2010-12-17, 05:40
Bannlyst
Var på Coop idag. Såg lite halal kött. Men jag har aldrig testat detta. Gick fram och kolla lite.
Bestämde med sedan för att testa. Tog sedan den stora 2kgs köttet med paprika,
och jävla vad bra den smaka, och produkten kosta bara 49kr.

Jag tycker ni ska testa!
Ni som testat, vad tycker ni?
Citera
2010-12-17, 05:43
Medlem
Grisskinns avatar
halal betyder att det är slaktat på ett speciellt sätt, samma del av kossan smakar likadant även om det inte är halal. tack för din upplysning
Citera
2010-12-17, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilla7
Var på Coop idag. Såg lite halal kött. Men jag har aldrig testat detta. Gick fram och kolla lite.
Bestämde med sedan för att testa. Tog sedan den stora 2kgs köttet med paprika,
och jävla vad bra den smaka, och produkten kosta bara 49kr.

Jag tycker ni ska testa!
Ni som testat, vad tycker ni?

Har dom börjat ha nattöppet på Coop?
Citera
2010-12-17, 05:47
Bannlyst
Haha läste detta i en annan tråd:

Citat:
Citat:
Hej!

Tack för ditt mail.
Inget av det kött vi säljer som halal har slaktats på ett sätt som innebär onödigt lidande för djuren.
Det svenska halal köttet slaktats på exakt samma sätt som övrig slakt. Enda skillnanden är att en Imam läser en bön och vänder djuren mot mecka.

Med vänliga hälsningar

Coop Kundkontakt

Kan det verkligen stämma? Blir det vips halalkött bara därför att någon imam vänder djuren mot mecka? Står det ens i Koranen? Det ligger nog en hund begraven här.
Sjuka värld.
Citera
2010-12-17, 05:59
Medlem
LasseNorrs avatar
Då ska jag prova vända mitt morgonkaffe mot mecka o njuta av hur det kommer att smaka 7000 solar sen.
Citera
2010-12-17, 06:00
Medlem
29april2tusen10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollfot
Haha läste detta i en annan tråd:

Citat:

Kan det verkligen stämma? Blir det vips halalkött bara därför att någon imam vänder djuren mot mecka? Står det ens i Koranen? Det ligger nog en hund begraven här.
Sjuka värld.
Tänk dig att några satanister offrar ett får till satan, det är ungefär likadant fast det är muslimer som står där.

Halal-slakt är djurplågeri.

Dom vänder drjurens blick mot mecka(ofta utmärkt med en symbol på väggen i slakthuset), en muslims präst läser en bön (Alah Akbar) och så skär dom av halsen på djuret så att det sakta blöder ihjäl.
En ko kan överleva 5-10 minuter med avskuren hals eftersom blod fortfarande transporteras genom stora blodkärl i nacken(som ej är avskuren) till hjärnan.
Det är extremt viktigt i halalslakt att djuret blöder ihjäl, det får inte dö på något annat sätt.

Religioen föder våld, förtryck och självmordsbombare.
När du köper halalkött så stödjer du alltså djurplågeri och muslimernas ockupation av världen.

Jag tycker att det är motbjudande att äta halalkött av dom anledningara.
Enligt mig ska kött slaktas med respekt för djuren och inte profeten Muhammed.
En riktig svenne plågar inte ihjäl djuren utan sköter det snabbt och snyggt med bultpistols metoden som innebär omedelbar död.
Senast redigerad av 29april2tusen10 2010-12-17 kl. 06:14.
Citera
2010-12-17, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseNorr
Då ska jag prova vända mitt morgonkaffe mot mecka o njuta av hur det kommer att smaka 7000 solar sen.
HAHAHAHHAHA
Citera
2010-12-17, 06:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 29april2tusen10
Tänk dig att några satanister offrar ett får till satan, det är ungefär likadant fast det är muslimer som står där.

Halal-slakt är djurplågeri.

Dom vänder drjurens blick mot mecka(ofta utmärkt med en symbol på väggen i slakthuset), en muslims präst läser en bön (Alah Akbar) och så skär dom av halsen på djuret så att det sakta blöder ihjäl.
En ko kan överleva 5-10 minuter med avskuren hals eftersom blod fortfarande transporteras genom stora blodkärl i nacken(som ej är avskuren) till hjärnan.
Det är extremt viktigt i halalslakt att djuret blöder ihjäl, det får inte dö på något annat sätt.

När du köper halalkött så stödjer du djurplågeri och muslimernas ockupation av världen.
Du stödjer deras religion och deras förtryck.

Religionen som föder våld, förtryck och självmordsbombare.

Men hur ska vi lösa att andra djur äter varandra när de jagar? Då borde de lida något extremt.
Citera
2010-12-17, 06:08
Medlem
29april2tusen10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilla7
Men hur ska vi lösa att andra djur äter varandra när de jagar? Då borde de lida något extremt.
Djurens sätt att slakta sin mat kan vi inte påverka, vi kan dock kontrollera vad vi människor gör.
Men ska vi jämföra mänskliga muslimer med djur? Kanske du har rätt..
Citera
2010-12-17, 06:09
Medlem
Konstantines avatar
Citat:

Tack för morgonens skratt! Jag ska göra detsamma!
<3
Citera
2010-12-17, 06:17
Medlem
Benny76s avatar
Mot sydost,Det gör skillnad

Jäkla gott kaffe
Citera
2010-12-17, 06:25
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av 29april2tusen10
Men ska vi jämföra mänskliga muslimer med djur? Kanske du har rätt..

Haha, ni har redan gjort min dag.

Dock undrar jag om det faktiskt kan vara rätt ur en ortodox muslims synvinkel att bara vända djuret mot Mecka? Finns det ens stöd för det i Koranen? Man måste väl ändå som du säger låta det halal-slaktas på riktigt genom att låta djuret blöda ihjäl från halsen? Inte finns det väl stöd i Koranen för att köttet blir halal bara därför att någon utsedd imam ropar någon trollformel menar jag?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in