2010-12-18, 19:35
Bannlyst
Min fråga och trådens diskussionsämne är vad det är i mina, eller Sverigedemokraternas åsikter som väcker ett så starkt hat hos vissa människor. Ett stort antal människor på Facebook ber sina vänner att dra åt helvete, baserat endast på det faktum att de röstat på SD osv http://affes.wordpress.com/2010/09/20/jimmy-akesson-ater-spadbarn-till-frukost/. Jag kan inte förstå hur man kan tycka så illa om någon utifrån vilket parti de röstar. Jag vädjar därför till Flashback att diskutera och upplysa mig om vad det är för mekanismer som ligger bakom.

Om jag ska ta mig själv som exempel, och ge en kortfattad förklaring till varför jag röstade på SD, så är det för att jag tycker invandring i den omfattning som har skett till Sverige har orsakat stora problem. Oavsett vems "fel" det är så har den stora invandringen enligt mig orsakat stora problem för samhället. Det som jag ogillar mest är kriminaliteten och den otrygghet som den för med sig. Om invandringen till Sverige hade gjort världen bättre och att människor hade hjälpts till ett bättre liv så hade jag kunnat acceptera en sänkning av svenskarnas livskvalitet, men då invandring och flyktingmottagning till Sverige är ett extremt ineffektivt sätt att hjälpa människor på, och att politiken inte på något sätt har som mål att hjälpa så många individer som möjligt, så ser jag inget positivt med att Sverige har västvärldens största invandring. Om man vill åberopa humanitet som ett skäl så finns det naturligtvis bättre lösningar. Eftersom de etablerade partierna i stort sett delar synen på invandring och multikultur så ville jag markera mitt missnöje. Därför röstade jag på SD och kommer med all sannolikhet att göra det 2014 med.

Så... vad är det ni hatar med mig och mina åsikter?
Citera
2010-12-18, 19:39
Medlem
Richard3Smallss avatar
SD associeras fortfarande med neo-Nazismen, högerextremistiska element och vit makt. Jimmie & Co. har inte gjort tillräckligt för att tvätta av stämpeln, och därför hatar folk dina åsikter.

Rasistjävel.
Citera
2010-12-18, 19:39
Medlem
KTMUSERs avatar
Det är den mediala hjärntvättningen, den sitter djupt inrotat i den tröga delen av befolkningen. Det är svaga människor som måste följa flocken och rätta sig i ledet och göra precis som alla andra utan att veta hur, när var eller varför dom gör vad dom gör. Detta är samma folk som hade stått längst fram och applåderat, vinkat och hejat till Hitler om dom levt på hans tid.
Citera
2010-12-18, 19:40
Medlem
Dom flesta hatar SD för att dom är främlings fientliga... sen under en parad 1994 eller nått sånt så gick dom runt med nazi kors på armarna, så om dom vinner valet nästa gång skulle det mycket väl kunna bli ett nazi parti
Jag har inga som helst problem med invandring så länge dom kommer hit och SKÖTER sig... typ skaffa jobb lagligt osv...
Jag förstår att dom invandrar till sverige också eftersom dom flesta drar från sina länder just på grund av dåliga förhållanden i det landet dom kommer ifrån, t.ex. krig.
Så det jag tycker SD säger är att ni får inte komma in i Sverige så ni får gå och dö någon annan stans. Där har du vad jag inte tycker om med SD, men ja säger inte upp vänskapen med mina kompisar just för att dom röstat på SD, det vore bara dumt ...
Citera
2010-12-18, 19:40
Medlem
General.Maximus.s avatar
Fan va alla ska tönta sig och skriva om hur dom egentligen känner om invandrare för man är skitskraj att bli klassad som rasist bara för man röstade på SD.

Och varför skulle någon på FB hata dig för att du röstade på SD? Vart här förut ens?
Citera
2010-12-18, 19:42
Medlem
didiDiegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaballen
Min fråga och trådens diskussionsämne är vad det är i mina, eller Sverigedemokraternas åsikter som väcker ett så starkt hat hos vissa människor. Ett stort antal människor på Facebook ber sina vänner att dra åt helvete, baserat endast på det faktum att de röstat på SD osv http://affes.wordpress.com/2010/09/20/jimmy-akesson-ater-spadbarn-till-frukost/. Jag kan inte förstå hur man kan tycka så illa om någon utifrån vilket parti de röstar. Jag vädjar därför till Flashback att diskutera och upplysa mig om vad det är för mekanismer som ligger bakom.

