2010-12-17, 03:45
Medlem
midgetbois avatar
Hola! Jag undrar om ngon av er hr p Flashback anvnder Sony Vegas till Mac?
Jag har googlat runt lite och jag vill helst inte anvnda "bootcamp" eller ngot, fast det kanske r sista utvgen.

Om ngon nu skulle anvnda Vegas p Mac?
Hur fixade ni det?
Fungerar det bra?

Tackartackar
Citera
2010-12-17, 05:40
Medlem
Sony Vegas finns inte till Mac. Dremot kan du anvnda dig av en windowspartition och kra antingen via Bootcamp, Parallells eller VMWare Fusion. De tv sista gr att du inte behver starta om datorn utan kan kra windows i ett eget fnster.
Man kan ven emulera vissa program via Wine men jag r osker p hur bra det funkar.

Annars fljde det ju med ett vldigt bra filmredigeringsprogram nr du kpte datorn, nmligen iMovie.
Om det r fr simpelt kan du alltid skaffa Final Cut Express ($199), eller om du knner att du mste ha det allra bsta; Final Cut Studio($999).
Citera
2010-12-18, 15:00
Medlem
Om du ska kra helt lagligt och nd vill ha ett bra program s rekommenderar jag Final Cut Express. Om du jobbar mer professionellt och siktar p att kunna ta betalt en dag s r det Final Cut Pro som gller. Skillnaden r dock inte s stor emellan de tv programmen.

Jag bytte precis som du frn Sony Vegas till Final Cut och omstllningen r rtt stor. Den allra strsta frdelen med Final Cut kommer om du filmar i hd d du kan anvnda deras format Prores och du kommer aldrig mer behva uppleva lagg nr du redigerar. Vet faktiskt inte om Prores finns med i Final Cut Express.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in