2010-12-17, 11:31
Medlem
Blir så jävla trött på detta att jag nu väljer att skriva här! Jag har nyss köpt en ny laptop acer 5741G och den funkar ju fint som fan och jag är nöjd med den och så. MEN jag har laddat ner massa dvdfilmer som jag vill se, men hur jag än bär mig åt kan jag inte spela upp dom. Har testat alla möjliga program men inget funkar!?!? På min gamla dator var de bara packa upp och köra i vlc så funka de fint Men på denna verkar de omöjligt Nån klok människa här på fb som kan hjälpa mig??
Citera
2010-12-17, 11:54
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Övriga dator- och IT-diskussioner

//Mod
Citera
2010-12-17, 11:57
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFantastico
Blir så jävla trött på detta att jag nu väljer att skriva här! Jag har nyss köpt en ny laptop acer 5741G och den funkar ju fint som fan och jag är nöjd med den och så. MEN jag har laddat ner massa dvdfilmer som jag vill se, men hur jag än bär mig åt kan jag inte spela upp dom. Har testat alla möjliga program men inget funkar!?!? På min gamla dator var de bara packa upp och köra i vlc så funka de fint Men på denna verkar de omöjligt Nån klok människa här på fb som kan hjälpa mig??

Vad får du för felmeddelande om du drar ison till VLC?
Citera
2010-12-17, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
Vad får du för felmeddelande om du drar ison till VLC?

Drar jag den till vlc får jag inget felmeddelande, de blir en svart ruta sen står de att filmen e 300 tim lång typ. Kör jag mpc står det "cannot render the file"
Citera
2010-12-17, 12:13
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:
Drar jag den till vlc får jag inget felmeddelande, de blir en svart ruta sen står de att filmen e 300 tim lång typ. Kör jag mpc står det "cannot render the file"

Senaste drivrutiner till grafikkort och ljudkort ?

hur blir det om du skickar in en "äkta" DVD-skiva i datorn via dvd läsaren?

prova även att installera VLC som administratör (högerklicka på setup filen)
Citera
2010-12-17, 12:28
Medlem
Citat:
Senaste drivrutiner till grafikkort och ljudkort ?

hur blir det om du skickar in en "äkta" DVD-skiva i datorn via dvd läsaren?

prova även att installera VLC som administratör (högerklicka på setup filen)

Drivrutinerna va ok, vanlig dvd funka utmärkt, installera nyss om vlc som administratör och de vart ingen skillnad
Citera
2010-12-17, 12:32
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:
Drivrutinerna va ok, vanlig dvd funka utmärkt, installera nyss om vlc som administratör och de vart ingen skillnad

Då måste det vara något fel på filerna Hur packar du upp den, på en extern disk ? prova nyaste winrar. Packa upp till skrivbordet. Prova att dra hem en iso som inte ligger rarad eller zippad.
Citera
2010-12-17, 12:43
Medlem
Är det alltså .iso .img filer du försöker köra?

I VLC väljer du i så fall "open file" och väljer sedan ison. Borde inte kunna misslyckas.
Citera
2010-12-17, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarIn
Är det alltså .iso .img filer du försöker köra?

I VLC väljer du i så fall "open file" och väljer sedan ison. Borde inte kunna misslyckas.

.img filer är det. Nej VLC funkar inte, testat alla ver som finns av vlc oxå. NADA! asså jag har aldrig varit med om något sånt här lolproblem tidigare.
Citera
2010-12-17, 17:52
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:
.img filer är det. Nej VLC funkar inte, testat alla ver som finns av vlc oxå. NADA! asså jag har aldrig varit med om något sånt här lolproblem tidigare.

prova att via http://www.slysoft.com/sv/virtual-clonedrive.html först "mounta" iso filen och sen öppna den i vlc som en fysisk skiva !

det ska lösa ditt problem
Citera
2010-12-17, 22:16
Medlem
Citat:
prova att via http://www.slysoft.com/sv/virtual-clonedrive.html först "mounta" iso filen och sen öppna den i vlc som en fysisk skiva !

det ska lösa ditt problem

Japp! jag mounta i daemon tools och nu funkar de utmärkt känner mig lite dum att jag inte kom på de tidigare. Tack för all hjälp iaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in