2010-12-18, 20:47
Medlem
hej, jag undrar bara hur det funkar med att uppdatera android på sin mobil från tex 2.1 till 2.2, gör den det automatiskt eller måste man gå in på nån sida och sen ladda ner själv osv för att sen installera? undrar lite inför mitt köp bara. mvh Aki
Citera
2010-12-18, 20:51
Medlem
VPerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
hej, jag undrar bara hur det funkar med att uppdatera android på sin mobil från tex 2.1 till 2.2, gör den det automatiskt eller måste man gå in på nån sida och sen ladda ner själv osv för att sen installera? undrar lite inför mitt köp bara. mvh Aki

Beror på vilken modell på mobil du ska ha. HTC har ju OTA (Over The Air) uppdateringar vilket menas att den uppdateras utan att behöva ansluta den till dator eller ladda ner själv. Sony Ericsson X-serie behöver däremot anslutas mot dator för att uppdateras, finns dock inte 2.2 version till den än.

Vissa mobiler har ju däremot 2.2 från början.
Citera
2010-12-18, 20:51
Medlem
Citat:

Automatisk, trycker typ ok när det kommer ett meddelande om nya uppdateringar. Enklaste saken i världen.

(Har en HTC Desire.)
Citera
2010-12-18, 20:53
Medlem
Fuzes avatar
Det är upp till varje enkild tillverkare att förse sina telefoner med uppdateringar.
Citera
2010-12-18, 20:57
Medlem
syftar på telefonen zte blade, tror ni man sak göra det själv eller kan man göra det over the air utan att behöver ge si på saker man inte hajar
Citera
2010-12-18, 20:59
Medlem
Fuzes avatar
Citat:
syftar på telefonen zte blade, tror ni man sak göra det själv eller kan man göra det over the air utan att behöver ge si på saker man inte hajar
Sker med all säkerhet genom OTA, fortfarande så är det dock ZTE själva som måste släppa uppdateringen för telefonen. Det sker inte per automatik bara för att Google släpper en nu version av Android.
Citera
2010-12-18, 21:10
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Inställningar----->Om telefonen----->Uppdatering av systemprogramvara

Så är det iaf på Desire.
Citera
2010-12-18, 23:02
Medlem
lemon99s avatar
Det finns en guide här: http://www.addictivetips.com/mobile/how-to-install-android-2-2-froyo-on-zte-blade-orange-san-francisco/

Försöker göra samma sak själv, men jag är inte helt säker på hur man gör allt, så jag har inte lyckats. Är på den här delen: http://android.modaco.com/content/zte-blade-blade-modaco-com/319565/oled-tft-30-nov-2-5-1-3-clockworkmod-recovery/

Någon som kan hjälpa till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in