2010-12-19, 11:45
Medlem
Byt ut moderatorn i underforumet för så kallad rasforskning. Han kan inte sköta det för fem öre, eftersom han inte bryr sig, inte vill och inte klarar av det. Han tillåter listtrådar som dels bryter mot reglerna eftersom diskussionsunderlag saknas och dels inte har någonting med så kallad rasforskning att göra. Annat var det när Pörr modererade, då var det bättre, den här slapptasken och sopan fixar ingenting. Jag har påpekat i PM men inget hjälper, jag har skickat PM till admin och annan moderator. Responsen har uteblivit. Hur gör jag nu?
Citera
2010-12-19, 12:00
Medlem
Det är nästan det enda underforumet som jag kollar då och då på flashback. När Pörr modererade var det ordning och reda, och nu, ja nu ploppar pubertala fjortistrådar upp ur gräset och ingenting görs åt det! Trådar som inte får vara i andra kategorier får vara där! Det har blivit som en ny papperskorg. Det spelar ingen roll att man skickar anmäler en tråd, det görs ingenting ändå, inte heller någon motivering om varför inget görs. Jag vill ha ordning i det forumet så jag hoppas någon kan hjälpa mig med det!
Citera
2010-12-19, 12:55
Medlem
intervalls avatar
Det skrivs väldigt lite i den forums-delen, hur kan man ens hinnas bli störd av en listtråd?
Citera
2010-12-19, 12:58
Medlem
lendrygghs avatar
Om inte herr Buss är opartisk i sin moderering så måste det naturligtvis ses över - men en till moderator i Rasforskning hade varit på sin plats oavsett. Det är nog inte världens enklaste sak att sköta ett underforum helt allen om man även har andra att hålla ordning på.
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
Tanken var att är man inte nöjd är det fritt att lämna. Det är ingen lag på att läsa trådar här och ingen tar betalt. Alltså är man inte nöjd kan man ju läsa nån annanstans. Som tex familjeliv. Och se ifall det är bättre.
Man kan åtminstone försöka förbättra innan man ger upp helt.
Citera
2010-12-19, 13:04
Medlem
Krappfiskarns avatar
En till moderator i rasforskning är vad som behövs.

Hur kan man hitta någon opartisk när det kommer till rasforskning? Antingen anser man att raser existerar eller ej, oavsett blir det inte opartiskt. Det går utmärkt att moderera som "förnekare" och "förespråkare", det är inte de personliga åsikterna som spelar roll, utan hur modereringen försvaras av moderatorn.
Senast redigerad av Krappfiskarn 2010-12-19 kl. 13:06.
Citera
2010-12-19, 13:09
Medlem
Tyvärr är det så, att moderatorn där har lagt märke till listtråden och gör ingenting åt det. Sådan trådar drar till sig fjortisar och pubertala ungar och tar över snabbt över forumet. Delvis på grund av att det skrivs ganska lite där i jämförelse med i andra kategorier och delvis på grund av klientelet. Jag förstår inte varför moderatorn inte vidtar åtgärder när tråden går emot reglerna och inte har någonting där att göra. Jag hoppas att någon kan få ordning på detta!
Citera
2010-12-19, 14:10
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Hur kan man hitta någon opartisk när det kommer till rasforskning? Antingen anser man att raser existerar eller ej, oavsett blir det inte opartiskt. Det går utmärkt att moderera som "förnekare" och "förespråkare", det är inte de personliga åsikterna som spelar roll, utan hur modereringen försvaras av moderatorn.
Precis som du skriver så går det förstås inte att vara opartisk i frågan, men det finns olika gränser av "opartiskhet". Nu vet jag själv inte hur pass opartisk RB är, men om det uppstår klagomål kring det så är det nog värt en översyn.
Citera
2010-12-19, 16:18
Medlem
Krappfiskarns avatar
Problemet är ju snarare att rasforskningsdelen har blivit tämligen oseriöst, ta t.ex. TS som den senaste månaderna startade trådar som "jag är ny moderator här", "här diskuterar vi de olika rasernas bajs" osv. Flashback är ett av de få svenska forum där man kan diskutera rasforskning och tanken är god, men delforumet håller låg kvalitet vilket medför att få sittande mods vill ta i det med tång.

Forumet har stängts ned tidigare pga brist på moderatorer. När forumet öppnades upp igen under 2008 höll den ganska bra kvalitet och livliga diskussioner, sen blev det som det blev
Citera
2010-12-19, 16:37
Medlem
Citat:
Problemet är ju snarare att rasforskningsdelen har blivit tämligen oseriöst, ta t.ex. TS som den senaste månaderna startade trådar som "jag är ny moderator här", "här diskuterar vi de olika rasernas bajs" osv.

Det var en känga till moderatorn, men tydligen helt verkningslöst. För att det underforumet ska fungera krävs någon som kan sköta det bättre än nuvarande som gör det.
Citera
2011-01-24, 22:10
Medlem
Krappfiskarns avatar
Bump?

Citat:
En till moderator i rasforskning är vad som behövs.

Inga planer på att tillsätta en till?
Citera
2011-01-25, 05:29
Medlem
Citat:
Bump?

Inga planer på att tillsätta en till?
Hade det funnits bra kandidater som var villiga att modda där hade det säkert redan funnits fler mods där. Säger väl sig självt att det inte är optimalt att bara ha en moderator i ett forum, men vafan ska man göra? Kan ju inte kräva att någon ska modda gratis.

Men jag vet inte hur snacket går bland modsen.
Citera
2011-01-25, 12:54
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.S
Det var en känga till moderatorn, men tydligen helt verkningslöst. För att det underforumet ska fungera krävs någon som kan sköta det bättre än nuvarande som gör det.
Works both ways, va? Om ett forum är helt och hållet befolkat av mongon blir det svårt att hitta folk som vill sitta där år efter år och tillrättavisa användare som inte vill ta till sig det. Vissa fora har större problem med detta än andra. Vi är medvetna om problemen men eftersom vi inte tycker att vi kan ta in vem som helst är det ofta svårt att hitta folk som är aktiva i delen och funkar som moderatorer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in