2010-12-16, 21:31
Medlem
Johanboyboys avatar
Du får väl betala självrisk hur som helst? Fick iallafall jag göra.
Citera
2010-12-16, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanboyboy
Du får väl betala självrisk hur som helst? Fick iallafall jag göra.

Om det är en garantisak? Det är ju det som det förhoppningsvis blir isåfall.. Datorn är påväg att ge sig redan nu, tänkte påskynda saken lite bara..
Citera
2010-12-16, 21:47
Medlem
Bookes avatar
Släng ut den från balkongen och gå och köp en pc!
OnT Har du extraförsäkring så e det bara att "tappa" den i havet o be om en ny.
Citera
2010-12-16, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bentybent
Om det är en garantisak? Det är ju det som det förhoppningsvis blir isåfall.. Datorn är påväg att ge sig redan nu, tänkte påskynda saken lite bara..

Du får i princip aldrig en ny dator på garanti, allt som kan bytas byts ut men uppgraderas inte.
Citera
2010-12-16, 21:58
Medlem
apple är ett fyrkantigt företag. de skiter blankt i svensk reklamationsrätt.

förstör datorn själv och de kommer att upptäcka det och fakturera dig hanteringskostnad och undersökningskostnad. sen får du punga självrisk utöver det.

jag önskar dig all lycka.
Citera
2010-12-16, 22:07
Medlem
Tappa datorn som din kompis gjorde, om du inte får ett nytt batteri i samma sväng så "råkar" du byta batteri med någon klasskamrat.
Citera
2010-12-16, 22:08
Medlem
Bamsebjorns avatar
Min gamla gymnasieskola hade regler som sa att om det är skolans fel att datorn går sönder så täcker dom skadorna. Detta gällde om man halkade på utspilld mjölk i matsalen, om det finns snö eller is vid ingången eller liknande. Kanske något att kolla upp och ev. försöka med!
Citera
2010-12-16, 22:37
Medlem
Ptolemaioss avatar
Nu brukar jag inte direkt förstöra datorer samt håller inte på så mycket med Macbooks. Men skulle det på något sätt gå att överhetta den? Köra något stress test program och samtidigt tejpa igen ventilationhålet ovanför tangentbordet, bädda in hela datorn i folie och kuddar mm? Eller slocknar den då bara av överhettning för att fungera normal efter nedkylning?
Citera
2010-12-19, 23:06
Medlem
Jag har fick en helt ny dator från LG när min HDD hade pajat så jag tror inte dom kommer bry sig så otroligt mycket om att försöka byta ut delar utan du får nog en ny, fast jag kan ha fel eftersom det gäller snål Apple.

Min kompis fick ut en ny laptop på garanti p.g.a överhettning, det gjorde han med flit, det han gjorde var först att köra hur många krävande program somhelst samtidigt och sedan täcka för fläkten på datorn, då jävlar dog den efter en halvtimme, han hade också under ett täcke så hela datorn skulle bli riktigt varm. Dock var det en billig Acer med plast chassi, kanske blir lite svårare med Apple.
Citera
2010-12-19, 23:49
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
En fråga, hur ska du få en fysiskt skadad dator till ett garanti-ärende? om du tapar datorn och det går sönder är det knappast ett garanti ärende, räknas som självorsakad skada och sånt täcks INTE av en garanti, då får du vända dig till ditt försäkringsbolag.
Citera
2010-12-21, 01:42
Medlem
Hossejns avatar
Citat:

Jag kan garantera dig att du helt klart med 100% säkerhet kommer få hem en faktura på 6000kr.
Att du någonstans i världsrymden tror att den dator skadad på ett sådant sätt kan bli ett garantiärende. För att det ska bli ett garantiärende måste det vara något som är feltillverkat av apple. Till exempel problemen det hade med sina "top cases" dvs skalen runt tangentbordet. DET är ett garantiärende. Men Jag rekomenderar dig att prova så får vi se vad mamma och pappa säger.
Citera
2010-12-22, 10:45
Bannlyst
Som sagt, om det funkade så bra är det väl bara att du också tappar datorn? Att batteriet är paj är det ju bara att du säger till om samtidigt. Det är inte som om dom har någon policy med "ett ärende per dator". Är fler saker trasiga så är fler saker trasiga. Batteriet kanske du kan få ett nytt på garantin, men du lär åka på självrisk om du tar sönder datorn fysiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in