Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-12-19, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Men att ingen säger detta:
Högerklicka på skrivbordet, välj "anpassa" och välj sedan ett tema längst ned som heter "klassiskt".
Voila, det ser ut som XP.

Tyvärr, men jag hittade inte det temat/den inställningen när jag kollade där.

Win 7 ultimate btw.

Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Nä, men det ser däremot ut som Windows 2000.

Låter ju ännu bättre, om jag bara kan hitta det.
Citera
2010-12-19, 12:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av amagadfittnoob
Tyvärr, men jag hittade inte det temat/den inställningen när jag kollade där.

Win 7 ultimate btw.

Låter ju ännu bättre, om jag bara kan hitta det.

Startar upp den andra datorn nu så kan jag se exakt hur du gör. Jag kanske missade någonting. En minut bara!

Edit: Högerklicka >> Anpassa. Längst ned finns det något som heter "Grundläggande teman och högkontrastteman". Där ska det finnas ett tema som heter "Windows klassisk", ser du den?
Senast redigerad av radikal08 2010-12-19 kl. 12:07.
Citera
2010-12-19, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Startar upp den andra datorn nu så kan jag se exakt hur du gör. Jag kanske missade någonting. En minut bara!

Edit: Högerklicka >> Anpassa. Längst ned finns det något som heter "Grundläggande teman och högkontrastteman". Där ska det finnas ett tema som heter "Windows klassisk", ser du den?

Jag hittade den där förut, på en annan dator med win 7 home 32-bit. Har inte kollat på den datorn jag snackade om i topic än, med win 7 ultimate 64-bit.
Citera
2011-03-24, 20:15
Medlem
Annars kan man ju höger klicka på en fri yta där du vill det ska se ut som Xp. Egenskaper <använd små ikoner> Knappar i aktivitetsfältet väljer du gruppera aldrig. Sen laddar du bara ner ett tema som ser ut som Xp. Lätt som en pläp.
Citera
2011-03-24, 20:39
Medlem
aeuss avatar
Annars kan du ju gå den lite längre vägen och patcha Windows med detta program från http://uxstyle.com/

Patchen gör så att du kan använda teman som inte är skapade av Microsoft.

Sedan går du till http://browse.deviantart.com/customi...7/visualstyle/ och tankar hem ett tema , dubbelklicka på .theme och så är de klart!

(Här har du ett XP tema därifrån: http://browse.deviantart.com/customi...&q=xp#/d29jj6z )
Senast redigerad av aeus 2011-03-24 kl. 20:49.
Citera
2011-03-24, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amagadfittnoob
Jag hittar ingenting när jag fipplar med datorn och jag kan inte sitta och "dega" framför datorn längre, då jag numera måste tänka ut mina moves för att kunna göra något.. Jag är inte sugen på att lära mig det heller, då jag hellre vill ha XP. Men XP stöder ju inte nutidens hårdvara fullt ut, så man är ju illa tvungen att "gå vidare" och lämna windows XP.

Något som jag tycker är jobbigt är att alla flikar lägger sig "i samma ikon", och sen när man för över musen över ikonen så ploppar det fram en massa småfönster. Riktigt störande när man både har flera mappar, flera internetfönster och flera program programfönster öppna. Känns som att allt ligger huller om buller om man har många saker öppna, speciellt om jag ska hålla på att byta fönster samtidigt som man vill ha kvar något fönster under tiden.. Jag tycker bara det blir krångligt. Jag vill ha mina fönster som enskilda flikar, så som det är i XP.
Högerklicka på aktivitetsfältet och välj egenskaper. Där kan du ställa in huruvida fönster skall "klumpas ihop" eller inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in