta om du lever på 2.000 eller 20.000/mån.

Kanske ser bättre ut?
Citera
2010-12-20, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktieklipparn
Om du handlar hos en bilfirma så kanska du kan få en mkt bra ränta på delar av beloppet.
Sedan storamorterar du på lånet. Ingen kan ju veta om du lever på 2.000 eller 20.000/mån.

Kanske ser bättre ut?

Jo, i teorin låter det ganska bra faktiskt! Men jag ville ju helst inte "hålla på" med lån och dyl. Jag vill helst betala allt på en gång och slippa oroa mig över utbetalningar, räntor, och allt annat som medföljer under den tiden då jag måste betala...

Men om i värsta fall Skatteverket får reda på sambandet mellan Inkomst/Bilen och bestämmer sig för att undersöka en, vad är bäst att säga? Om det står på papperna att man köpt bilen för typ 180 000:- och säljaren säger detsamma kan dom väll inte göra så mycket eller?

Tack för hjälpen!

Mvh
MHR
Citera
2010-12-24, 00:41
Medlem
MidasMulligans avatar
Om man har svarta pengar och exempelvis har ett bankkonto kopplat till en adress i Storbritannien. Man växlar över till pund och sätter in pengarna där, använder sedan det kontot för att exempelvis handla på internet eller ett VISA för att köpa lite småsaker.

Kommer det flaggas upp någonstans? Gör Skatteverket någons sorts internationella datakörning mot andra länder för att kolla upp om man har pengar där? Förstår dock inte hur detta skulle gå till eftersom britterna inte har personnummer utan bara ett namn. Nu pratar vi fortfarande pengar under miljonen.
Citera
2010-12-24, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidasMulligan
Om man har svarta pengar och exempelvis har ett bankkonto kopplat till en adress i Storbritannien. Man växlar över till pund och sätter in pengarna där, använder sedan det kontot för att exempelvis handla på internet eller ett VISA för att köpa lite småsaker.

Kommer det flaggas upp någonstans? Gör Skatteverket någons sorts internationella datakörning mot andra länder för att kolla upp om man har pengar där? Förstår dock inte hur detta skulle gå till eftersom britterna inte har personnummer utan bara ett namn. Nu pratar vi fortfarande pengar under miljonen.
Vad får dig att tro att britter inte har personnummer? De har en variant av svenska personnummer som kallas "Social Security number". Att tro något annat är bara naivt.

För övrigt så samkörs bankregister mot skatteverket inom EU, och om du registrerar ett konto i exempelvis Schweiz så kommer detta att vidarebefordras till Svenska myndigheter.

En aning Off topic kanske!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in