2010-12-18, 13:22
Moderator
blomvattnares avatar
Till Kändisskvaller för ev. sammanfogning med befintlig tråd.

https://www.flashback.org/t1394553

/Mod
Citera
2010-12-18, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Georgijev
Vilken film handlar det om?

Det nya landet.
Citera
2010-12-18, 14:01
Medlem
Info800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losingyou
Har du kontaktat Roland? Om och när han svarar hoppas jag du delar med dig av hans svar!

Ja givetvis, inte sitter jag och ljuger på FB

Självklart delar jag med mig när svaret kommer (vilket det inte kommer göra väl?)
Citera
2010-12-18, 14:23
Medlem
Groggkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Expressen vitpixlar inte så det måste ha blivit något fel...

Ur en chatt med Thomas Mattson:

Fan vad ni låser er vid vitpixling, färgen på "pixlarna" på den här bilden kan näppeligen kallas vita. Datorn väljer färgen automatiskt utifrån bilden, det finns ingen dold agenda i det här fallet. Det förekommer dock på andra tidningar men var vanligare för ett par år sedan, det går trots allt framåt (om framåt är etnisk stigmatisering).
Citera
2010-12-18, 14:32
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggkungen
Fan vad ni låser er vid vitpixling, färgen på "pixlarna" på den här bilden kan näppeligen kallas vita. Datorn väljer färgen automatiskt utifrån bilden, det finns ingen dold agenda i det här fallet. Det förekommer dock på andra tidningar men var vanligare för ett par år sedan, det går trots allt framåt (om framåt är etnisk stigmatisering).
Fel, senast det hände var med negern som mördade Elin Krantz.
Citera
2010-12-18, 16:18
Medlem
pundarfans avatar
!jag har missbrukat varje dag" läste ja i någon länk ovan , i andra länken om misshandel med penna så var han påverkad av hasch , borde vara endel tyngre droger med i bilden tror jag

edit _ brutalt rån `? pengabehov eller knarkskuld ?
Citera
2010-12-18, 16:45
Medlem
femforfems avatar
Liam norberg-wannabee
Citera
2010-12-18, 16:58
Medlem
waggazees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggkungen

Hur kan en mörkhyad person någonsin få pixlarna att bli vita/ljusa i en bild? Bakgrunden i bilden är brun/grå och personen är mörkbrun, var tar datorn den ljusa färgen från bildens ansikte från? Det finns ingen ljus källa alls i ansiktet på den misstänkte och den ljusa pixlingen torde så inte infinna sig.
Citera
2010-12-18, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waggazee
Hur kan en mörkhyad person någonsin få pixlarna att bli vita/ljusa i en bild? Bakgrunden i bilden är brun/grå och personen är mörkbrun, var tar datorn den ljusa färgen från bildens ansikte från?

Man ljusar området först, pixlar sedan.
Citera
2010-12-18, 21:40
Medlem
Res-Qs avatar
Falu-rån?
Citera
2010-12-18, 21:45
Medlem
Mike Almayehu är ett riktigt svin tror det var för ca 2år sen så fick jag gömma hans 16åriga flickvän som hade blivit sönderslagen av han . Hon gick runt bland massa hus och ringde på och försökte få komma in hos någon för att få skydd och det var bara jag som öppnade dörren i tro på att det var tidningsbudet som ringde på . Hon fick stanna tills hennes mor och polisen kom medans en påtänd Mike Almayehu gick runt i området och försökte hitta henne jag fick även va med och vittna under rättegången dock bara via telefon.
Citera
2010-12-19, 00:03
Medlem
HellFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waggazee
Hur kan en mörkhyad person någonsin få pixlarna att bli vita/ljusa i en bild? Bakgrunden i bilden är brun/grå och personen är mörkbrun, var tar datorn den ljusa färgen från bildens ansikte från? Det finns ingen ljus källa alls i ansiktet på den misstänkte och den ljusa pixlingen torde så inte infinna sig.

Här finns en beskrivning om hur man går till väga:
http://2.bp.blogspot.com/_HwLXlJ0Mtb...a-med-tuse.jpg

Finns även en kul/tragisk artikel på samma blog som du läser här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in