Om jag ska ta mig själv som exempel, och ge en kortfattad förklaring till varför jag röstade på SD, så är det för att jag tycker invandring i den omfattning som har skett till Sverige har orsakat stora problem. Oavsett vems "fel" det är så har den stora invandringen enligt mig orsakat stora problem för samhället. Det som jag ogillar mest är kriminaliteten och den otrygghet som den för med sig. Om invandringen till Sverige hade gjort världen bättre och att människor hade hjälpts till ett bättre liv så hade jag kunnat acceptera en sänkning av svenskarnas livskvalitet, men då invandring och flyktingmottagning till Sverige är ett extremt ineffektivt sätt att hjälpa människor på, och att politiken inte på något sätt har som mål att hjälpa så många individer som möjligt, så ser jag inget positivt med att Sverige har västvärldens största invandring. Om man vill åberopa humanitet som ett skäl så finns det naturligtvis bättre lösningar. Eftersom de etablerade partierna i stort sett delar synen på invandring och multikultur så ville jag markera mitt missnöje. Därför röstade jag på SD och kommer med all sannolikhet att göra det 2014 med.

Så... vad är det ni hatar med mig och mina åsikter?

problemet med SD är att de har snöat in på muslimer när de borde angripa de verkliga problemen. de kriminella och bidragsfuskande nysvenskarna samt koncentrationen av invandrare på vissa ställen, även djursholm och lidingö mfl skulle tvingas ta hand om flytingar. invånarna där är ju de som skriker högst om rasism och främlingsfientlighet, de om några borde vilja ta emot de nyanlända med öppna armar.
Citera
2010-12-18, 19:44
Medlem
Oxygeens avatar
Som moderat så kan jag ju säga att jag inte gillar SDs politik. Men börjar man läsa deras program och deras hittills lämnade motioner så kan man se att dom har vissa åsikter som man själv stödjer. Problemet är bara att dom är så sjukt dåligt utformade och att man inte skulle kunna hantera dom.
Citera
2010-12-18, 19:48
Medlem
Itpids avatar
Vad jag vet så är väl SD för vargjakt(Rätta mig gärna om jag har fel)? Detta är väl en av många anledningar till de inte uppskattas av medelsvenssons. Sedan så är deras invandringspolitik så väldigt annorlunda jämfört med de andra partiernas, att SD uppfattas som "rasistiska". Sedan så var det väl inte så länge sedan BSS, och partiet var fullt av riktiga Dödsnazister heller?

Tror nog detta + mediahatet är de största anledningarna.
Citera
2010-12-18, 19:49
Medlem
infected88s avatar
Jag ogillar sd pga att jag inte litar på dem. Med nynazister som medlemmar så kan dem plötsligt ändra sin politik. Skulle dem vinna nästa val t.ex så kanske dem plötsligt får för sig att alla som inte är födda här ska ut. Deras nuvarande politik är ju inte så farlig. Som Ts säger så drar vi in jävligt mycket invandrare. I finland t.ex släpper dem inte in lika många men ingen kallar dem rasister för det. Problemet för mig är tilliten. Den finns inte.

Edit: Har några få polare som röstat på sd. Jag säger inte upp bekantskapen för det.
Citera
2010-12-18, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oxygeen
Som moderat så kan jag ju säga att jag inte gillar SDs politik. Men börjar man läsa deras program och deras hittills lämnade motioner så kan man se att dom har vissa åsikter som man själv stödjer. Problemet är bara att dom är så sjukt dåligt utformade och att man inte skulle kunna hantera dom.
Så du tror att det är sjukt dåligt utformade reformer som väcker hat mot SD?
Citera
2010-12-18, 19:50
Medlem
Hellblaus avatar
Jag är väldigt långt ifrån en sympatisör till Sverigedemokraterna, men jag tycker att de överdrivna farhågorna, brösttonerna och de (ibland, ibland inte) medvetna förvrängningarna av vad partiet står för är väldigt lustiga. Det är som om folk föreställde sig att det första (SD) skulle göra om de vann makten vore att vrida på ugnarna.
Citera
2010-12-18, 19:52
Medlem
Pissmadames avatar
Är inte sd lite åt nationalistiska hållet?.. Det vore inte saven som rör sig i min kopp iaf.. Fuck sd isf..
Men, jag ser ingen anledning att hata partiet(för vad är väl ett parti), jag skulle aldrig finna mig för att iht börja hata nått bara för att jag inte delar dess åsikt, då simmar jag hellre ut till havs så att säga.. Kan inte förstå allt detta "hat", man kan ju helt enkelt åsidosätta det till absurdum, om man ändå vill opponera sig.. Man kan ju även välja att helt befria sig från dess åstiftan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in