Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-21, 17:36
  #5893
Medlem
T-Todts avatar
Är uppdatering från Sierra till High Sierra verkligen värt det? Jag är nöjd med Sierra och är väldigt osäker på om det verkligen är nödvändigt.
Citera
2018-08-21, 18:51
  #5894
Medlem
T-Todts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-Todt
Är uppdatering från Sierra till High Sierra verkligen värt det? Jag är nöjd med Sierra och är väldigt osäker på om det verkligen är nödvändigt.

Svarar på min egen fråga. Uppdaterade till High Sierra. Inte så stor skillnad vad jag märker. Däremot så blev ljudet till mina hörlurar bättre. Varför vet jag inte.
Citera
2018-09-27, 17:03
  #5895
Medlem
Illuzionzs avatar
Efter uppdatering till Mojave så fungerar inte Adblock så bra i Safari. Jag får ändå reklam, exempelvis störande sådan på Youtube. Hur får man bort det?
Citera
2018-09-28, 09:58
  #5896
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Efter uppdatering till Mojave så fungerar inte Adblock så bra i Safari. Jag får ändå reklam, exempelvis störande sådan på Youtube. Hur får man bort det?

Samma sak med uBlock, dom jobbar på uppdateringar för att fixa det men det fungerar lite annorlunda nu med Safari 12.0 jämfört med tidigare. Rekommenderar ändå att du byter till uBlock, den fungerar fortfarande med Youtube dock inte riktigt lika smidigt och sömlöst som innan men det funkar.
Citera
2018-12-15, 13:18
  #5897
Medlem
Laxons avatar
Letar efter ett program där jag kan få ner hela musik-albums sångtexter på. Typ som www.genius.com men enda skillnaden att programmet då laddar ner hela skivors sångtexter. Jag ska samla in mycket data och studera ett stort antal sångtexter och det kommer ta allt för lång tid att göra det manuellt (alltså, leta upp låtens text, kopiera, klista in ett .txt dokument, repetera).

Ett online-program hade ju såklart också gjort jobbet, men jag har inte hittat något.

Finns det ett ljus i tunneln tro?
Citera
2019-02-04, 20:27
  #5898
Medlem
Kan någon svara på hur jag "gömmer" ikonerna längst ner?
Citera
2019-02-04, 21:34
  #5899
Medlem
pescadors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenar
Kan någon svara på hur jag "gömmer" ikonerna längst ner?

System preference/Dock, hook for hide and show automatic
Citera
2019-02-05, 00:41
  #5900
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenar
Kan någon svara på hur jag "gömmer" ikonerna längst ner?

Citat:
Ursprungligen postat av pescador
System preference/Dock, hook for hide and show automatic
Eller cmd-D, helt enkelt.
Citera
2019-02-26, 17:43
  #5901
Medlem
eshkoshkas avatar
Finns det något program som kan ersätta det inbyggda Airplay? Jag hade gärna kunnat strömma klipp jag kollar i webbläsaren till min AppleTV och med Airplay är det ju lönlöst. Det jag streamar laggar efter en liten stund så fort jag drar igång Airplay. Som om nätverket inte pallar köra en video och airplay samtidigt. Det mesta har jag ju så klart redan i TVn men vissa tjänster finns bara via datorn om man inte vill betala för deras skit.
Citera
2019-02-26, 18:58
  #5902
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Finns det något program som kan ersätta det inbyggda Airplay? Jag hade gärna kunnat strömma klipp jag kollar i webbläsaren till min AppleTV och med Airplay är det ju lönlöst. Det jag streamar laggar efter en liten stund så fort jag drar igång Airplay. Som om nätverket inte pallar köra en video och airplay samtidigt. Det mesta har jag ju så klart redan i TVn men vissa tjänster finns bara via datorn om man inte vill betala för deras skit.

Testa Airparrot eller Beamer.
Citera
2019-07-21, 14:38
  #5903
Medlem
jag har en macbook air från mitten av 2013 som jag försöker uppdatera programvaran för. Sitter idag med OS X 10.8.5 och är väldigt begränsad med en så gammal version. För att kunna uppdatera till nyare version ska jag gå in under Programuppdatering, men där hittar jag inga uppdateringar som jag kan använda. Hur uppdaterar jag till nyare programvara?

Jag kommer inte heller in i App Store på datorn. har det ngt att göra med min gamla programvara?
Citera
2019-07-22, 11:12
  #5904
Medlem
Du kan googla på "uppgradera Mac OS" (utan citationstecken) så kommer du till ett antal hjälpande sidor.

Eller gå direkt till den här länken: https://www.apple.com/se/macos/how-to-upgrade/

Du laddar alltså ner OS direkt från Apple.

När du har installerat det nya OS kan du gå in i Programuppdatering och se om det finns några ytterligare nyheter att installera.

Glöm bara inte att ta back-up på alla dina filer innan du börjar. Allting kan ju gå fel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback